اسپانیا یکی از معروفترین کشورهای جهان است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. اماکن فرهنگی منحصر به فرد، طبیعتی زیبا و تاریخی خارق العاده سبب شده است تا گردشگران راهی این کشور بشوند و زمان بسیاری را در آن صرف کنند. اما سوالی که همواره هنگام سفر پیش می‌آید این است که بهترین زمان سفر به اسپانیا چه زمانی است؟ آیا تفاوتی بین فصل بهار و تابستان وجود دارد؟ چه چیزی برای سفر به اسپانیا مهم است؟ آیا ما آب و هوایی ویژه و خوب می‌خواهیم یا حضور در یک جشنواره اسپانیایی ویژه برای ما اولویت دارد؟ اگر شما هم قصد سفر به اسپانیا دارید و نمی‌دانید چه زمانی را برای سفر خود انتخاب کنید، بهتر است ما را در ادامه همراهی کنید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

آب و هوای اسپانیا چگونه است؟

باید بگوییم تقریبا هرگز آب و هوای اسپانیا به سمت سرمای سوزان و یخبندان‌های آزار دهنده پیش نمی‌رود بلکه همواره دمای هوای این کشور در زمستان بین 4 الی 10 درجه تغییر می‌کند اما با این وجود این کشور دارای تابستان‌های گرمی است که گاه در آن دمای هوا به بیش از 30 درجه نیز می‌رسد. به همین دلیل عموما گردشگران ترجیح می‌دهند در اواسط تابستان راهی این کشور نشوند تا آب و هوای گرم آنها را از برنامه‌های تفریحی خود دور نکند. اواخر بهار، اوایل و اواخر تابستان و پاییز همواره پر طرفدارترین زمان ممکن میان گردشگران جهت سفر به این کشور است تا هم از گرمای هوا در امان بمانند و هم بتوانند در آب و هوایی معتدل به گشت و گذار خود بپردازند. در این زمان‌هایی که گفتیم عموما درجه هوا بین 20 تا 28 درجه سانتی گراد است که سبب می‌شود افراد با آرامش بیشتری به سواحل مراجعه کرده و از نقاط دیدنی اسپانیا بازدید کنند.

ارزانترین زمان برای سفر به اسپانیا

ارزان‌ترین زمان برای سفر به کشور اسپانیا گرم‌ترین زمان آن است اما شاید برایتان سوال ایجاد شود که چرا؟ باید بگوییم ماه‌های جولای و آگوست به دلیل گرمای هوا، ارزان‌ترین سفر را برای شما به وجود می‌آورد. قیمت هتل‌ها، هزینه بلیت و مواردی از این دست در دو ماه نام برده ارزان‌تر از زمان‌های دیگر هستند به همین دلیل گردشگران این زمان را برای سفر به اسپانیا انتخاب می‌کنند. اگر قصد سفر به اسپانیا در ماه‌های گرم سال دارید باید بدانید این ماه‌ها گردشگران بسیاری را به سمت اسپانیا جذب می‌کند از همین رو بهتر است از قبل هتل و بلیت خود را رزرو نمایید تا مجبور نشوید ماه‌های دیگر را انتخاب کرده و هزینه بیشتری پرداخت کنید. البته باید بدانید در این فصول بسیاری از مراکز تجاری و فروشگاه‌ها به دلیل گرما در تعطیلات به سر می‌برند و بسته هستند از همین رو ممکن است آنچه شما برای یک سفر نیاز دارید را کسب نکنید.

شلوغ‌ترین فصل گردشگری در اسپانیا

کشور اسپانیا هم مانند هر مقصد گردشگری یک فصل شلوغ دارد که تعداد کثیری از گردشگران راهی این کشور می‌کند. فصل شلوغ گردشگری در اسپانیا عموما در ماه‌های تابستانی به ویژه ماه‌های جولای و آگوست است که دلیل آن را در بالا ذکر کردیم. البته فصل اصلی گردشگری در کشور اسپانیا این زمان نیست زیرا بسیاری از فروشگاه‌ها بسته بوده و بسیاری از شهرها خلوت هستند.

گردشگرانی که دغدغه ارزانی سفر خود را ندارند در فصل بهار و پاییز راهی این کشور می‌شوند تا هم بتوانند از آب و هوای معتدل آن لذت ببرند و هم درگیر تعطیل شدن برخی اماکن، مراکز تجاری و مغازه‌ها نشوند.

مهمترین فستیوال‌ها و رخدادها در اسپانیا

فستیوال مرسه

کشور اسپانیا شاهد فستیوال و جشنواره‌های متعددی در سراسر سال است که بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. اگر برای هر کدام از این جشنواره‌ها و دخدادها برنامه‌ریزی کرده‌اید باید بدانید میبایست زودتر از زمان موعد برای رزرو بلیت و محل اقامت خود اقدام نمایید زیرا در این گونه موارد تعداد بسیاری از گردشگران راهی این کشور می‌شوند که همین امر می‌تواند سبب شود شما نتوانید بلیت را در زمان مورد نظر خریداری کرده و محل اقامت مورد علاقه خود را در اختیار بگیرید. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم در زمان جشنواره‌های مهم زودتر از حالت مقرر اقدام نمایید. در ادامه شما را با نمونه‌هایی از جشنواره‌های مهم کشور اسپانیا آشنا می‌کنیم:

1)   هفته مقدس  The Holy Week

این هفته بر اساس آیین مسیحیت، هفته‌ای است که حضرت مسیح بر روی زمین زندگی می‌کرده است بر همین اساس ساکنین اسپانیا این هفته را که مطابق با 14 تا 20 آوریل است جشن گرفته و به شادی می‌پردازند.

روشن کردن شمع، شکستن صندلی در خیابان، خوراکی‌های متنوع و… از مهم‌ترین آیین‌های این جشن هستند.

2)   کارناوال اسپانیا  Carnival

این کارناوال موزیکال جشنی بسیار شاد در اسپانیا است که شرکت کنندگان در آن با پوشیدن لباس‌های رنگی و شاد به رقص و آواز می‌پردازند. دو شهر کادیس و تنریف از مهم‌ترین مراکز برگزاری این جشن هستند. زمان این کارناوال در ماه فوریه بوده و به شکل پراکنده در سراسر ماه اجرا می‌شود.

3)   فالز  Falles

جشن فالز یکی از معروفترین جشن‌های والنسیا است که هر ساله در اواسط ماه مارس برگزار می‌شود. این جشن که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده به این نحو پیش می‌رود که یک هفته تمام عروسک‌های بزرگ در سراسر شهر به حرکت درمی‌آیند. این عروسک‌ها هر کدام نمادی از یک فرد یا رویداد مهم هستند.

4)   لاتوماتینا  La Tomatina

این جشنواره یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های دنیا است که در آن افراد دور هم جمع شده و به یکدیگر گوجه فرهنگی پرت می‌کنند! این فستیوال 70 سال است ک برگزار می‌شود و این روزها طرفداران بسیاری را به سمت اسپانیا جذب می‌کند. جشنواره لاتوماتینا در آخرین چهارشنبه ماه آگوست برپا شده و تنها یک روز به طول می‌انجامد.

5)   لوس پاتیوس ‏de los Patios

این جشنواره هر سال در شهر کوردوبای اسپانیا با آغاز ماه می شروع می‌شود. در این جشنواره مردم کیک‌هایی با طعم گیلاس سرو می‌کنند و با رقص و آواز به شادی می‌پردازند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشنواره توجه به گل‌های گوناگون و رنگارنگ است که سبب زیبایی فضای عمومی شهر می‌شود.