اسپانیا کشوری بزرگ و تاریخی است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، به یکی از اصلی‌ترین فطب‌های گردشگری در جهان تبدیل شده است. اماکن تاریخی، مذهبی، تفریحی و همچنین وجود طبیعت بکر و زیبا، اصلی‌ترین دلایل تبدیل اسپانیا به یک کشور توریستی است به همین دلیل در این کشور مراکز خرید متعددی ساخته شده تا گردشگرانی که قصد خرید دارند، بتوانند به راحتی به آنها مراجعه کرده و به خرید سوغاتی، یادگاری و… بپردارند. شما نیز اگر قصد سفر به این کشور شگفت انگیز را دارید، پیشنها می‌کنیم پیش از عزیمت، با مراکز خرید آن آشنا شوید تا بتوانید دست پر به کشور خود بازگردید. در ادامه شما را با مهمترین مراکز خرید کشور اسپانیا آشنا می‌کنیم.

پرینسیپ پایو (Principe Pio)

مرکز خرید پرینسیپ پایو اسپانیا

پرینسیپ پیو، با نام کامل  La montaña del Príncipe Píoنام یک تپه در بخش غربی مادرید بوده که توسط مالک آن یعنی همسر پرنس گوییلرمو پیو د سابویا، نام‌گذاری شده است. این مرکز خرید در خیابان پاسئو دلا فلوریدا شهر مادرید قرار گرفته که البته لازم است بدانید تنها تا 10 شب باز می‌باشد. ایستگاه مترویی با همین نام در نزدیکی این مرکز قرار دارد و شما می‌توانید با خرید یک بلیت مترو که تنها 1 یورو هزینه دارد، خود را به مرکز خرید پرینسیپ پیو برسانید.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که در خصوص این مرکز خرید باید بگوییم این است که فروشگاه‌های آن عموما نمایندگی برندهای معروفی هستند که محصولاتی با کیفیت ارائه می‌کنند. نمونه برندهای موجود در این مرکز خرید عبارتند از:  Zara, Massimo Dutti, Mango Oysho, Pull & Bear

ویژگی مهم دیگری که در خصوص این مرکز خرید باید بگوییم این است که شما می‌توانید حین خرید از کافه‌ها و رستوران‌های متعددی که آنجا وجود دارد استفاده کرده و از خستگی خود بکاهید.

لا گاویا  (La Gavia)
مرکز خرید لاگاویا مادرید اسپانیا

مرکز خرید لا گاویا که در شهر مادرید واقع شده است، ساختمانی دو طبقه و دارای 165 بوتیک و همچنین 192 برند معتبر جهانی است. این مرکز خرید ویژگی‌های متعددی دارد اما یکی از اصلی‌ترین آن که سبب شهرت آن شده، وجود پارکینگی با ظرفیت 5000 اتومبیل است که سبب می‌شود مراجعین به راحتی اتومبیل‌های خود را پارک کرده و بدون دردسر به خرید بروند.

این مرکز خرید نیز ساعت 10 شب تعطیل می‌شود و به ایستگاه متروی لاگاویا نزدیک است. مهمترین محصولاتی که در مغازه‌های مرکز لاگاویا به فروش می‌رسد عبارتند از : پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم منزل، کیف و کفش و…

لا واگوآدا  (La Vaguada)

مرکز خرید لا واگوآدا اسپانیا

این مرکز خرید در شهر مادرید قرار گرفته و در سال 1983 فعالیت خود را آغاز کرده است. مرکز خرید لاواگوآدا بر خلاف دیگر مراکز خرید تا ساعت 12 شب باز است و شما می‌توانید زمان بیشتری را در آن سپری کنید. در لاواگوآدا فروشگاه‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون فعالیت می‌کنند که همین امر سبب شده است این مرکز خرید طرفداران بسیاری به سوی خود جذب نماید.

مارماگنوم  (Maremagnum)

مرکز خرید مارماگنوم اسپانیا

مرکز خرید مارماگنوم در شهر بارسلونا اسپانیا و خیابان مال اسپانیا (Moll d’Espanya)  قرار گرفته است و از ساعت 10 صبح الی 10 شب فعالیت می‌کند. یکی از جاذبه‌های این مرکز خرید این است که بر روی یک اسکله ساخته شده است و دارای فروشگاه‌هایی با برندهای معتبر جهانی هم چون Bershka، Blanco، Tapioca، H&M، Jack and Jones، Lacoste و … است. همچنین مرکز خرید مارماگنوم در طبقه دوم خود یک تراس بزرگ دارد که کافه‌ها و رستوران‌های متعددی را در خود جای داده است.

گران ویا ۲ (Gran Via2)

اگر به دنبال آن هستید که با حضور در یک مرکز خرید علاوه بر خرید کردن، با معماری خیره کننده‌ای رو به رو شوید، بهتر است حتما خود را به گران ویا شهر بارسلونا برسانید که در این حوزه یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در دنیا به حساب می‌آید. مرکز خرید گران ویا همه روزه از ساعت 9:30 صبح الی 10 شب فعالیت می‌کند و با دارا بودن بیش از 180 فروشگاه پوشاک و کیف کفش و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب می‌نماید.

لاسآرناس  (Las Arenas)

مرکز خرید لاسآرناس اسپانیا

این مرکز خرید نیز دارای معماری ویژه و شگفت انگیزی است و به همین منظور توانسته شهرتی جهانی به دست آورد. مرکز خرید لاسارناس در خیابان گران ویا د لس کورتس کاتالانس Gran Via de les Corts Catalanes  شهر بارسلونا قرار گرفته است و از ساعت 9 صبح الی 9 شب فعالیت می‌کند. یکی از جاذبه‌های این مرکز خرید، پشت بام آن است که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا مناظر شهر بارسلونا را مشاهده کنید و خیابان های آن را به وضوح ببینید.

لیا  (L’Illa)

این مرکز خرید بزرگ و قدیمی شهر بارسلونا، در خیابان آوینگودا دیاگونال (Avinguda Diagonal) واقع شده است و از ساعت 9:30 صبح الی 10 شب میزبان شما است. این مرکز خرید با بیش از 170 مغازه که ارائه دهنده انواع تنقلات، خوراکی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایش، لوازم منزل، اسباب بازی هستند، شهرتی جهانی دارد. همچنین شما می‌توانید در این مرکز رستوران‌هایی از کشورهای گوناگون چون چین، اسپانیا، ایتالیا و… را مشاهده کرده و بهترین را برای خود انتخاب کنید.

دیاگنال مار (Diagonal Mar)

مرکز خرید دیاگنال مار نیز یکی از بزرگترین و معروفترین مراکز خرید شهر بارسلونا است که در سال 2000 تاسیس شده است. این مرکز به دلیل وسعت، مغازه‌های گوناگون با برندهای متعددی را در خود جای داده است که می‌تواند هر سلیقه‌ای را تحت پوشش قرار دهد. همچنین این مرکز خرید با کافه‌ها و رستوران‌های متعددی که دارد این امکان را برای شما فراهم آورده است تا حین خرید به آنها مراجعه کرده و ساعاتی آرام را سپری کنید.