آژانس هواپیمایی ملیکاسیرآژانس هواپیمایی ملیکاسیر
رمز عبور را فراموش کرده اید؟

مادرید

مادرید اسپانیای کوچک

 

مادرید از سال ۱۵۶۱پایتخت اسپانیاست. مادرید معروف ترین جاذبه های توریستی اسپانیا را در خود جمع دارد.

مادرید نمونه‌ ی کوچک اسپانیا، مملو از نقاط دیدنی و کلکسیون‌ های هنری‌ که در سراسر دنیا معروفند و مادرید را با آن ها می‌ شناسند و میدان‌ های شلوغی که در شهر پراکنده اند و بناهای تاریخی اصیلی که در گذر زمان باشکوه تر و زیباتر جلوه می کنند. موزه ‌های دل ‌پرادو، ریناسوفیا و تیسن بورنمسیا هر کدام به خاطر آثار هنری شان شهرت جهانی دارند. کاخ سلطنتی مادرید، کاتدرال آلمودنا و معبد دبو با معماری بی نظیر و خیره‌ کننده‌ شان آثاری هنری-تاریخی اند. برای دیدن مردم مادرید و آشنایی با خلق و خوی اسپانیایی ها باید راهی میادین شهر بشوید. پلازا د سیبلس با فواره ی زیبایش، پوئرتا دل سل با مجسمه چارلز دوم و مجسمه خرس و درختش و پلازا مایور با ساختمان‌ ها و مغازه ‌هایش شکوه مادرید را فریاد می زنند. برای گشت و گذار در مادرید و دیدن موزه‌ ها و جاذبه های دیگرش حتما وقت کم می آورید. مادرید خود کشور کوچکی‌ ست که با هنر و فرهنگ و زیبایی خاصش همه را مسحور می کند.

 

مادرید

موزه ی دل پرادو
در موزه ی زیبای دل پرادو شما می توانید بزرگ ترین مجموعه ی آثار نقاشان اسپانیایی مانند گویا و ولاسکوز, ال گوکر, رافائل و رامبراند و دیگر آثار ارزشمند هنری اسپانیا را ببینید. تجربه‌ ی چنین لذت موزه گردی را در هیچ جایی پیدا نمی ‌کنید؛ دیدن آثار بزرگان جهان از نزدیک. برای بازدید از موزه دل‌ پرادو لازم نیست حتما هنرمند یا مجموعه دار آثار هنری باشید, این موزه ذوق شما را شکوفا می کند و می خواهید راهروهای موزه را تا آخر بیینید و لذت دیدن تمام تابلوهای نقاشی و مجسمه‌ ها را بچشید. برای دیدن همه‌ ی قسمت‌ های موزه باید وقت تان را تنظیم کنید. کافی‌ شاپ موزه ی دل ‌پرادو تمام روز پذیرای شما برای رفع خستگی تان است.

 

پلازا مایور

میدان مستطیل شکل زیبای پلازا مایور کمی آن سوی پوئرتا دل سل، میدان اصلی شهر است؛ اطرافش با ساختمان ‌های سه طبقه ی مسکونی احاطه شده با بالکن ‌هایی رو به میدان و البته مالکین و ساکنینی خوش ‌شانس. مجسمه شاه فلیپ سوم در وسط میدان پلازا مایور بر زیبایی این میدان افزوده. این میدان تاریخی شاهد حوادث بسیاری بوده و اکنون یکی از مراکز مهم برگزاری جشن‌ ها و فستیوال ‌های مهم مادرید است. رستوران‌ ها، کافه ‌ها و مغازه‌ های سنتی پلازا مایور هم بر محبوبیت این میدان افزوده و به یک نسبت پذیرای ساکنین محلی و گردشگران هستند.

 

پارک رتیرو

پارک رتیرو یکی از بزرگ ترین پارک‌ های مادرید و یکی از بهترین مراکز تفریحات خانوادگی ست. این پارک به خاطر نزدیک بودنش به مرکز شهر و فضای بزرگش یکی از دیدنی های مهم مادرید است. زمانی پارک خصوصی سلطنتی مادرید بوده و حالا تبدیل شده به محلی برای پیاده‌ روی‌ های روزهای تعطیل مادریدی ها و گردشگران است. پارک کودک و زمین های بازی کودکان و بزرگسالان و دریاچه ای برای قایق سواری و باغچه ی معروف رزهایش و مجسمه ها و نمایشگاه های عمومی از این پارک مکانی ایده آل برای گردش ساخته. برگزاری کنسرت های سالانه ی رایگان و نمایشگاه کتاب نیز علاقمندان زیادی دارد.

