این روزها رونق بازار گردشگری در کشورهای اروپایی، سیل عظیمی از گردشگران را از نقاط گوناگون دنیا به قاره سبز کشانده که در این بین کشور اسپانیا بیشترین گردشگر را به سمت خود جذب کرده است. این کشورها به دلیل جاذبه‌های توریستی فراوان، وجود مراکز تفریحی و سرگرمی متعدد، اماکن فرهنگی و تاریخی متنوع و… شهرت بسیاری دارند. اگر شما هم قصد سفر به اسپانیا را دارید بهتر است با شهرهای مهم اسپانیا آشنا شوید تا سفری به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

مادرید، بزرگترین شهر اسپانیا

مادرید پایتخت کشور اسپانیا است شهری که از نظر جغرافیایی در مرکز این کشور قرار گرفته و سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا نیز محسوب می‌شود. قدمت شهر مادرید به قرن نهم میلادی باز می‌گردد و قدیمی‌ترین شهر اسپانیا نیز به حساب می‌آید. این شهر که بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد با جاذبه‌های توریستی متعدد گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است که نمونه‌هایی از آنها عبارتند از:

  • پالاسیو رئال مادرید
  • کاخ سلطنتی
  • پارک رتیرو
  • موزه باستان شناسی
  • موزه‌های دل پرادو
  • میدان اصلی شهر مادرید
  • دروازه خورشید
  • مرکز هنری رئیناسوفیا
  • و…

شهر مادرید اسپانیا با میراث فرهنگی و هنری یگانه‌ای که دارد، شهری بی‌نظیر برای سفرهای توریستی محسوب می‌شود. موزه‌های متعدد، رستوران‌ها و کافه‌های همیشه فعال، آب و هوایی معتدل و سرزندگی مردم، همه و همه این شهر را به یکی از برترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

از طرف دیگر وجود باشگاه فوتبال رئال مادرید به همراه استادیوم سانتیاگو برنابئو، عاشقان فوتبال را راهی این شهر می‌کند تا با حضور در این استادیوم، لذت تماشای فوتبال ناب را تجربه کنند.

استادیوم باشگاه بارسلونا

بارسلون، مهمترین بندر اسپانیا

دومین شهر پرجمعیت اسپانیا شهر بارسلون است که پایتخت بخش خودمختار کاتالونیا نیز محسوب می‌شود. این شهر مهم‌ترین بندر اسپانیا است و زبان رسمی آنها علاوه بر زبان اسپانیایی، زبان کاتالان نیز هست. در حال حاضر نزدیک به دو میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند.

شهرت شهر بارسلون علاوه بر بحث گردشگری، حوزه‌های رسانه، بازرگانی، تجارت، هنر و… را نیز شامل می‌شود زیرا بندر شهر بارسلون یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا بوده که در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است. مهم‌ترین مراکزی که سبب جذب گردشگر به این شهر می‌شود، عبارتند از:

·       کلیسای ساگرادا فامیلیا

·       خیابان لارامبلا

·       خانه کاسا میلا

·       پارک گوئل

·       منطقه باری گوتیک

·       ورزشگاه و موزه‌ کمپ نوئو

·       پارک مون‌جوییک

·       ساحل بارسلونتا

  • و…

 

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به بارسلون، فصل بهار است و مردم آن زمان را “بهشت بارسلون” می‌نامند. از طرف دیگر این شهر به دلیل وجود موزه‌های گوناگونی چون موزه ملی هنر کاتالونیا، موزه هنرهای معاصر، موزه خوان میرو، موزه پیکاسو، موزه دریانوردی و… دارای شهرت جهانی است.

والنسیا، شهر علم و هنر

والنسیا اسپانیا سومین شهر بزرگ کشور اسپانیا است. یکی از دلایل شهرت این شهر وجود بندر بزرگی است که زمینه نقل و انتقال کانتینر را فراهم می‌کند. این شهر هشتصد هزار نفری که در بخش غربی دریای مدیترانه بنا شده، دارای آب و هوایی نیمه استوایی است تا جایی که حتی در زمستان نیز دمای هوایی معتدل دارد.

یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت شهر والنسیای اسپانیا، وجود پروژه‌های معماری عظیمی است که این شهر را به شهر علم و هنر معروف کرده است. در واقع طراحان فضاهای عمومی این شهر همگی از بزرگان معماری دنیا هستند و امکانات طبیعی و تاریخی این شهر را در مسیر ساخت والنسیایی زیبا مورد استفاده قرار داده‌اند. اماکن مهم و دیدنی شهر والنسیا عبارتند از:

·       آکواریوم اقیانوس‌شناسی

·       بایو پارک والنسیا

·       ساختمان لونجا د لا سدا

·       کلیسای جامع والنسیا

·       بازار مرکزی

·       دروازه تورس د سناروس

دیگر شهرهای مهم اسپانیا

اسپانیا علاوه بر سه شهر نام برده شده، شهرهایی متعدد دیگری دارد که هر کدام به دلایلی از شهرت جهانی برخوردارند. شهر سویا یکی از آن شهرها است که به آرامش و شب‌های زیبا شهرت دارد و هر ساله توریست‌های بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. پس از سویا شهر سویل نیز به دلیل مبارزات گاوبازی و وجود میدان‌های قدیمی گاو بازی در اسپانیا شهره است.