کافی است نام مادرید اسپانیا را در اینترنت سرچ کنید آن وقت است که خواهید دید هزاران مطلب در مورد این شهر نوشته شده است و شما را با این شهر آشنا می‌کند. اما این شهر به واقع چگونه است؟ چرا تا این حد مورد توجه قرار گرفته و سالانه صدها هزار نفر را به سمت خود جذب می‌کند؟ در این مطلب بر آنیم تا شما را به صورت تمام و کمال با این شهر آشنا کنیم تا اگر تمایل دارید به شهر مادرید اسپانیا سفر کنید، اطلاعات دقیقی در مورد آن داشته باشید.

با تاریخچه مادرید آشنا شوید

مادرید که نام اولیه آن ماریت است، توسط اِمیر محمد در اواخر قرن نهم تاسیس شد. این شهر زمانی اهمیت خود را به دست آورد که اعراب به آن پای گذاشته و با حضور خود سبب رونق شهر شدند. پس از آن در طول تجدید اسپانیا توسط مسیحیان، مادرید چند بار از سلطه مسلمانان خارج و به دست مسیحیان منتقل شد که این امر سبب بروز فرهنگی اشتراکی گردید که امروزه نمونه‌های آن را در شهر مادرید شاهد هستیم.

محل فعلی مادرید در مرکز اسپانیا توسط پادشاه آلفونسو در سال 1083 تأسیس شد و پس از سلطه مسیحیان، تمام نمادهای دنیای مسلمان از شهر حذف گردید که همین امر بخشی از میراث فرهنگی مادرید را از میان برد.

مادرید شهری لوکس و زیبا

مادرید پایتخت کشور اسپانیا تقریبا در مرکز این کشور واقع شده است. این شهر پس از دو شهر لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا بوده و همواره به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط مالی و سیاسی‌ خود، مورد توجه قرار گرفته است. از طرف دیگر این شهر مرکز سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) بوده و میزبان اجلاس کشوهای اسپانیایی زبان است.

شهر مادرید، شهر هنر و زندگی

کافی است یک بار به این شهر سفر کرده باشید آن وقت است که خواهید دید پایتخت اسپانیا شادتر از آن چیزی است که می‌توان تصور کرد. در واقع شما با وجود سلایق گوناگون به طور حتم از سفر به این شهر لذت خواهید برد و مشتاق تجدید تجربه خاطره‌انگیز خود خواهید ماند.

یکی از دلایل جذابیت مادرید برای گردشگران وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع است. این شهر به دلیل توجه پادشاه اسپانیا به هنر، بسیار هنرمندانه طراحی شده و آثار هنری در گوشه و کنار شهر به وفور یافت می‌شود. وجود نقاشی‌های معروف، بناهای قدیمی، گالری‌های متعدد، موزه‌های گوناگون و اماکن تفریحی سبب علاقه‌مندی گردشگران به این شهر زیبا شده است.

جاذبه‌های گردشگری شهر مادرید

شهر مادرید دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که از بعد فرهنگی، هنری، تفریحی، تاریخی بسیاری از مخاطبان را جذب خود کرده است. مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهر مادرید عبارتند از :

  • پالاسیو رئال / کاخ سلطنتی(Royal Palace of Madrid)
  • پارک رتیرو(Fuente del Ángel Caído)
  • موزه دل پرادو(Museo Nacional Del Prado)
  • موزه ملی مرکز هنری رئینا سوفیا(Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía)
  • موزه تیسن-بورنمیسا(Thyssen-Bornemisza Museum)
  • موزه موم(MUSEO DE CERA)
  • طاق پیروزی(Arco de la Victoria)
  • معبد دبود(Templo de Debod)
  • پوئرتا دل سُل(Puerta del Sol)

تجربه غذایی منحصر به فرد در مادرید

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مادرید، تنوع غذایی موجود در این شهر بوده که آن را به یکی از غنی‌ترین پایتخت‌های اروپا از نظر تنوع غذایی تبدیل کرده است. غذاهای متنوع، خلاقانه و منحصر به فرد سبب شده است این شهر پر از رستوران‌ها و کافه‌های گوناگون باشد. اگر قصد تجربه رستوران‌گردی در شهر مادرید را دارید، حتما خود را به میدان مایور برسانید زیرا می‌توانید انواع و اقسام رستوران‌ها و کافه‌ها را در آن یافته و با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

شرایط آب و هوایی در شهر مادرید

اگر می‌خواهید با تور مادرید به این شهر سفر کنید حتما باید شرایط آب و هوایی آن را مدنظر قرار دهید. این شهر دارای آب و هوای مدیترانه‌ای می‌باشد به این معنا که دارای تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی خشک است. اما به طور کل میانگین دما در این شهر 19.9 درجه سانتی گراد در روز بوده و شب‌های آن نیز به طور معمول 10.1 درجه سانتی گراد دما دارد. باید بدانید گرم‌ترین ماه سال در شهر مادرید ماه آگوست بوده که میانگین دمای روزانه آن 31 درجه سانتی گراد است.

با توجه به مسائل گفته شده بهترین زمان برای سفر به شهر مادرید، فصول بهار و پاییز است زیرا این شش ماه آب و هوای بسیار مساعدی برای شهر مادرید ایجاد کرده‌اند و شما به عنوان یک گردشگر به راحتی می‌توانید امکانات تفریحی موجود در این شهر را استفاده کرده و از گرما و سرمای هوا در امان بمانید هر چند باید بگوییم تورهای مادرید در فصول تابستان و زمستان ارزان‌تر از دو فصل دیگر هستند.

مهم‌ترین مراکز علمی و دانشگاهی شهر مادرید

شهر مادرید اسپانیا، دانشگاه‌های متعددی در رشته‌ها و تخصص‌های گوناگونی دارد که از نظر سطح عملی در رتبه‌های بسیار خوبی در جهان قرار گرفته‌اند. به همین دلیل است که سالانه مهاجران بسیاری خود را به این شهر می‌رسانند تا در دانشگاه‌های آن به تحصیل بپردازند. در ادامه شما را با نمونه‌هایی از مهم‌ترین دانشگاه‌های این شهر آشنا می‌کنیم:

  • دانشگاه کمپلوتنسه
  • دانشگاه خودمختار مادرید
  • دانشگاه کارلوس سوم
  • دانشگاه پلی تکنیک مادرید
  • دانشگاه مکاتبه‌ای آموزش از راه دور
  • دانشگاه خصوصی پونتیفیسیا