 

موزه‌ تیسن بورنمیسا

یکی از بهترین موزه‌ های مادرید بی شک موزه ی تیسن بورنمیسا است؛ یکی از بزرگ ترین کلکسیون های خصوصی آثار هنری دنیا در این موزه نگهداری می شود. مجموعه ای از آثار هنری قرون وسطا تا آثار مدرن و معاصر. آثار هنرمندانی مانند مونه، گویا، دگا، رنوار، ون‌ گوگ و پیکاسو. دیدن این کلکسیون بزرگ اروپایی خالی از لطف نیست حتا اگر به هنر علاقه ای ندارید. آثار این موزه بی همتا و ناب و یکتا هستند. فقط یکی در دنیا. این موزه روزهای دوشنبه تعطیل است.

 

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید نگینی در دل مادرید؛ کاخ بزرگ سلطنتی مادرید شاهد حوادث زیادی در طول تاریخ بوده اما اکنون به کاخ-موزه‌ ی سلطنتی تبدیل شده است. برخی جشن‌ ها و فستیوال‌ های سلطنتی مشهور مادرید، در این کاخ برگزار می‌شوند. یک جاذبه ی توریستی اصیل و زیبا. نقاشی ‌های دیواری، مجسمه‌ ها و تابلوهای نقاشی تزیینی این کاخ در شمار آثار هنری مهم نقاشان مشهوری مانند رافائل، گویا و کاراواجو است. مبلمان و لوازم تزیینی گرانبها و ازرشمند دیگر کاخ سلطنتی مادرید زیربنای زیبا و بزرگ این کاخ و هویت آن هستند. کاخ سلطنتی مادرید یک ‌شنبه ‌ها تعطیل است.

 

موزه هنری رینا‌سوفیا

موزه ی هنری ریناسوفیا دلیل سفر بسیاری از گردشگران به مادرید است. موزه‌ ای ویژه ی هنر اسپانیا با مجموعه‌ ای عالی از بزرگ ترین شاهکارهای پابلو پیکاسو، سالوادور دالی، خوان میرو، خوان گریس و خولیو گونزالس. هنرمندان نام‌ آشنا و مشهوری که دیدن آثارشان آرزوی بسیاری ست. نقاشی گوئرنیکای پیکاسو یکی از اصلی‌ ترین دلایل بازدید گردشگران از این موزه است. کتابخانه ی موزه ی هنری رینا‌سوفیا رایگان است و مجموعه ‌ای بزرگ از کتاب‌ ها، فایل ‌های صوتی و ویدئوها را دارد. موزه ی ریناسوفیا همه روزه به جز صبح های یک شنبه باز است.

 

میدان سیبلس

فواره ی مشهور مجسمه ی الهه سیبلس یکی از محبوب ترین نمادهای  شهر مادرید است, واقع در حاشیه ی میدان سیبِلِس نیز سالن باشکوه شهرداری قرار دارد. میدانی در قلب مادرید با آبنما و مجسمه‌ های معروف و الهه‌ی باروری و طبیعت یونانی پشت دو شیر با نماد مردانگی. کاخ سیبلس یا تالار شهر هم با ساختمان سفیدش در پشت میدان جلوه ای خاص دارد. با معماری گوتیک و کمی نئوکلاسیک که پیشترها اداره ی پست بوده و به آن کاخ ارتباطات هم می گویند. مجموعه‌ ی میدان پلازا د سیبلس و قصر سیبلس را حتما در عکس های مادرید بسیار دیده اید. نمادهایی که ارزش دیدن از نزدیک را دارند.

 

معبد دبو

یک معبد مصری در قلب مادرید بی شک بسیار دیدنی ست. معبد دبو بازسازی شده‌ ی یک معبد مصری‌ ست که مصر به خاطر کمک ‌های اسپانیا در جا‌ به‌ جایی اش آن را به اسپانیا تقدیم کرد. به همین دلیل اسپانیا نمومه ی معبد مصری را در مادرید به نام معبد دبو می‌ سازد. معبد دبو وسط پارک دِل اوئسته مادرید نزدیک کاخ سلطنتی قرار دارد. منظره‌ ای برای سلفی های یک گردشگر. میانه ی آبنماهای استخر پارک و معبد. این معبد فقط دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

 

کاتدرال آلمودنا

پرستشگاهی عظیم و ساختمانی زیبا در دل مادرید, کاتدرال آلمودنا, ساختمانی مرمر با گنبد و دو برج, در نمای بیرونی کاتدرال آلمودنا سبک‌ نئوکلاسیک و نماهای داخلی آن سبک‌ های نئوگوتیک و رومی نو استفاده کرده‌ اند. نقاشی‌ های باارزش بسیاری به سبک بیزانس نو نیز در این پرستشگاه قرار دارند. کاتدرال آلمودنا تاریخ، هنر و مذهب را یک جا به نمایش می گذارد و جاذبه ی گردشگری ایده آلی ست. این معبد همه روزه باز است.

