کافی است در اینترنت واژه “جاذبه‌های گردشگری کشور اسپانیا” را جست و جو کنید، آن وقت است که خواهید دید انواع و اقسام سایت‌ها با متون متنوع برای شما به نمایش در می‌آیند و درصدد معرفی جاذبه‌های گردشگری اسپانیا به شما هستند اما مسئله‌ای که در این بین وجود دارد این بوده که عموما این سایت‌ها معروف‌ترین اماکن را به شما معرفی می‌کنند و به سراغ جاذبه‌های ناشناخته یا کمتر شناخته شده نمی‌روند. از همین رو تصمیم گرفتیم شما را با پنج جاذبه گردشگری کشور اسپانیا که کمتر به آن پرداخته می‌شود، آشنا کنیم تا در صورت سفر به این کشور، از لذت بازدید آنها محروم نشوید.

  • منطقه کوستا دل سول

این منطقه که به عنوان ساحل خورشید نیز شهرت دارد، یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری در دنیا به حساب می‌آید. این منطقه دارای ویژگی‌هایی چون ساحل منحصر به فرد، تاریخ غنی، امکان انجام ورزش‌های مختلف، شهرهای خارق‌العاده و فرهنگ منحصر به فرد است.

یکی از زیبایی‌های این منطقه این است که به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه و وجود سواحل شی امکان شنا و گرفتن آفتاب را فراهم می‌آورد. یکی دیگر از جاذبه‌های کوستا دل سول این است که این منطقه در ماه دسامبر تا اوایل می می‌تواند محلی فوق‌العاده برای اسکی محسوب شود. در واقع ساحل و کوه آنقدر به هم نزدیک است که شما هنگام اسکی می‌توانید ساحل دریا را مشاهده کنید و از منظره پیش روی خود لذت ببرید.

   شهر ماربلا

شهر ماربلا

شهر ماربلا (Marbella) یک شهر کوچک اما منحصر به فرد است که با دارا بودن ساحلی زیبا و تفریگاه‌هایی جذاب، طرفداران بسیاری را سمت خود جذب کرده است. وجود کافه‌ها و رستوران‌های متنوع و همچنین نزدیکی به ساحل پرتو بانوس سبب جذابیت این شهر شده است. نکته بسیار مهم در خصوص شهر ماربلا این است که سفر به آن بسیار مقرون به صرفه بوده و به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد.

شهر کاسکو آنتیگو که گوهر پنهان شهر ماربلا نام گرفته است، شهری قدیمی و بسیار زیبا است که در گذر زمان دچار تغییر و تحول بسیار کمی شده و هنوز سبک معماری، خیابان‌های سنگفرش، کوچه‌های باریک، خانه‌های سفید رنگ و… خود را حفظ کرده است. همچنین بهتر است بدانید این شهر قدیمی سراسر از مغازه‌های غیرمعمول، گالری‌های متنوع، کلیساهای جذاب و… پر شده است و محلی بسیار مناسب برای گردشگرانی به حساب می‌آید که می‌خواهند ساعات خوبی را بگذرانند.

   آندلس

شهر آندلس اسپانیا

شاید بتوان گفت منحصر به فردترین معماری‌های دنیا در آندلس اسپانیا واقع شده است. خیابان‌های سنگفرش و باریک، معماری سنتی محله یهودیان، مساجد دو هزارساله مسلمانان و قلعه‌های مسیحیان این منطقه را به گنجینه ارزشمند معماری در سبک‌های گوناگون بدل کرده است. مسجد جامع مثکیه (Mezquita) و کاخ الحمرا (Alhambra ) دو نمونه از شگفتی‌های این منطقه محسوب می‌شوند.

  • جزایر قناری

حتما اسم جزایر قناری را شنیده‌اید اما این که کجا قرار گرفته و چه ویژگی هایی دارد بحثی است در ادامه به آن پرداخته می‌شود. مجمع الجزایر قناری از هفت جزیره در اقیانوس اطلس و نزدیک ساحل مراکش تشکیل شده است که یکی از 17 منطقه خود مختار اسپانیا محسوب می‌شود. مردم این منطقه که عموما مسیحیان کاتولیک هستند توجه بسیاری به کلیسا داشته و سبب شده‌اند بتوان نمونه‌های بسیار زیبایی از آنها را در این منطقه مشاهده کرد. یکی از مهم‌ترین کلیساهای این منطقه کلیسای ویرجین است که مکان حامی مقدس جزایر محسوب می‌شود. در این جزایر علاوه بر مسیحیان کاتولیک، مسیحیان پروتستان، مسلمانان، پیروان آیین هندو و بودیسم، بهاییان و یهودیان نیز زندگی می‌کنند.

نام این هفت جزیره عبارتند از:

  • تنریف
  • گرند کاناریا
  • لانزاروته
  • لاپالما
  • لا گومرا
  • ال هیرو
  • فوئرته‌ونتورا

این منطقه دارای مکان‌های دیدنی متعددی است که سالانه هزاران نفر از سراسر دنیا را به سمت خود جذب می‌کند و علاقه‌مندان بسیاری دارد. در ادامه با چندین نمونه از این مکان‌ها آشنا می‌شوید:

· پارک ملی تیده

یکی از مهم‌ترین مراکز دیدنی جزایر قناری، پارک تیده است. وجود سنگ‌های عجیب، آتشفشان و چشم انداز زیبا سبب می‌شود گردشگران ساعت‌های بسیاری را در این منطقه کوهستانی به سر ببرند و از طبیعت آن استفاده کنند.

  • پارک لورو

این پارک یکی از هیجان انگیزترین دیدنی‌های این منطقه است. اگر عاشق حیوانات هستید بهتر است حتما سری به این پارک بزنید زیرا هیچ جای دنیا نخواهید توانست 350 گونه طوطی را به طور همزمان و یک‌جا مشاهده کنید. علاوه بر طوطی انواع گوریل، ببر و شامپانزه هم در این پارک نگهداری می‌شود که طرفداران آن را صد چندان کرده است.

· ساحل لاس کانتراس

این ساحل با آب و هوایی فوق العاده و روزهای بلند آفتابی یکی دیگر از جاذبه‌های جزایر قناری محسوب می‌شود. این ساخل دارای ماسه‌هایی طلایی، آب درخشان، آفتاب دلچسب و… است و سبب شده گردشگران بسیاری به منطقه مراجعه کنند. بسیاری از گردشگران شنا و حمام در این منطقه را یکی از اصلی‌ترین تفریحات خود می‌دانند و حتما برای انجام آن سری به ساحل لاس کانتراس می‌زنند.

   موزه ی گوگنهایم (Guggenheim) بیلبائو

این موزه به دلیل معماری بی‌همتا، نمایشگاه‌های منحصر به فرد و اطلاعات ارزشمندی که به روش‌های ویژه ارائه می‌دهد، شهرتی بی‌سابقه یافته است. عموما گردشگران بازدید از این موزه را در برنامه خود قرار می‌دهند تا با ساختار خلاقانه و نمای تیتانیومی آن آشنا شوند. معمار این موزه فرانک گری معمار آمریکایی است که در طراحی آن از فلس ماهی الهام گرفته است که نمادی از روزهای پر رونق بیلبائو محسوب می‌شود.

موزه گوگنهایم اسپانیا