بارسلونا، شهر معماری های عجیب و خیره کننده(۳)

 

ساحل بارسلونتا

نزدیک‌ترین ساحل شنی برای کسانی که عاشق افتاب گرفتن ،قدم زدن و شنا کردن هستند.

بارسلونتا بخش آفتابی شهر است . این ساحل عریض و طویل که معمولا در تمام ایام سال شلوغ است رستوران‌های بی‌نظیر و متعددی و همچنین هتلهای لوکسی را در خود دارد.

ساحل بارسلونتا

 

کاسا باتلو

شاهکار دیگری از آنتونی گائودی، معمار زبردست و معروف اسپانیا کاسا باتلو ست که با عجیب‌ترین ساختمان‌های مسکونی اروپا که در ۱۹۰۴ طراحی و ساخته شده است.

این خانه با تراس‌ها و پنجره‌های منحنی‌شکلش دارای سقف موج‌دار، ایوان چند رنگ، و بالکن‌هایی از استخوان و جمجمه است و طراحی خلاقانه و فوق‌العاده‌ای دارد و در ساخت آن حتی از یک خط راست هم استفاده نشده و دلیل آن هم علاقه‌ ذاتی گائودی به موج و انحنا است!

کاسا باتلو

مونتسرات

مونتسرات کوهستانی در شمال غربی شهر بارسلونا ست که حدود ۱ ساعت با قطار تا آن راه است. این کوهستان مقدس نه تنها اهمیت مذهبی بسیار زیادی برای مردم این کشور دارد بلکه منظره و طبیعتی که در دور و اطراف آن وجود دارد واقعا نفس گیرو جذاب است.

ساختار زمین شناسی این کوه به نحو حیرت انگیزی متمایز از دیگر کوهستان ها است و اطلاق این نام به این کوهستان نیزاشاره به خاص و دندانه دار بودن ساختار آن دارد.

مونتسرات

سالن کنسرت پالائو د لا موزیک کاتالانیا بارسلون

یکی از تالارهای موسیقی در شهر بارسلونا که به شیوه نوگرایی کاتالان توسط لوییز دومانچه ای مونتانر طراحی شد و جز میراث جهانی یونسکو میباشد قصر موسیقی کاتالان

است. سالن کنسرت این تالار بدون اغراق یکی از زیباترین بخش های آن است و از مهمترین گنجینه های معماری به شمار می رود. بنایی با نمای آجرهای قرمز که با موزائیک ها، شیشه های رنگی و کاشی های شفاف تزئین شده است ،توجه همگان را به خود جلب میکند.

سالن کنسرت کاتالانیا بارسلون

به طور کلی بارسلونا در میان پربازدیدترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۱۶ مقام چهارم را پس از لندن ، پاریس و استانبول ، کسب کرد و سالانه بیش از ۸٫۲۰ میلیون بازدیدکننده از سراسر ‏جهان دارد و برخی از تئوری های ارائه شده نشان می دهد شهر بارسلون توسط هرکول ها ایجاد شده است!

بندر بارسلونا بزرگ‌ترین بندر و لنگرگاه کشتی‌ها در جهان است و در طول سال نزدیک به ۴ میلیون کشتی از این بندر گذر می‌کنند.

حیف است تا بارسلونا بروید و غذا‌های محلی آنجا را نخورید؛ به خصوص غذا‌های دریایی این شهر خیلی معروفند و با کیفیت بالایی سرو می‌شوند. برخی از خوراک‌های معروف بارسلونا ارزش امتحان کردن دارند مانند آبگوشتی به نام اسکودِئیا ای کارن دویا، پائلا و

اسکوئیشادا که از لذیذترین ترکیب های اشپزی غنی کاتالان با روش‌های دیگر، آشپزی نوین اسپانیولی هستند.