 

پوئرتا دل سُل

پوئرتا دل سل زمانی یکی از دروازه های مادرید بوده است و امروزه یکی از شلوغ ترین میادین این شهر است. برج ساعت میدان هر شب سال نو با صدای ناقوسش نویدبخش سال جدید است. هر ساله مراسم تاقوس نوازی سال نو یکی از برنامه های زنده ی کانال های تلویزیونی اسپانیاست. اداره ی پست قدیمی مادرید نیز در این میدان قرار دارد که اکنون کاخ ریاست جمهوری اسپانیاست. مجسمه ی چارلز سوم سوار بر اسب و مجسمه ی خرس و درخت از زیبایی های میدان پوئرتا دل سل است. رستوران ها و کافه های بسیار اطراف میدان نیز با سرو غذاها و نوشیدنی ها و خوردنی های اسپانیایی خستگی گردش روزانه را از تن هر گردشگری می زداید.

 

پارک بازنشستگی

رتیرو پارک یا پارک بازنشستگی مشهورترین و محبوب ترین پارک مادرید است.  طبیعت زیبا و دریاچه ی بزرگ و آثار تاریخی و چند موزه از جمله موزه ی ارتش دلایل این محبوبیت هستند.

 

 

گران ویا

خیابان گران ویا بزرگ ترین خیابان مادرید در سال های ۱۹۰۴ تا ۱۹۲۹ ساخته شد و نمایشی از معماری اوایل قرن بیستم است و معروف ترین بنای حاشیه این خیابان، ساختمان ماتروپولیس است.

 

پلازا د اسپانیا

مجسمه یادبود میگل د سروانتس نویسنده دون کیشوت میانه ی میدان پلازا د اسپانیا یکی از زیبایی های مادرید, اسپانیای کوچک است.

 

آسکا

مرکز مدرن تجاری آسکا در شمال بخش تاریخی مادرید قرار دارد. بلندترین ساختمان های اسپانیا و همچنین ورزشگاه برنابئو و خانه ی رئال مادرید همه در این منطقه قرار دارند.

 

کلیسای جامع آلمودنا

در سال ۱۹۹۳ یک ساختمان نوساز و بلند و زیبا و مدرن با معماری داخلی بی نظیر که ۱۰۰ سال ساخت آن طول کشید به عنوان کلیسا وقف شد. کلیسای جامع آلمودنا یکی از جاذبه های زیبای مادرید است.

 

 

دروازه آلکالا

دروازه ی نئوکلاسیک پوئرتا د آلکالا یکی از مشهورترین نمادهای مادرید است. این دروازه روی کارت پستال های اسپانیایی بسیار به چشم می خورد. ساباتینی معمار ایتالیایی این بنا را در ۱۷۷۸ م. ساخت.

 

سالن شهر

اداره ی قدیمی پست مادرید امروزه سالن باشکوه شهرداری مادرید است. این ساختمان از سال ۲۰۰۷ به کاخ شهرداری اختصاص یافت.

 

تئاتر سلطنتی

تئاتر سلطنتی مادرید برای اپرا ساخته شد اما اواسط ۱۹۲۰ ویرانی های آن بازسازی گسترده ای شد و امروزه برای نمایش و اپرا کاربرد دارد.

 

پلازا د لاویا

میدان کوچک پلازا د لاویا وسط مادرید بین ساختمان های تاریخی شهر قرار دارد. از جمله ساختمان پیشین شهرداری.

 

بازار سن میگل

در سال ۱۹۱۶، نزدیک میدان بزرگ پلازا مایور یک بازار سرپوشیده ی تاریخی به نام مرکادو د سن میگل ساخته شد اما این بنا تا سال ۲۰۰۹ بلا استفاده بود و سرانجام با برپایی غذاخوری های مدرن و غرفه های مواد غذایی افتتاح شد.

 

طاق پیروزی

طاق نصرت آرکو د لا ویکتوریا نماد پیروزی های ژنرال فرانکو است که در ۱۹۵۶ به دستور او و برای بزرگداشت ارتش و پیروزی های آن ساخته شد. این طاق پیروزی ۳۹ متر ارتفاع دارد.

 

لاس بنتاس

میدان باشکوه لاس بنتاس یکی از بزرگ ترین میادین گاوبازی اسپانیا است. این میدان با معماری سبک موزارابیک ساخته شده. سبک ترکیبی معماری معماران جنوب اسپانیا که با معماری شمال آفریقا آشنا بودند.

 

 

پلازا د سانتا آنا

میدان سانتا آنا میدان پلازا د سانتا آنا در محله ادبی مادرید در کنار شمار بسیاری از تئاترها، کافه ها، بارها و رستوران های زیاد ساخته شده است. این میدان به افتخار و بزرگداشت مشهورترین نمایشنامه نویسان اسپانیا ساخته شده و مجسمه های یادبود بسیاری را به معرض نمایش گذاشته.

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده است