آژانس هواپیمایی ملیکاسیرآژانس هواپیمایی ملیکاسیر
رمز عبور را فراموش کرده اید؟

کشور اسپانیا

اسپانیا

کشور اسپانیا

اسپانیا در قسمت جنوب غربی اروپا قرار دارد که از سمت شمال با فرانسه، از غرب با پرتغال، از جنوب با مراکش  همسایه است و  از سمت شرق و قسمتی از جنوب به دریای مدیترانه متصل می شود. کشور اسپانیا و کشور پرتغال با هم شبه جزیره ی به نام  ایبریا را تشکیل می دهند. اسپانیا سه نوع آب و هوا دارد: اقیانوسی، نیمه خشک و مدیترانه ای.
مادرید بزرگترین شهر اسپانیا است. زبان  اسپانیایی  زبان رسمی مردم اسپانیا است .از لحاظ اقتصادی اسپانیا  به صنعت توریسم وابسته است و سالانه مردم بسیاری برای تفریح به جزایر قناری و بالئار و سواحل مدیترانه سفر می کنند. واحد پول  اسپانیا یورو است. از جمله مرتفع ترین شهر اروپا مادرید است؛  از دیگر شهرهای مهم اسپانیا بارسلونا، والنسیا، سویا و ساراگوسا هستند.
اسپانیا تنها کشوری ست که شمار گردشگرانش از جمعیت خود کشور بیشتر است. بارسلونا و مادرید از بهترین شهرهای جهان برای زندگی هستند.

شهر مادرید اسپانیا

پایتخت و مرکز فرهنگی، سیاسی و هنری اسپانیا مادرید است با خیابان‌ها، میدان‌ها و ساختمان‌های زیبا و تاریخی مشهورش. کاخ‌هایی زیبای قرن هجدهم و کلیسا‌ها و موزه‌های معروف این شهر شهرت جهانی دارند و از جاذبه های گردشگری مادرید هستند.مادرید تابستان‌ها و زمستان‌های نسبتا معتدلی دارد. حد متوسط دمای این شهر در تابستان ۲۴ و در زمستان ۸ درجه سانتیگراد است.سیستم حمل و نقل عمومی مادرید بسیار منظم و کارآمد است. ۱۰ خط مترو تمام نقاط این شهر را به هم متصل می‌کند.قطارها و متروی مادرید اصلی‌ترین بخش حمل و نقل عمومی شهرند و در کنار این دو اتوبوس، مونوریل و تراموا نیز فعالیت چشمگیری دارند.مادرید فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی کجهزی دارد مانند فرودگاه مادرید- باراخاس و همچنین راه‌های جاده‌ای و ریلی بسیار پیشرفته ای دارد.مادرید در کنار رودخانه مانزانارس در مرکز کشور، بین ایالات مستقل و خودمختار کاستیل- لئون و کاستیل لامانچا واقع است.

مادرید - اسپانیا

ایالت کوچک مادرید، کمتر از ۲ درصد از کل اسپانیاست. مادریدبیش از  ۶ میلیون نفر جمعیت دارد و ۸۵ درصد جمعیت این شهر اسپانیایی و بقیه مهاجران لاتین، اروپا، آسیا، شمال آفریقا و آفریقای غربی هستند.مادرید، شهر تاریخ است و موسیقی و شور و هیجان و فوتبال. مادرید نمونه ی کوچک اسپانیا دانست. از تمام سنت‌ها و جذابیت‌هایی این کشور، چیزی هم در مادرید پیدا می‌شود.مادرید را با میراث فرهنگی و هنری بی همتا و زیبا و با شب‌های پر زرق و برق و زنده‌اش می‌شناسند. موزه‌های بسیار، رستوران‌ها و کافه‌های همیشه باز و هوای معتدل و مردم زنده و خوشحالش، مادرید را یکی از جذاب ترین شهرهای اروپا کرده است.تقریباً چهار فصل سال، شلوغ و پر از گردشگر است. با این‌ حال، بهار و پاییز برای دیدن مادرید وقت مناسب‌تری است؛ هم هوا خوب است و هم فستیوال‌ها و جشن‌های زیادی در شهر برگزار می شود.قلب مادرید، میدان دروازه‌ خورشید است در بخش جنوبی شهر و با ۲ مجسمه‌ ی معروفش. مجسمه پادشاه کارلوس سوم و مجسمه‌ خرس و درخت که نماد خانواده‌ سلطنتی اسپانیا و نماد مادرید به شمار می‌رود.پوئرتا دل سول در مرکز مادرید قرار دارد و به راحتی به هر جای شهر می توان رفت. میدان مشهور پلازا مایور نیز از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین میدان‌های شهر است.

مادرید - اسپانیا

مادرید - اسپانیا

پلازا مایور

پلازا مایور

پلازا مایور میدان وسیعی ست که ساختمان‌هایی قدیمی سبک گوتیک و رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها دور تا دورش را گرفته اند. پلازا مایور در قرن هفده و به دستور پادشاه فیلیپ سوم  ساخته شده و اکنون با مجسمه فیلیپ سوم در وسط میدان، محل اصلی جشن ها و فستیوال های مادرید است.

