شاید بتوان اسپانیا را بهشت گردشگران جهان نامید، کشوری بسیار آرام با مردمانی مهمان‌نواز. تعدد اماکن تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی این کشور آنقدر زیاد است که شما برای دیدن همه آن‌ها باید چندین بار به اسپانیا سفر کنید. اما اسپانیا فقط در این‌ها خلاصه نمی‌شود. طبیعت این کشور نیز به شدت چشم گیر و دلنواز است. اسپانیا بیش از 8 هزار کیلومتر خط ساحلی دارد. پس اگر شما اهل تفریحات آبی باشی یا بخواهید یک جزیره آرام و زیبا را برای سفر خود انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم که به اسپانیا سفر کنید. ما در ادامه مطلب قصد داریم تا بهترین جزایر گردشگری اسپانیا را به شما معرفی کنیم.

جزیره مایورکا

مایورکا یکی از بزرگ‌ترین جزایر اسپانیا است. اگر می‌خواهید در خانه‌ای اقامت کنید که روی یک صخره مرجانی ساخته شده و از پنجره آن بتوانید ساحل دریا را تماشا کنید. باید به مایورکا بروید. آب دریا در اینجا آنقدر شفاف و زلال است که می‌توانید کف دریا را ببینید. در این جزیره، هر ماه فستیوال‌های فراوانی برگزار می‌شود. همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای قایق‌سواری و ماهی گیری است.

جزیره ایبیزا

ایبیزا یکی از جزایر مهم تفریحی در اسپانیاست که بیشتر جوانان پرانرژی را به سمت خودش جذب می‌کند. در این جزیره از زمانی که کم کم خورشید غروب می‌کند، مهمانی‌های عمومی و کلوپ‌های تفریح شبانه فعال می‌شوند و تا طلوع خورشید به جشن و پایکوبی می‌پردازند. اینجا جزیره موسیقی و نور است. جایی که شما می‌توانید انرژی خودتان را تخلیه کنید و تمام مدت حضورتان در جزیره را مشغول خوش‌گذرانی باشید.

مجمع‌الجزایر قناری

احتمالاً شما هم نام جزایر قناری را شنیده باشید. این مجمع‌الجزایر از 7 جزیره اصلی تشکیل شده که در ایالت خودمختار لاسپالماس کشور اسپانیا واقع شده است و فاصله کمی تا مراکش دارد. جزایر قناری تا حدی بین اروپاییان محبوب است که به آنجا لقب بهشت آرامش را داده‌اند. اگر شما قصد داشته باشید به یکی از این جزایر سفر کنید به صورت مختصر بهتر است اطلاعاتی درباره آن‌ها داشته باشید:

تنریف (مرکز سانتا کروس د تنریفه)

در جزیره تنریف شما می‌توانید به دیدار یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های نگهداری حیوانات بروید، همچنین برای تفریح یک گزینه مناسب مانند پارک آبی sim را پیش روی خود دارید که به سبک شرق آسیا طراحی شده تا بتواند محیطی آرام و پرنشاط را برای گردشگران ایجاد کند. همچنین علاقه‌مندان به بازدید از کوه آتش‌فشانی می‌تواند پس از ورود در این جزیره از تورهایی محلی مختص آن استفاده کنند.

گرن کاناریا (مرکز لاس‌پالماس گرن کاناریا)

گرن کاناریا پرطرفدارترین جزیره از مجمع‌الجزایر قناری است. سرتاسر آن پر از سواحل زیبا و بسیار تمیز است که بیشتر مردم برای ریلکس کردن و رسیدن به آرامش روحی به آن سفر می‌کنند. ضمنان در این جزیره کلیه امکانات برای تفریحات آبی جوانان فراهم است. اگر شما علاقه‌مند به گل و گیاه هستید می‌توانید در همین جزیره به بازدید پارک گیاه‌شناسی Palmitos Park بروید.

لانزاروته (مرکز آرسیفه)

 جزیره لانزاروته نیز از سواحل زیبایی برخوردار است. اما شهرت اصلی آن به دلیل وجود یک پارک حیوانات جذاب است که بیش از 1300 گونه جانوری در آن نگهداری می‌شود. محبوبیت بازدید از پنگوئن‌ها در این جزیره بسیار بالاست و عده‌ای فقط برای دیدن آن‌ها به لانزاروته سفر می‌کنند. همچنین وجود یک کوه آتش فشانی بزرگ که نیمه فعال است به زیبایی این جزیره افزوده است. نکته جالب درباره لانزاروته این است که برخی از رستوران‌ها و کافه‌ها، تنورهایی دارند که با استفاده از دمای زمین آتش فشان گرم می‌شود و به اصطلاح غذایی با حرارت آتش فشان برای شما طبخ می‌کنند.

لاپالما (مرکز سانتا کروز لاپالما)

پوشش گیاهی این منطقه بسیار خاص و مشهور است. همچنین از دیگر ویژگی‌های این جزیره می‌توان به اختلاف ارتفاع آن اشاره کرد که بین 0 تا 2500 متر متغیر است و همین امر سبب شده تا جزیره لاپالما به سرزمین ابرها شهرت پیدا کند. این جزیره دارای نماهای فوق‌العاده‌ای است که بیشتر مناسب پیاده‌روی و گشت و گذار است. همچنین تورهای رایگانی برای دیدن دهانه آتش فشانی که در وسط جزیره وجود دارد برگزار می‌شود. جزیره لاپالما دارای یک فرودگاه بین‌المللی است که می‌توانید مستقیماً به آنجا پرواز کنید.

لا گومرا (مرکز سان سباستیان لا گومرا)

غواصی در لاگومرا یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. جزیره لاگومرا هرچند کوچک است اما در همین مساحت کم تلفیقی از سواحل شنی و سخره‌ای، جنگل و زیستگاه جانوری جذابی را در دل خودش جای داده است. شما در این جزیره می‌توانید برنامه‌هایی چون قایق سواری، پیاده‌روی و کوه‌نوردی داشته باشید. علت محبوبیت لاگومرا این است که از توریست‌های زیاد و شلوغی بیش از حد خبری نیست و بسیار خلوت و آرام است.

فوئرته‌ونتورا (مرکز پوئرتو دل روساریو)

در این جزیره فوق العاده زیبا هم مثل سایر جزایر قناری می‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید، قایق سواری کنید، به ورزش‌های آبی بپردازید و از دیدن طلوع و غروب خورشید نهایت لذت را ببرید. بیشتر افرادی که به دنبال گرفتن حمام آفتاب هستند به این جزیره سفر می‌کنند. فضای فوئرته ونتورا عموماً خانوادگی است و بیشتر مناسب افراد میان‌سال است.

آل هیرو (مرکز والورده)

آل هیرو کوچک‌ترین جزیره از مجمع الجزایر قناری است. اما این کوچک بودن سبب نمی‌شود که طرفداری نداشته باشد. شما در این جزیره خلوت و بکر می‌توانید به تماشای ساحل زیبا و سنگی آن بروید. بیشتر جزیره تشکیل شده از سخره‌ها و کوه‌های کوچک و بزرگی که سراسر آن را درختان سرسبز پوشانده. برخی به آل هیرو، لقب جزیره سبز را داده‌اند. به عنوان یک گردشگر تمامی امکانات اقامتی، تفریحی و رفاهی برایتان در این جزیره وجود دارد.