سفری به مالزی

این کشور زیبا و پوشیده از جنگل در جنوب شرق آسیا واقع شده است و با کشورهای تایلند، سنگاپور ، اندونزی وبروئنی همسایه میباشد. این کشور سیزده ایالتی مهد چندین نژاد مختلف می باشد ودربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است که دریای جنوبی چین این دو را از هم جدا کره است.

مالزی با پایتختش کوالالامپور و شهر های شگفت‌انگیزش سالانه میلیونها توریست را بخود جذب میکندو جالب است بدانید مالزی در میان پربازدید ترین کشورهای جهان مقام یازدهم را به خود اختصاص می دهد. دین رسمی این کشور اسلام است ولی ادیان و مذاهب دیگ هم آزاد هستند و بهاسوملای زبان ملی کشور است ولی افراد بسیاری به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

آب و هوای مالزی استوایی است و دمای ان بین ۲۰ تا ۳۰ درجه است و بدلیل مجاورت با آبها دارای رطوبت بالایی است. در ادامه با ما همراه باشید تا با شهرهای دیدنی و زیبای مالزی آشنا شویم.

 

کوالالامپور

کوالالامپور به معنی بین النهرین ،پایتخت مالزی دومین شهر بزرگ و پر جمعیت مالزی ست که مرکز فعالیتهای سیاسی و تجاری و تفریحی است. از جمله دیدنیهای این شهر جادویی عبارت اند از:

 

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس

مهم ترین و معتبرترین اثر دیدنی این شهر این برجهای ۴۵۲ متری دو قلو هستند که هر توریستی در سفر خود به کوالالامپور باید از آن بازدید کند. این آسمانخراشها دارای ۸۸ طبقه و ۷۸ اسانسور می باشند که از جنس کروم و فولاد هستند که از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل شده اند.پل آسمان که در طبقه ۴۱ و ۴۲ قرار دارد ارتباط دهنده دو برج به یکدیگر است.

گالری هنر پتروناس و مرکز کنوانسیون، آکوآریا کِی اِل سی سی، مرکز علمی پِتروسِینس وسالن کنسرت فیلارمونیک پتروناس در این دو برج زیبا قرار دارند.

بوکیت بینتانگ

بوکیت بینتانگ

این قلب تپنده که در مثلثی طلایی مرکز کوالالامپور قرار دارد محل تجمع نام های بزرگ صنعت مد است. درون این منطقه خیابانهایی مانند چانکات بوکیت بینتانگ،خیابان جالان آلور قرار گرفته است که در آن انواع رستوران های چینی، هندویی و مالزیایی ها وجود دارد.

این خیابان در هر ساعت از شبانه‌روز زنده و تپنده است و بهترین زمان برای بازدید از آن شب‌ها است زیرا اگر از طرفداران شور و هیجان هستید، شب زنده داری در بوکیت بینتانگ افسانه ایست، مخصوصاً در منطقه جانگ کات بوکیت بینتانگ.

پارک آبی سان وی لاگون

پارک آبی سان وی لاگون

این مجموعه ی تفریحی از پنج قسمت پارک ‌آبی، پارک ‌وحشت، شهربازی، پارک ‌بی‌نهایت و باغ وحش تشکیل شده است و یکی از بزرگترین سواحل تفریحی ساخته دست انسان در این پارک قرار دارد. موج سواری ،ترن سواری و پیاده روی در این سواحل از اصلی ترین جاذبه های این پارک هستند. این پارک به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی کوالالامپوردر سالهای اخیر از نظر توریست ها تبدیل شده است.

غار باتو یا غار میمون‌ها

غار باتو

این مکان مقدس به عنوان کانون اصلی برگزاری جشنواره سالانه هندو ها در فاصله حدودا ۱۵ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور مالزی واقع گردیده و به علت نزدیکی به تپه ها و مجموعه غارهای اطرافش و همچنین رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد. درون غارها مملو از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و تندیس‌های هندو و در محوطه بیرونی مجموعه معابد یک مجسمه بزرگ طلایی از خدای موروگان قرار گرفته است.

اگر به این مکان دیدنی رفتید، مراقب میمونهای بازیگوشی که میخواهند خوراکی های شما را بگیرند باشید.