میدان سیبلس

علاوه بر میدان مایور، میدان سیبلس نیز از میادین مشهور این شهر است. که با نورپردازی های مشهور و بی نظیرش از جاهای شب نشینی مادرید است و کنار خیابان گرن همیشه زنده و پر رفت و آمد است. میدان سیبلس محل تجمع طرفداران تیم رئال مادرید است و در صورت پیروزی تیم شان تمام خیابان ها تا صح شاهد جشن و پایکوبی مردم خواهند بود. باشگاه فوتبال رئال مادرید، یا همان استادیوم سانتیاگو برنابئو، و باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید در طول سال چندین‌بار عاشقان فوتبال را از جاهای دیگر اسپانیا و اروپا به این شهر می‌کشاند. استادیوم سانتیاگو برنابئو در منطقه‌ چامارتین قرار دارد. مادرید شهر هنر و موزه‌‌ها و نمایشگاه‌ها نیز ‌هست. موزه‌ پرادو یکی از بزرگ‌ترین موزه های هنری اروپا و اسپانیا است. این موزه با ساختمانی بزرگ و فضای سبز دیدنی اطرافش زیبایی خاصی به این شهر داده است.

میدان سیبلس

بارسلون

شهر بارسلون در قرن اول میلادی توسط اقوام کارتاژ ساخنه شد و زمان فتح اندلس، این شهر نیز به دست مسلمانان فتح شد. مسلمانان این شهر را برشلونه یا برشنونه ‌‌نامیدند؛ برگرفته از نام لاتین بارسینونا. این شهر به خاطر مجصول زیاد گندم، حبوبات و عسل معروف بود و مروارید ارمغان سواحلش بود. به همین دلیل مورد توجه یونانیان بود و بسیار مایل به فتحش بودند. در قرون وسطا  یونانیان این شهر را بارسلونا نامیدند. بارسلون ‌اکنون نیز یکی از ثروتمندترین شهرهای اسپانیا از جهت فرهنگی و  بازرگانی و صنعتی است. مرکز استان بارسلون و ناحیه خودمختار کاتالونیاست و پس از مادرید، مهمترین شهر اسپانیاست.

جغرافیای بارسلون

بارسلون در شمال‌شرقی اسپانیا, از شهرهای قدیمی کنار دریای مدیترانه واقع شده و از سه قسمت جدید، کهنه و حومه شهر تشکیل شده است. این شهر یکی از بهترین مکان‌های گردشگری اروپا است. جمعیت این شهر حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر است. با زمستان‌های معتدل و مرطوب و تابستان‌های گرم و خشک این شهر کاملا مدیترانه ای ست. به ندرت برف می‌‌بارد اما باران‌ فراوان دارد که همین امر هوای شهر را مرطوب و دلپذیر می‌کند. آکواریوم معروف بارسلون یکی از زیباترین آکواریوم های اروپا است و موجودات آبزی فراوانی در آن نگهداری می شوند. بندر بارسلون محل گذر کشتی های تجاری و تفریحی و کشتی های مسافر بری و کروز مختلف و زیادی ست.

مکان‌های دیدنی

بارسلون دوازده پارک تاریخی و آثار باستانی فراوانی دارد. سواحل زیبای بارسلون محل تفریح خوبی است. هتل هنر با ۱۵۴ متر بلندی بزگ ترین آسکان خراش بارسلون است. سه منطقه ی میراث فرهنگی کشور اسپانیا در بارسلون واقع است. هفت بنا از آثار معمار مشهور آنتونیو گاودی در بارسلون است، بیمارستان دو سنت پو با معماری زیبایش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده. صخره ‌نگاری‌‌های پیش از تاریخ در حاشیه مدیترانه از جاذبه های گردشگری این شهر است. موزه پیکاسو معروف ترین موزه ی شهر با ۳۵۰۰ اثر این نقاش است. موزه خوان میرو و موزه دریایی بارسلون از دیگر موزه‌های معروف شهرند.یکی از قدیمی‌ترین و اولین دانشگاه‌های اروپا در بارسلون واقع است. قدمت آن به ۱۴۵۰ میلادی باز می گردد. باشگاه فوتبال بارسلونا که محبوبیت جهانی دارد نیز در بارسلون قرار دارد. مجهزترین قطارهای سریع‌السیر و شبکه گسترده قطار زیرزمینی اروپا از آن بارسلون است. فرودگاه بین‌المللی بارسلون اعتبار جهانی دارد. بارسلون به دلیل آب ‌و هوا و فرهنگ و صنعت و بازرگانی خواهرخوانده شهرهای مختلف جهان از جمله ریودوژانیرو برزیل، بوسان کره جنوبی، هاوانا کوبا، استانبول ترکیه، دوبلین ایرلند، اصفهان ایران، دبی امارات، آتن یونان، سائوپائولو برزیل و سن‌پترزبورگ روسیه ‌است. بارسلونا مرکز ایالت کاتالونیای اسپانیاست و سال‌هاست که می کوشد خودمختار شود اما حکومت مرکزی اسپانیا مخالف این امر است. سال هاست که آشوب های خیابانی این منطقه را در بر گرفته و خود را مستقل می دانند.بازی های دو تیم  رئال‌مادرید و بارسلونا به جز جذابیت‌های ورزشی، جنگ سیاسی بارسلون و دولتمردان اسپانیاست.

