اتریش مهد تمدن موسیقی ومعماری دنیا (۲)

اگر قصد سفر به اتریش را دارید و نمی دانید که دقیقا باید از چه جاهای آن دیدن کنید، با ما همرا ه باشید تا با بهترین های این کشورحیرت انگیز آشنا شوید.

هال اشتات

هال اشتات یکی از زیباترین شهرهای آلپی اتریش است که میتوانید در آن کوهنوردی، پیاده روی و قایق سواری کنید و از چند مکان جالب مانند غارهای یخی و غارهای نمکی دیدن کنید. این دهکده خوش منظره کوچک مشرف به آبهای آرام دریاچه هال اشتات است و بقایای استخوانهای انسانهایی که به دلیل کمبود جا برای قبرستان در این مکان دفن شده اند این مکان را به یکی از منحصر بفردترین نقاط کشور اتریش تبدیل کرده است که به هیچ قیمت نباید از دست داد.

 

گراتس

گراتس-اتریش

پایتخت فرهنگی اتریش شهر گراتس است که در ناحیه‌ی جنگلی اشتریا، کنار رودخانه‌ی مور واقع شده است. گراتس موزه‌های بسیاری با موضوع‌‌های گوناگون دارد؛ از موزه فولکلور تا هنرهای تجسمی، عکاسی معاصر، مجموعه‌ قفل‌ها وکلیدها، جرم‌شناسی و همچنین موزه‌ی تاریخ طبیعی.
جاده آلپی گراس گلاکنر بهترین مسیر برای تجربه چشم انداز اتریش است، زیرا از میان جنگل های کوهستانی، علفزارهای آلپ و دشت های یخ و صخره های تند عبور می کنید.اگر به اتریش سفر میکنید حتما از این شهر زیبا دیدن کنید.

 

سالزبورگ

سالزبورگ-اتریش

یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران موسیقی و زادگاه موتزارت شهر سالزبورگ است که با معماری سبک باروک، یکی از دست‌نخورده‌ترین مراکز شهری را دارد. خانه‌هایی با سبک معماری قرون ۱۴ و ۱۵، کلیساهایی بی‌نظیر و ساختمانهایی شکیل همراه با برگزاری ۴۰۰ رویداد فرهنگی در سال و هتل‌های زیبا، رستوران‌هایی شیک، مناظر کوهپایه‌های آلپ و بسیاری زیبایی‌های دیگر
سالزبورگ را به بهشتی برای گردشگران تبدیل کرده است. قلعه نظامی هوهن سالزبورگ ،خانه‌ی تولد«موتسارت» نابغه موسیقی ، موزه اسباب‌بازی و کاخ هلبران از دیگر جاذبه های این شهر رویایی هستند.

 

اینزبروک

اینسبروک-اتریش

اینزبروک با کوه های برفی و ساختمان های رنگی بلند و مراکز ورزش های زمستانی اش شهری فراموش نشدنی برای تمامی گردشگران است. به علاوه به دلیل قرار گرفتن کوه‌های آلپ در نمای پس زمینه، به یکی از زیباترین نقاط دنیا برای برپایی بازار کریسمس و کارتهای پستال تبدیل شده است. قلعه امبراس، موزه هنر مردمی و کلیسای کورت از مکانهایی ست که ارزش دیدن دارند.
یکی از مشهورترین مکانهای برجسته این شهر گلدن روف است که برای امپراتور مقدس روم، ماکسیمیلیان اول، ساخته شده بود و در آن از هزاران کاشی مسی طلا کاری شده استفاده شده که جلوه خاص طلا مانندی به بنا داده است.