آژانس هواپیمایی ملیکاسیرآژانس هواپیمایی ملیکاسیر
رمز عبور را فراموش کرده اید؟

کلیسای ساگرادا فامیلیا

اگر می خواهید با یکی از مشهورترین آثار آنتونی Valley of the Statues گائودی آشنا شوید با ما همراه باشید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا یکی از پر بازدیدترین جاذبه های کاتولیک بارسلوناست و شامل صحنی مرکزی به همراه ۴ راهرو است. ساگرادا ۹۵ متر طول و ۶۰ متر عرض دارد و هر ساله حدود ۲۵ میلیون یورو صرف ساخت تزئین و تکمیل آن می شود. این بنای تاریخی به وسیله معمار کاتالونیایی آنتونی گائودی بنا شده است که از سمت سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی تاریخی ثبت شده است.

گائودی معتقد بود یک کلیسا باید همانند جنگل باشد که ستایشگران را به خود فرابخواند . او تکمیل کردن این بنا را یک ماموریت الهی میدانست و مسئولیت تمام مخارج برای تکمیل این بنا را خودش به عهده گرفت.

هنگامی که به این بنای زیبا نگاه می کنید دنیای جادویی گائودی را احساس میکنید. جزییات ظریف, پله کان نردبانی پیچ در پیچ, هفت کلیسای کوچک , تصویر فرشتگان و پنجره های شیشه ای شگفت انگیز آن قلب و روح شما را تسخیر میکند.

اگر میخواهید چشم انداز فوق العاده ای از بارسلونا ببینید حتما از برجهای ساگرادا فامیلیا استفاده کنید البته در صورتی که ترس از ارتفاع ندارید.

ساگرادا دارای ۱۸ برج است و ۸ برج دیگر آن در حال ساخته شدن هستند. در میان ستونهای داخل این بنا پنجره های رنگین طلایی و سبز به چشم میخورد که با انعکاس نور بر روشنایی داخل کلیسا می افزایند.

موزه ساگرادا که در بخش زیر زمینی این کلیسا قرار دارد دارای مجموعه ی بی نظیری از آثار قدیمی گائودی از جمله نقاشی ها , مدلهای خمیری و گچی و نقشه های معبد است.در یک مدت زمان کوتاه میتوانید نگاهی به تاریخچه ی این اثر زیبا بیاندازید.

بر خلاف باور خیلی از مردم ساگرادا فامیلیا یک کلیسا نیست بلکه به مانند یک قصر سلطنتی طراحی و ساخته شده است.

این بنا برای ۱۳۵ سال در حال ساخت و ترمیم بوده است و یکی از بزرگترین پروژه های ساخت جهان شناخته شده است.بسیاری از معماران بر این باورند که زمانی که این بنا کامل شود بزرگترین ساختمان کلیسای جهان با ۱۷۰ متر ثبت خواهد شد

دیدگاه ها بسته شده است