شاید نام ایبیزا جزیره افسانه‌ای در دریای مدیترانه به گوشتان خورده باشد و تصاویری از آن دیده باشید اما به واقع ایبیزا کجا است و چرا تا این حد مورد توجه گردشگران قرار دارد؟ اگر می‌خواهید با این جزیره منحصر به فرد آشنا شوید، بهتر است با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ویژگی‌های آب و هوایی جزیره ایبیزا

ایبیزا یک جزیره زیبا در میان دریای مدیترانه است که در بیشتر زمان سال دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای و معتدل بوده که جذابیت آن را صد چندان می‌کند. در واقع این جزیره نه گرم است و نه سرد و به طور معمول در اغلب روزهای سال می‌توان بدون نگرانی به آن سفر کرد و ساعات و لحظات خوبی را در آن گذراند.

چرا جزیره ایبیزا طرفداران بی شماری دارد؟

جزیره ایبیزا

موسیقی و شب زنده‌داری یکی از مهمترین اصول فرهنگی مردم این جزیره است به همین دلیل گردشگران از سراسر دنیا خود را به ایبیزا می‌رسانند تا کنار سواحل زیبا، علاوه بر شنا کردن یا رقصیدن، به آواز خواندن پرداخته و ساعاتی خوش را سپری کنند.

در طول سال تعداد بسیاری از خوانندگان درجه یک جهانی راهی این جزیره می‌شوند تا با اجرای کنسرت‌های متنوع فضای شاد آنجا را صد چندان کنند.

این جزیره علاوه بر سواحلی منحصر به فرد و خیره کننده، بناهای تاریخی متعددی نیز دارد که مسافران می‌توانند علاوه بر تفریحات دریایی از ابنیه‌های تاریخی، بناهای یادبود و ساختمان‌هایی با معماری‌های جذاب دیدن کرده و لذت ببرند.

همچنین امکانات رفاهی متعدد همچون هتل‌ها با درجه کیفی متفاوت، وسایل نقلیه عمومی مختلف و مراکز تجاری متنوع سبب می‌شود این جزیره برای گردشگران آرامش را به همراه داشته باشد تا جایی که سالانه حدود 2 میلیون گردشگر از سراسر جهان به سوی آن راهی شوند.

گستردگی جزیره ایبیزا

جزیره ایبیزا

جزیره ایبیزا بخش‌های متنوعی دارد که عبارتند از:

  • شهر ایبیزا
  • دلتا ویلاDelta Vila
  • مارینا بوتا فوچ Marina Botafoch
  • عیسی مسیح Jesus
  • Talamanca ، Figueretes
  • Playa DEN Bossa

خیلی از افراد ایبیزا را پایتخت عاشقانه‌های می‌دانند، جزیره‌ای که هیجان، شور، موسیقی، طبیعت، زیبایی، جنب و جوش و… اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است، دقیقا چیزهایی که شاید نتوان در جای دیگر دنیا کنار هم یافت و همزمان آنها را تجربه کرد.

عموما گردشگران روز خود را با قایقرانی، رقص، موسیقی، جزیره گردی، صخره نوردی و… می‌گذرانند و شب‌ها هم در کلاب‌های متنوعی که در جای جای جزیره وجود دارد، دور هم جمع شده و شب خود را به صبح می‌رسانند. عموما گردشگران آنقدر در این کلاب‌ها می‌مانند که دیگر توان ایستادن نداشته باشند و تنها بتوانند خود را به هتل برسانند. در واقع یکی از مهمترین جذابیت‌های جزیره ایبیزا همین زیست شبانه‌ای است که در هر جایی یافت نمی‌شود.

این جزیره شادی منحصر به فردی دارد، گردشگران خوش پوش، بارها و رستوران‌های متنوع، دی جی‌ها با هنرمندی های مختلف و… همه و همه از ویژگی‌های آن به حساب می‌آیند. علاوه بر آن این جزیره دارای طبیعی بکر و زیبا است که می‌تواند علاقه مندان به طبیعت گردی را راضی نگه دارد.

جاذبه‌های گردشگری جزیره ایبیزا

جزیره ایبیزا

این جزیره دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که نمونه‌هایی از آنها را برایتان عنوان کردیم اما باید بدانید در میان تمامی تفریحات نامبرده، در این جزیره کلیساهای متنوعی وجود دارد که از نظر معماری بی همتا بوده و نمونه آن در جای دیگری از دنیا یافت نمی‌شود. یکی از این کلیساها، کلیسای جامع ایبیزا بوده که سالانه هزاران هزار بازدیدکننده دارد.

همچنین موزه باستان شناسی و موزه هنرهای معاصر نیز علاقه مندان بسیاری دارد. همچنین یکی از مهمترین میراث فرهنگی این جزیره گورستان Puig DES Molins است که شامل هزاران مقبره زیر زمینی بوده که راز و رمزهای بسیاری در خود دارد، به همین دلیل است که تورهای جزیره ایبیزا حتما سری به آن زده و زیبایی‌های آن را به گردشگران نشان می‌دهند.

چه کارهایی در جزیره ایبیزا انجام دهیم؟

جزیره ایبیزا

برای خوشگذرانی در این جزیره تفریحات بسیاری وجود دارد که نمونه‌های آن عبارتند از:

  • گوش دادن به موسیقی زنده در کنار اسکله بندر ایبیزا
  • نوشیدن نوشیدنی معروف آب نارگیل
  • کافه گردی
  • رفتن به رستوران‌های متنوع
  • گشت و گذار در مراکز خرید
  • آفتاب گرفتن در سواحل ایبیزا
  • رقص و پایکوبی در کلاب‌های متنوع
  • رفتن به کنسرت
  • طبیعت گردی و گشت و گذار در هوایی خارق العاده
  • و…

چه زمانی به ایبیزا سفر کنیم؟

جزیره ایبیزا

اگر علاقه مند سفر به جزیره ایبیزا هستید و می‌خواهید در آب و هوایی ویژه مسافرت خود را آغاز کنید، باید به شما اطمینان بدهیم معمولا تمام سال ایبیزا دارای آب و هوای معتدل بوده و کمتر زمانی پیش می‌آید که آب و هوای آن آزار دهنده باشد. از همین رو شما به راحتی می‌توانید هر زمانی که اراده کردید خود را به این جزیره برسانید اما در مورد حضور خوانندگان معروف و برگزاری کنسرت‌های متنوع باید بگوییم زمان آن محدوده خاصی دارد.

اواخر ماه می تا اوایل اکتبر، صدای موسیفی در این جزیره قطع نمی‌شود و شما همواره می‌توانید از شنیدن موسیقی زنده و رفتن به کنسرت‌های متنوع لذت ببرید. از طرف دیگر ماه دسامبر زمانی که بازارهای زمستانی در ایبیزا فعالیت خود را آغاز کرده و جزیره آماده استقبال از کریسمس می‌شود، فستیوال‌های متنوعی همچون فستیوال غذا، فستیوال قرون وسطی و… آغاز شده و حال و هوای جزیره را دگرگون می‌کنند.