اسپانیا سرزمین جشنواره‌ها

در هر موقع از سال در گوشه و کنار اسپانیا به مناسبت های مختلف، اسپانیایی‌ها در حال برگزاری جشن‌های گوناگونی هستند. این کشور همه ساله از این طریق، گردشگران و مسافران بسیاری را جذب می نماید.گرچه اکثر این جشن‌ها ریشه مذهبی وفرهنگی دارند، اما غذاهای لذیذ، موسیقی و حضور با لباس‌های سنتی به این جشن‌ها زیبایی خاصی می‌بخشند.

در ادامه تعدادی از فستیوالهای هیجان انگیز اسپانیا را معرفی می کنیم:

جشن گوجه فرنگی:

جشن گوجه فرنگی

این جشنواره در آخرین چهارشنبه ماه آگوست در نزدیکی شهر والنسیا برگزار میشود و یکی از عجیب ترین فستیوالهای دنیا محسوب میشود. در این روز چیزی حدود نه هزار اسپانیایی گرد هم می آیند تا به سمت هم گوجه فرنگی پرت کنند.این فستیوال حدود یک ساعت طول میکشد و از قوانین آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-گوجه ها باید قبل از پرتاب شدن له شده باشند.

۲-شرکت کنندگان باید لباسهای روشن بپوشند.
۳-بعد از دومین زنگ پایان جشن هیچ گوجه ای دیگر نباید پرتاب شود.

جشن گوجه فرنگی اسپانیا

 

فستیوال سن فرمین:

سن فرمین یا گاو بازی جشنواره ای تاریخی ست که از ظهر ششم ژوئن شروع می شود و تا چهاردهم این ماه ادامه دارد همه ساله در شهر پامپلونا وبه مناسبت گرامی داشت یک مبلغ مذهبی برگزار می شود. این مبلغ فردی به نام سن فرمین بود که توسط رومی ها گردن زده شد و بدنش توسط گاوی در شهر کشیده شد. این مراسم هر ساله هزاران نفر را از سرتاسر دنیا به این شهر می کشاند.

گاوبازی اسپانیا

در این جشنواره مردم با پوشیدن لباس های سفید و بستن دستمال های قرمز به عنوان نمادی از این مراسم در جلوی ساختمان شهرداری تجمع و با تکان دادن دستمال های خود و نواختن طبل، دهل و سنج از این آیین استقبال میکنند.

آتش بازی سنت جان:

جشن آتش بازی به نام سنت جان سالانه از روز ۱۹ تا ۲۴ ماه ژوئن برگزار می شود و مردم با درست کردن شعله های بزرگ آتش و پریدن از آنها این سنت را جشن می گیرند.

در والنسیا این جشن با روز بزرگداشت قوم کاتالان همزمان است و حال و هوای ویژه ای دارد.

میهمانی های ساحلی و رقص اسپانیایی، نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه اسپانیایی هم جزء جدا نشدنی این مراسم است .

جشن بز اندازی:

یکی از عجیب ترین جشنواره ها، بز اندازی است که در در استان زامورا و در چهارمین یکشنبه ماه ژانویه برگزار می شود. در این مراسم گروهی یک بز را از بالای برج کلیسا به زمین پرتاب می کنند و مردم سعی میکنند که بز را بگیرند.

گروه های حمایت از حقوق حیوانات از سال ۲۰۰۲ برگزاری این جشنواره را ممنوع کرده‌اند اما هنوز هم در مناطق محلی برگزار می گردد.

فستیوال مرسه:

فستیوال مرسه

 مرسه بزرگترین جشنواره‌ شهر، هر سال حوالی بیست و چهارم سپتامبر و طی چهار روز شلوغ و پرهیاهو برگزار می‌شود.در این چهار روز شهر شبیه یک جشن خیابانی تمام‌نشدنی می‌شود؛ از کنسرت‌های رایگان گرفته تا ۵۰۰ رویداد رنگی متفاوت که در خیابان‌ها، میدان‌ها، موزه‌ها و پارک‌ها به پا می‌شوند.

یکی از جالب ترین و مهیج ترین برنامه های این جشن که توسط خود مردم انجام میشود آدم‌هایی است که روی شانه‌های هم سوار  می‌شوند تا برج‌های بلند بسازند! آکروبات‌هایی که برجی از انسان می‌سازند.