اسپانیا یکی از زیباترین و بهترین کشورهای اروپا برای سفر و تفریح است. سالانه افراد زیادی به آنجا سفر می­‌کنند. برای سفر به اسپانیا همچون کشورهای دیگر (برای ادامه تحصیل، درمان، تفریح، دیدار با خویشاوندان و …) بایستی ویزا تهیه کنید. در اینجا ما مراحل تهیه ویزا و تعریف انواع آن را برای شما شرح می‌دهیم. با پیمودن این مراحل و داشتن شناخت کافی از ویزا می­‌توانید ویزای اسپانیا تضمینی و فوری تهیه کنید. پس برای کسب اطلاع از چگونگی تهیه ویزای اسپانیا و مطمئن از مطالب زیر بهره ببرید.

ویزای اسپانیا تضمینی

ویزای اسپانیا همچون دیگر کشورها مراحل مشابهی دارد. اما در برخی از قسمت­ها، تفاوت­هایی با هم دارند که در اینجا به بررسی آن­ها می­‌پردازیم. برای دریافت ویزای اسپانیا (ویزای اسپانیا توریستی، ویزای فرودگاهی و …) بایستی فرم­های مربوط به ویزا را پر نمایید. سپس زمان مصاحبه با شما تعیین می­شود. برای دریافت ویزای بسیاری از کشورها می­توان به صورت ایمیل و تلفنی اقدام کرد، اما برای تعیین زمان مصاحبه ویزای اسپانیا تضمینی، بایستی به صورت حضوری زمان گرفت.

در مرحله بعدی بایستی تمام مدارک مورد نیاز را آورده و تکمیل کرد. سپس هزینه­ های مربوط به اخذ ویزا بایستی پرداخت شود و در مرحله آخر مصاحبه صورت می­گیرد. در صورتی که افراد دعوت­نامه داشته باشند، فرآیند کسب ویزا بسیار آسان­تر و سریع­تر صورت می­‌گیرد.

انواع ویزا

ویزاها چندین نوع دسته ­بندی دارند، که در اینجا به یک نوع متداول آن یعنی دسته­بندی بر اساس زمان اشاره می­کنیم. به عبارتی نوع ویزای شما بر اساس زمان اقامت شما در آن کشور تعیین می­‌شود.

بر اساس این نوع دسته­‌بندی، اولین نوع آن ویزای اسپانیا توریستی است. این ویزا مربوط به افرادی است که به قصد تفریح و گردش می­خواهند به اسپانیا سفر کنند. نوع دوم ویزای ترانزیت فرودگاهی است. در این نوع ویزا فرد برای سفر به کشور دیگر در فرودگاه اسپانیا توقف می­‌کند. آخرین ویزا، ویزای اقامت بلند مدت می­‌باشد که در این نوع ویزا فرد می­خواهد زمانی طولانی (به خاطر تحصیل، درمان، کار و …) در اسپانیا بماند.

مدارک مورد نیاز ویزای اسپانیا تضمینی

در اینجا به مدارکی که معمولاً برای دریافت ویزای اسپانیا تضمینی لازم است، اشاره می­شود. گاه ممکن است از هر مدرک چندین کپی نیز بخواهند، بنابراین برای احتیاط علاوه بر اصل مدارک، دو کپی از آن را همراه خود داشته باشید. چرا که پس از مطابقت اصل مدارک به شما بازگردانده می­‌شود.

  • شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه رزومه کاری شرکت
  • آدرس دقیق محل زندگی و کار
  • ترجمه سند مالکیت و جواز کسب
  • کارت دانشجویی بین‌المللی و بیمه نامه بین‌المللی
  • مدارک مربوط به رزرو هتل یا اسناد مربوط به محل اقامت
  • دعوت‌نامه (صرفا برای افرادی که دارند وگرنه ضروری نمی­‌باشد)
  • اسناد مربوط به تمکن مالی (سند مالکیت خانه، ماشین، زمین و …)
  • پرینت آخرین عملیات بانکی از حساب شخصی­تان (معمولاً برای شش ماه آخر)
  • پاسپورت (حداقل باید ۶ ماه از آن گذشته باشد. هم­چنین حداقل دو صفحه آن باید خالی باشد. از تمام صفحات پاسپورت بایستی کپی گرفته شود)
  • سه قطعه عکس (زمینه عکس سفید و چهره فرد در آن کاملا مشخص باشد. هم­چنین عکس جدید گرفته شده باشد. عکس­های قدیمی­تر از شش ماه معمولا پذیرفته نمی­‌شود.)
  • بیمه­های پزشکی (این بیمه برای افرادی است که ممکن است در طول سفرشان بیمار شوند یا باید برای درمان به ایران برگردند و بیمه پزشکی هزینه‌­های آن­ها را پوشش می­‌دهد).

توجه: دقت داشته باشید که مدارک فارسی به تنهایی برای تهیه ویزای اسپانیا کافی نیست، بلکه بایستی ترجمه آن­ها را هم همراه خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید در صورتی که پذیرش نشوید مدارک شما عودت نمی­‌شود.

ویزای تحصیلی در کشور اسپانیا

دانشگاه­های اسپانیا جزء دانشگاه­‌های برتر جهان هستند و رتبه­های بسیار خوبی دارند. علاوه بر جایگاه، این دانشگاه­‌ها هزینه پایینی نیز دارند. به همین سبب جزو دانشگاه­‌های پرطرفدار دنیا محسوب می­‌شوند. برای دریافت ویزای اسپانیا بایستی دعوت­نامه‌­ای از دانشگاه مربوطه در اسپانیا دریافت کنید، هم­چنین باید سندی را به عنوان تمکن مالی دانشجو ارائه دهید.

ویزای کاری اسپانیا

کشور اسپانیا به دلیل شرایط اقتصادی مناسب و شرایط ایده­آل زندگی، انتخابی مناسب برای کار است. بنابراین سالانه از سراسر جهان و ایران به خاطر کار وارد این کشور می­‌شوند. برای دریافت ویزای کار، بایستی دعوت‌نامه‌ای برای کار داشته باشید. هم­چنین باید سندی ارائه دهید که نشان دهد، فردی به عنوان کارفرما، شغل شما را در اسپانیا تضمین می­‌کند.

ویزای پزشکی در کشور اسپانیا

گاهی افراد به­ خاطر برخی بیماری­های صعب‌العلاج، عمل­های پیچیده، انجام آزمایش­ و … نیازمند ویزای پزشکی می­‌شوند. برای دریافت این ویزا، باید پذیرش از بیمارستان مورد نظر را دریافت کنید، هم­چنین بایستی مدارک و نسخه­‌های پزشکی ترجمه شده خود را هم ارائه دهید، تا بتوانید ویزای اسپانیا تضمینی و فوری خود را تهیه نمایید.

ویزای ازدواج در کشور اسپانیا

هرگاه فردی بخواهد با یک فرد اسپانیایی یا فرد مقیم اسپانیا ازدواج کند، نیاز به ویزای ازدواج پیدا می­کند. از آنجایی که بسیاری صرفا برای به دست آوردن اقامت اسپانیا می­‌خواهند ازدواج کنند، بنابراین بررسی­های زیادی برای اخذ این نوع ویزا انجام می­گیرد. فردی که می­خواهد ازدواج کند بایستی به سفارت اسپانیا ثابت کند که واقعا نیت ازدواج با فرد اسپانیایی را دارد و مدت زمان زیادی با وی در رابطه بوده است. هم­چنین فرد متقاضی بایستی درآمد کافی نیز داشته باشد، تا ویزای او از یک فرآیند طولانی تبدیل به ویزای اسپانیا تضمینی و فوری شود.

ادامه این مقاله را در قسمت دوم پیگیری کنید…