پارک تفریحی پورتا ونتورا (PortAventur) محل مناسبی برای صرف یک روز عالی با خانواده یا دوستان شما است در حالی که می‌توانید با سرگرمی‌های موجود در این پارک واقع در جنوب اروپا، خاطرات ماندگاری برای خود بسازید. لازم است تاکید کنیم سالانه بیش از 4 میلیون نفر راهی این پارک می‌شوند تا از امکانات موجود در آن استفاده کنند.

این پارک در منطقه کاستورودا قرار گرفته و یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا محسوب می‌شود. پارک پورتا ونتورا در نزدیکی بارسلونا، تاراگونا و شهرهای کوچک Salou و Cambrils  قرار دارد.

این سرزمین ماجراجویی پر از آب، قایق سواری، نمایش و جاذبه‌های گوناگون در سراسر پنج منطقه مجزا، رستوران‌های بی‌شمار و منطقه شگفت انگیز “خیابان سسما” است. شما می‌توانید با سوار شدن بر ماشین‌های بازی خارق العاده موجود در این پارک، لذتی وصف ناشدنی را تجربه کنید و کاری کنید آدرنالین آنچنان ترشح شود که هرگز آن روز و آن لحظات را فراموش نکنید.

تاریخچه پورتا ونتورا (PortAventur)

این پارک در پورتوآنتورا، در 85 کیلومتری جنوب غربی بارسلونا و منطقه کاتالونیا قرار گرفته است. پارک پورتا ونتورا در تاریخ 1 مه 1995 تحت مدیریت گروه Tussauds افتتاح شد.

صاحبان پارک تفریحی Tibidabo در بارسلونا، همراه با دیگر سرمایه گذاران اسپانیایی، در اواخر دهه 1980، قصد داشتند یک باغ Tibi را در خارج از بارسلونا اسپانیا ایجاد کنند اما گروه بوش در نوامبر 1992 اعلام کرد که سرمایه گذاری مشترک خود را با Grand Tibidabo برای ساخت یک پارک خارق العاده آغاز کرده است. در نهایت پارک به نام “Port Aventura” تغییر نام داده و در سال 1995 افتتاح شد.

پس از افتتاح، این پارک طی سال‌های 1995 و 1996 میزبان 2.7 میلیون بازدید کننده بود و توانست رکورد پرطرفدارترین پارک در اسپانیا و پنجمین پارک در دنیا را بشکند. این پاک در سال 1998 به 8 میلیون بازدید کننده رسید تا جایی که تحت مدیریت استودیوهای جهانی قرار گرفت.

مناطق برجسته پارک پورتا ونتورا (PortAventur)

شش مناطق مختلف با مضامین عجیب و غریب در این پارک وجود دارند که عبارتند از:

  • چینی

این منطقه با توجه به جزئیاتی که دارد، محلی برای لذت بردن از یک تور سرگرم کننده و لذت بخش در جایی شبیه چین محسوب می‌شود.

  • مکزیکی

پارک مکزیک منطقه موضوعی با ویرانه‌های باستانی، هرم مایان و جاذبه‌های دیدنی و جذاب، رستوران‌ها و مغازه‌ها متعدد است.

  • خاور دور

جایی که شما می‌توانید ماجراهای هیجان انگیز را در سبک آمریکایی واقعی تجربه کنید.

  • مدیترانه‌ای

این منطقه آرامشی وصف ناشدنی در فضایی روستایی دارد که امکان سواری هیجان انگیز، ماهیگیری، رستوران گردی، بازدید از مغازه‌ها و… را برای شما فراهم می‌کند.

  • پلینزی

در این منطقه شما می‌توانید وارد جنگل شوید و بین درختان متعدد و گیاهان منحصر به فرد قدم بزنید. پیشنهاد می‌کنیم پس از ورود به این قسمت حتما تاتووکی چلپ چلوپ و اودیسه دریایی را امتحان کنید.

  • خانواده

این منطقه، با تم فانتزی، سراسر از شخصیت های خیابان Sesameپر شده است و مکانی جادویی و حیرت انگیز محسوب می‌شود.

شهر بازی PortAventur اسپانیا

مهمترین نکاتی که باید از شهربازی بارسلون بدانید

  • باید این را بدانید که هر کس می‌خواهد به شهربازی بارسلون وارد شود، باید حتما کارت شناسایی داشته باشد تا بتواند بلیت تهیه کند. در غیر این صورت و در شرایطی که هویت فرد مشخص نباشد، امکان ورود وجود ندارد.
  • در این شهربازی امکانات، بازی‌ها و نمایش‌های متعددی برای سنین گوناگون ارائه می‌شود.
  • این شهر بازی پر از مغازه، رستوران و … است و شما می‌توانید علاوه بر صرف غذا، یادگاری و سوغاتی‌های متعددی نیز تهیه کنید. غذاهای موجود در رستوران‌ها از غذاهای مدیترانه‌ای گرفته تا غذاهای ملل را شامل می‌شود.
  • روزانه در این شهربازی حدود 40 نمایش منحصر به فرد برگذار خواهد شد که با تحریک قوه تخیل شما، لذتتان را چند برابر خواهد کرد. رقص، موسیقی، رنگ و… از ویژگی‌های این نمایش‌ها هستند.

چطور خود را به پارک پورتا ونتورا برسان برسانید؟

پورتا ونتورا (PortAventur) بین دو شهر ساحلی Vila-seca و Salouقرار گرفته است. راه‌های زیادی برای این که خود را به پارک پورتا ونتورا برسانید، وجود دارد که همگی آنها عموما کمتر از 60 دقیقه به طول می‌انجامد، نمونه این راه‌ها، اتومبیل، اتوبوس و قطار است که شما در ادامه متن با آنها آشنا خواهید شد.

  • با اتومبیل :

زمان رانندگی با اتومبیل حدود 1 ساعت در بزرگراه AP-7 از بارسلونا به طول می‌انجامد. بهتر است بدانید در کیلومتر 35 این جاده تلفن عمومی وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • با اتوبوس:

شما با کمک اتوبوسی که به عنوان تور در نظر گرفته شده است می‌توانید خود را از سراسر بارسلون به این پارک برسانید. همچنین اتوبوس‌های غیر از تور نیز هستند که تنها وظیفه رساندن مسافران به پارک را برعهده دارند.

  • با قطار:

بندر آوانتورا ایستگاه خود را در شبکه راه آهن منطقه ای کاتالونیا دارد. شما می‌توانید از سه ایستگاه بارسلون یعنی ایستگاه‌های بارسلونا سنتز، بارسلونا پاسسیگو دی گرشیا یا بارسلونا استاتیکو فرانسیس خود را به پارک برسانید. همچنین شما می‌توانید برای دریافت بلیت قطار، به پذیرش‌هایی و کیوسک‌های فروش بلیت که در سراسر شهر برای فروش بلیت قطار وجود دارند، مراجعه کنید.

لازم است تاکید کنیم این مراکز بسته‌هایی به شما ارائه می‌دهند که هزینه بلیت ورودی و برخی از بازی‌های موجود در پارک را نیز شامل می‌شود و شما می‌توانید با تهیه آنها از فرآیند خرید بلیت در پارک خلاص شوید.