در قسمت قبلی در مورد بخشی از انواع و روش­های تهیه ویزای اسپانیا صحبت کردیم. در این قسمت، بحث را ادامه داده و انواع دیگری از ویزای این کشور را توصیف خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

ویزا اسپانیا توریستی (شنگن)

این نوع ویزا یکی از معمول­ترین ویزای اسپانیا تضمینی می­باشد و بیشتر افراد تقاضای ویزای اسپانیا توریستی را دارند. اسپانیا به دلیل آب و هوای مساعدی که دارد، طرفداران زیادی از سراسر جهان پیدا کرده است. اسپانیا برخلاف دیگر کشورهای اروپایی روزهای آفتابی زیادی دارد که مزیت خوبی برای گردشگران می­باشد. هم­چنین جای‌جای این کشور زیبا، بناهای تاریخی و اصیلی وجود دارد. تمام این عوامل دست به دست هم داده­اند که اسپانیا یکی از بهترین انتخاب­ها برای سفر باشد. مدارکی که برای اخذ ویزای اسپانیا توریستی لازم است عبارت­اند از: مدارک شناسایی (شامل شناسنامه، پاسپورت و …)، بلیت‌ها، مدت زمان اجازه اقامت و … . توجه داشته باشید که بازه زمانی ویزا اسپانیا توریستی محدود می­باشد.

انواع درجه‌بندی ویزای اسپانیا

به طور کلی چهار نوع ویزا اسپانیا داریم که عبارت­اند از: نوع A، نوع B، نوع C، نوع D

ویزای اسپانیا نوع A: با اخذ این نوع ویزا می‌­توانید به صورت هوایی وارد کشور اسپانیا شوید سپس از فرودگاه اسپانیا وارد کشور دیگری گردید. کشور دوم بایستی بیرون از محدوده کشورهای عضو شنگن باشد. مدت زمان این ویزا ۹۰ روز می‌­باشد.

ویزای اسپانیا نوع B: این نوع ویزا اجازه اقامت در کشور اسپانیا را نمی­دهد، شما می­توانید به صورت هوایی وارد اسپانیا بشوید و سپس به صورت زمینی از اسپانیا خارج گردید. مقصد بعدی شما باید خارج از کشورهای عضو شنگن باشد. مدت اعتبار این نوع ویزا همچون ویزای نوع A، ۹۰ روز می­‌باشد.

ویزای اسپانیا توریستی نوع C: این نوع ویزا برای توریست­ها و گردشگرانی است که قصد سفر به اسپانیا را دارند. مسافران با این نوع ویزای اسپانیا توریستی، می‌توانند در طی نود روز از تمام نقاط اسپانیا بازدید کنند.

ویزای اسپانیا نوع D: این نوع ویزا به افرادی تعلق می­گیرد که می­خواهند برای بلند مدت در کشور اسپانیا بمانند و هم­چنین به خاطر کار (ویزای کار)، تحصیل و … مجبور هستند که به طور پیوسته از اسپانیا خارج شوند.

هزینه لازم برای دریافت ویزای اسپانیا توریستی

هزینه ویزا بر اساس سن به دو گروه افراد بالای سن قانونی و افراد زیر سن قانونی تقسیم می­شود. این مبلغ برای افراد بالای سن قانونی در حدود 60 یورو و افراد در سنین پایین (۶ تا ۱۲ سال) حدود 35 یورو می­باشد. این مبلغ را بایستی به صورت نقدی پرداخت کنید. در ضمن پس از پرداخت، پول به‌هیچ‌عنوان برگردانده نمی‌­شود.

زمان اخذ ویزای اسپانیا توریستی

متقاضیان ویزای اسپانیا توریستی و سایر ویزاها بایستی حدود سه ماه قبل از سفر خود مراحل اخذ ویزا را شروع کنند. چراکه امکان دارد مشکلاتی در رابطه با ویزا برای شما به وجود بیاید و فرآیند اخذ ویزا طولانی­تر از حالت عادی بشود. زمان اخذ ویزا هم بستگی به تعداد درخواست، فصل(فصل تابستان فصل شلوغی است) و عوامل دیگر حدود دو تا شش هفته به طول می­انجامد.

چگونگی تمدید ویزای اسپانیا توریستی

گاهی افراد به دلایل مختلف می­خواهند بیشتر از مدت زمان تعیین شده در کشور اسپانیا بمانند. بنابراین نیاز دارند که ویزای اسپانیا توریستی خود را تمدید کنند. برای تمدید بایستی فرد مدارک خود را (شامل کلیه­ی اطلاعات شخصی و دلایل تمدید) به سفارت اسپانیا ارائه دهد و پس از بررسی، احتمال دارد که سفارت اسپانیا درخواست تمدید شما را بپذیرد. در صورت پذیرفته شدن در خواست تمدید شما بایستی هزینه­ای که برای­تان تعیین می­شود را بپردازید. در این میان برخی مایل به تمدید ویزای اسپانیا توریستی نیستند و بدون کسب اجازه مدت بیشتری در اسپانیا می­مانند. دولت اسپانیا برای هر روزی که بدون کسب اجازه در آن کشور می­مانید برای شما جریمه­ای در نظر می­گیرد، علاوه بر این ممکن است، اجازه ورود شما برای همیشه لغو گردد. این مراحل در رابطه با بقیه ویزاها نیز صدق می­کند.

مزایای ویزای اسپانیا توریستی (شنگن)

هم­زمان با دریافت ویزای اسپانیا توریستی شما می­توانید وارد خاک کشورهای عضو پیمان شنگن شوید. در واقع شما می­توانید وارد خاک کشورهایی همچون: لهستان، بلژیک، پرتغال، فنلاند، سوئد، فرانسه، یونان، آلمان، ایتالیا، چک، ایسلند، لتونی، هلند، نروژ، اتریش، مجارستان، اسلوونی، مالت، لیتوانی و … بشوید.

نکاتی در رابطه با اخذ ویزای اسپانیا توریستی و سایر ویزاها

  • اگر به صورت انفرادی قصد سفر دارید صرفا یک فرم برای خودتان پر می­کنید، اما وقتی که به صورت خانوادگی قصد سفر دارید، بایستی برای تمام اعضای خانواده فرم درخواست ویزا را پر نمایید.
  • برای اشخاصی که بالای سن ۱۲ سال هستند علاوه بر امضاء، این افراد انگشت نگاری نیز می­شوند.
  • بایستی در کنار تمام مدارک اصلی (کارت ملی، پاسپورت و …)، کپی آن­ها را هم به سفارت تحویل دهید. بازرسین سفارت پس از بررسی، مدارک اصلی را به متقاضیان برمی­گردانند.
  • علاوه بر مدارک بایستی هزینه مربوط به اخذ ویزای اسپانیا توریستی و سایر ویزاها را به صورت نقدی با خود ببرید (پرداخت از طریق کارت و آنلاین صورت نمی­گیرد).
  • فرم­های درخواست اخذ ویزای اسپانیا توریستی و سایر ویزاها بایستی با خودکار آبی نوشته شود.
  • معمولا فرم­ها به زبان انگلیسی یا به زبان کشور مقصد یعنی اسپانیا می­باشد.
  • سفارت اسپانیا از روز یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۹-۵ باز است و روزهای شنبه و جمعه تعطیل می­باشد.

در صورتی که از موارد بالا اطلاع داشته باشید و هم­چنین اطلاعات خود را صادقانه وارد کرده باشید، تمام مراحل اخذ ویزای اسپانیا توریستی شما به سرعت انجام می­شود.