شاید بسیاری از شما نام مایورکا را هنگام تماشا فوتبال لالیگا شنیده باشید اما باید بگوییم این جزیره زیبا به یک تیم فوتبال خلاصه نمی‌شود. مایورکا یکی از چهار جزیره اصلی مجمع الجزایر باله آریک بوده که در دریای مدیترانه و سواحل اسپانیا واقع شده است. متاسفانه باید بگوییم بسیاری از افراد هنگام سفر به کشور اسپانیا، فراموش می‌کنند به جزایری چون مایورکا سفر کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این گزارش اطلاعات دقیقی در خصوص جزیره مایورکا ارائه دهیم تا مسافران کشور اسپانیا حتما خود را به این جزیره زیبا نیز برسانند و لذتی شگفت انگیز را تجربه کنند.

چگونه به مایورکا برسیم؟

جزیره مایورکا اسپانیا

اگر بحث هزینه برایتان مطرح نباشد، بهترین راه برای رسیدن به جزیره مایورکا، پرواز از شهر بارسلونا است که نهایتا یک ساعت از زمان شما را خواهد گرفت و شما با پرداخت 70 یورو به مایورکا خواهید رسید. اما اگر تصمیم دارید تا در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید، بهتر است به جای هواپیما با کشتی راهی این جزیره شده و 8 ساعت از زمان خود را بر روی آب سپری کنید. حدودا در روز سه مرتبه کشی‌های این مسیر مسافران را به مایورکا می‌رسانند و شما با توجه به ساعت مورد نیازتان، می‌توانید مناسب‌ترین را برای خود انتخاب نمایید.

مایورکا چه ویژگی‌هایی دارد؟

جزیره مایورکا اسپانیا

مایورکا یک جزیره کوچک با سواحلی شگفت انگیز و رویایی بوده که از شن‌های سفید پر شده است. شاید بتوان گفت آب اطراف این جزیره، هرگز شفافیت و زیبای خود را از دست نمی‌دهد و پیاده روی در سواحل آن همواره یکی از آرامش بخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توان در این جزیره انجام داد.

در کدام محل اقامت کنیم؟

مایورکا دارای بخش‌های متعددی است که شما باید با توجه به شرایط، یکی از آنها را برای اقامت خود انتخاب کنید. در ادامه شما را با چندین نمونه از این بخش‌ها آشنا می‌کنیم:

  • پالما، مایورکا

پالما بزرگترین شهر و پایتخت جزیره مایورکا حساب می‌شود که دارای فرودگاه بوده و امکانات اقامتی فراوانی دارد. این شهر قدیمی در جنوب جزیره قرار گرفته است و برای افرادی که به دنبال آرامش هستند، توصیه نمی‌شود. این شهر دارای بازارهای پررونق، هتل‌های متعدد، سالن‌های ورزشی و مراکز تفریحی بسیاری است.

  • شرق مایورکا

شرق جزیره مایورکا دارای دو خلیج Badia d’Alcudia و Badia de Pollenca است که ناهمواری‌های بسیاری دارد. این بخش از جزیره از غارهای  متعددی پر شده است که نمونه آنها عبارتند از:Coves dels Hams  و Coves del Drach

  • غرب مایورکا

در این بخش روستاهایی فوق العاده به نام‌های والدموسا و سولر وجود دارد که می‌توان به راحتی در آنها اقامت کرد و ساعاتی فوق العاده را گذراند. این منطقه علاوه بر ایستگاه قطار که به راحتی شما را به مرکز جزیره می‌رساند، دارای مناظری منحصر به فرد بوده که می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند.

یکی از اماکن معروف در غرب مایورکا، کلیسا سنت مارتومئو است که دارای معماری ویژه‌ای است و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌نماید. از طرف دیگر موزه علوم طبیعی که باغ گیاه‌شناسی بخشی از آن را تشکیل داده، موزه دل کاسال د کالچرا که قدمت آن به قرن هجدهم باز می‌گردد و گالری هنر کن پرونرا که مکانی دیدنی برای دوستداران هنر مدرن محسوب می‌شود، در این بخش از جزیره واقع شده است.

  • شمال مایورکا

شمال مایورکا نیز با طبیعتی بکر و زیبا، محبوبیت خاصی دارد و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. بندر دپوینسا یکی از زیباترین مناطق شمالی جزیره محسوب می‌شود که می‌تواند شما را مجذوب خود سازد؛ همچنین آلکودیا یکی از جاذبه‌های این منطقه بوده که دارای اماکن دیدنی متعددی است.

از طرف دیگر قلعه بلور که در منطقه شمال غربی جزیره قرار گرفته است، مربوط به قرن چهاردهم میلادی بوده و یکی از جاذبه‌های گردشگر مایورکا به حساب می‌آید.

حمل و نقل و دسترسی جزیره مایورکا

همان طور که گفته شد فرودگاه مایورکا در هشت کیلومتری از شرق شهر پالما قرار دارد و بهترین گزینه برای دسترسی به جزیره به حساب می‌آید که خود سومین فرودگاه بزرگ اسپانیا است.

همچنین مترو شهر پالما دارای 9 ایستگاه بوده و از ساعت 6:30 الی 23 به شما کمک می‌کند تا به راحتی در شهر تردد داشته باشید. از طرف دیگر شبکه ریلی جزیره مایورکا از سه خط برقی مجزا تشکیل شده است که از پالما تا شمال و شرق مایورکا را در برمی‌گیرد؛ علاوه بر موارد نام‌برده در مایورکا می‌توان از خدمات اتوبوسرانی این جزیره نیز استفاده کرد.

آشنایی با هتل های مایورکا

هتل در مایورکا اسپانیا

جزیره مایورکا به دلیل جاذبه‌های گردشگری متعددی که دارد، دارای هتل‌های گوناگونی است که با توجه به امکانات متعدد، به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شود. هتل‌های موجود در این جزیره با توجه به تعداد ستاره‌هایی که دارند، امکانات متعددی را دارا هستند که نمونه‌های آنها عبارتند از: مهد کودک، استخر، ماساژ، اینترنت پرسرعت، امکانات ویژه معلولین، اتاق اکسیژن، سرویس‌های ویژه، سالن‌های ورزشی، زمین بازی کودکان، اتاق بازی‌های رایانه‌ای و… . در ادامه شما را با نمونه‌هایی از هتل‌های موجود در جزیره آشنا می‌کنیم:

هتل‌های 5 ستاره

هتل لا رزیدنسیا (La Residencia )

هتل کالاتراوا بوتیک (Calatrava Boutique )

هتل پالاسیو کا سا گالسا (Palacio Ca Sa Galesa )

هتل‌های 4 ستاره

هتل اس پورت (Hotel Es Port )

هتل سون آمویکسا (Son Amoixa )

هتل کن وردرا (Can Verdera )

هتل‌های 3 ستاره

هتل هونولولو (Honolulu )

هتل ژیرو بوتیک (Zhero Boutique )

هتل ریو کونکوردیا (Hotel Riu Concordia )

آشنایی با رستوران‌های مایورکا

جزیره مایورکا دارای رستوران‌های متعددی است که برخی از آنها دارای بارهای کوچک یا بزرگی نیز هستند. به دلیل قرارگیری این جزیره در دریای مدیترانه، غذاهای دریایی در این جزیره رونق بسیاری دارد و زیتون و بادام نیز یکی از اصلی‌ترین موادی است که در رژیم غذایی مردم این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهمترین غذاهای محبوب مایورکا، می‌توان به سوبراسادا (نوعی سوسیس)، آروس بروت (برنج زعفرانی پخته شده با مرغ و سبزیجات)، و انسایمادا که نوعی شیرینی است، اشاره کرد. همچنین تامبت یکی دیگر از غذاهای محبوب مایورکا به حساب می‌آید که از سبزیجاتی ویژه تهیه می‌شود.

جزیره مایورکا اسپانیا