بارسلون اسپانیا

کلیسای قلب مقدس عیسی بارسلون

زندگی شبانه در اسپانیا

اسپانیا بهترین و بیشترین زندگی شبانه ی دنیا را دارد. مادرید, بارسلون و سویل رستوران ها و کافه های بسیار  زیادی دارند .هتل های ساحلی جنوب  اسپانیا و سواحل بالئارس مخصوصا  ایبیزا  کافه های شبانه ی محبوب زیادی دارند. فعالیت های ناب و ویژه ی  شبانه دیگری هم در اسپانیا وجود دارد که شهرت جهانی دارند, مانند: رقص فلامینگو در سویل که ارزش دیدن را دارند. اپریل تا سپتامبر  گاوبازی معروف اسپانیا برگزار می شود. با اینکه شهرهای  مادرید و سویل هم مکان هایی خوبی برای گاو بازی هستند اما بیشتر شهر های بزرگ اسپانیا این مراسم را  دارند. سویل زندگی شبانه فوق العاده ای دارد  و به شهر  فلامینگو های رقصنده  معروف است. در ضمن  بیشترین تعداد کافه را در مقایسه با  سایر شهر های اروپایی دارد. کافه هایی که تا ساعت ۷ صبح یکسره باز است و انواع رقص و  موزیک  در هوای باز دارند. کافه های شبانه ی  ایبیزا در جزیره بالئارس  بسیار معروف و محبوب  هستند و  هر ساله  جوانان زیادی از سراسر دنیا برای تماشای دی جی های درجه یک به این شهر  می آیند. این کافه ها در تابستان نوشیدنی های مخصوصی را سرو می کنند. کافه ها دست کم تا ساعت ۴ صبح باز هستند.  مایورکا یکی دیگر از جزایر بالئارس جایی  بی نظیر برای دوستداران  موسیقی کلاسیک است. در طول تابستان لذت کنسرت های  کلاسیک در هوای باز  را تجربه کنید. این کنسرت های زیبا  معمولا هر یکشنبه شب در زمین گلف بندینت برگزار می شود.

مادرید - اسپانیا

بارسلون در شب

تفریحات شبانه ی اوویدو هم عالی است اکثر مردم  این شهر پیش از نیمه شب بیرون نمی روند. کاله مون نزدیک کلیسای جامع است و  مکانی متفاوت و مناسب   برای گذراندن ساعات طولانی لست. کاله گاسکونا در شمال کلیسای جامع برای تست و خوردن  سیدرای اسپانیایی عالی ست. سیدرا  سیب لبو شده محبوب اوویدو است  که به روش خاصی درست می شود. بازی دورو هم یکی دیگر از تفریحات شبانه اوویدو است. اگر  عاشق تفریحات شبانه ی فرهنگی هستید، شب خود را در اپرا بگذرانید.  می توانید اجراهای بی نظیری از بهترین  موزیسین ها  را تماشا کنید و یا  تماشای  کنسرت های ارکستر سموفونی های بین المللی را انتخاب کنید. مادرید در تابستان میزبان فیلم ها و کنسرت هایی در هوای آزاد و تئاتر های مختلف است.

غذای اسپانیایی

هزینه های تحصیل در اسپانیا

پذیرش تحصیلی در  تمام مقاطع در  اسپانیا امکان پذیر است. اسپانیا از لحاظ رتبه ی دانشگاه،  کشوری  مطرح است و چون دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی نیز دارد, افراد  زیادی طرفدار  اخذ پذیرش تحصیلی در اسپانیا هستند.  هزینه های تحصیل در اسپانیا سالانه در حدود ۲۰۰۰ دلار است. در این کشور حکومت پادشاهی اسپانیا وجود دارد و دومین کشور بزرگ  اتحادیه اروپا است. اسپانیایی دومین زبان گفتگوی  گسترده در جهان  پس از زبان چینی است. اسپانیا دارای جوانترین سن ازدواج قبل از  رسیدن به سن قانونی ۱۴ تا ۱۶ سال است. اسپانیا  بالاترین امید به زندگی و عمر را نسبت به همه کشورهای جهان دارد, پس از آن سوئیس، ایتالیا و ژاپن هستند مادرید شهر دانشجوها است! سیستم آموزشی اسپانیا یکی از قوی‌ترین و برترین سیستم‌های آموزشی اتحادیه اروپا است؛ بسیاری از معتبرترین مراکز آموزشی در مادرید هستند.

دانشگاه مادرید

دانشگاه سالامانکا

دانشگاه آلمریا

دیدگاه ها بسته شده است