با معروف ترین خیابان بارسلونا آشنا شوید:

خیابان لارامبلا بارسلونا اسپانیا:

La Rambla  خیابانی به طول 1.2 کیلومتر (0.75 مایل) در مرکز بارسلونای اسپانیا است که هم از سوی گردشگران و هم محلی ها مورد توجه بوده و همه افراد از جذابیت آن لذت می برند. یک پیاده­ راه که دارای مسیری از درخت است و پلازای کاتالونیا را در مرکز با بنای کریستوفر کلمب در بندر ول متصل می کند. La Rambla مرز بین محله های باری گوتیک از شرق  و ال راوال  از غرب را تشکیل می دهد. این خیابان معمولاً پر از عابران پیاده است؛ مخصوصاً در تعطیلات آخر هفته و فصل­های توریستی که بسیاری از گردشگران برای تعطیلات به بارسلونا سفر می کنند. محبوبیت آن در بین گردشگران به خاطر کافه های کنار پیاده رو و مغازه های فروش سوغاتی، شخصیت خیابان را تحت تأثیر قرار داده است. La Rambla  از مجموعه فروشندگان مختلف و برخی از محبوب ترین فروشگاه های بارسلونا پوشیده شده است. بسیاری از گردشگران برای تجربه خرید و لذت بردن از La Boqueria – یکی از محبوب ترین فضاهای این منطقه – به La Rambla  می آیند. . باید به تأثیرگذاری هنرمندانی مانند گائودی و میرو در این شهر نیز توجه شود. فدریکو گارسیا لورکا، شاعر اسپانیایی  می گوید: لارامبلا تنها خیابان جهان است که آرزو می کردم هرگز تمام نمی­ شد.

در اطراف این خیابان معروف و پرجاذبه، فعالیت های بسیاری برای دیدن و انجام دادن وجود دارد:

10 کاری که باید در خیابان La Rambla بارسلونا انجام داد:

  • به موزه های واقع در این خیابان بروید.

بازدید از موزه های واقع در لارامبلا معمولاً تجربه بسیار جالب و آموزنده ای است.

 

  • بر روی Miró Mural قدم بزنید.

در این خیابان آثار تاریخی زیادی وجود دارد، اما امروزه بسیاری از مردم بدون در نظر گرفتن آن ها، فقط در آن قدم می زنند. نمونه ای از این آثار، کاشی کاری دایره ای جوآن میرو است که توسط خود هنرمند در خیابان ساخته و امضا شده است.

 

  • به تور پیاده روی در خیابان بروید.

هنگام بازدید از بارسلونا، انجام یک تور پیاده روی در لارامبلا برای شما بسیار جالب خواهد بود و بسیاری از زیبایی های پنهانی این مکان را به شما نشان خواهد داد.

 

  • از مجسمه های انسان در آن دیدن کنید.

یکی دیگر از جذابیت های این خیابان، مجسمه های انسان از فیلسوفان مشهور اسپانیا گرفته تا آدمک های معمولی است. همچنین در این خیابان افرادی را می بینید که با لباس های عجیب کارهای شگفت انگیز انجام می دهند  و گاهی اوقات فکر می کنید که یک مجسمه واقعی هستند.

 

  • از Mattia 46 دوچرخه کرایه کنید.

همچنین می توانید به جای قدم زدن در لارامبلا، در آن دوچرخه سواری کنید. امروزه اجاره دوچرخه در شهرهای اروپایی مرسوم است و بارسلونا نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ در تمام شهر مکان هایی برای اجاره دوچرخه وجود دارد و فقط با پنج یورو می توانید از Mattia 46 که دقیقاً در نزدیکی این خیابان قرار دارد، دوچرخه کرایه کنید.

 

  • در Liceu به دیدن نمایش بپردازید.

سالن نمایش Liceu یا “Gran Teatre del Liceu” دقیقاً در خیابان  لارامبلا واقع شده است و مکانی جالب برای تماشای یک اجرای زنده است. در حال حاضر، شما می توانید برای کنسرت های اتلو، بتهوون و آیرونز یا مسابقات بین المللی آواز فراسیسکو ویناس بلیط خریداری کنید. اگر نمی خواهید به دیدن نمایش یا کنسرت بروید، می توانید به یک تور تئاتر بروید که بسیار جالب است. رفتن به لیسو برای بازدید کنندگان بارسلونا یک تجربه فرهنگی بسیار جذاب است.

 

  • احساسات خود را در La Boqueria بیدار کنید.

اگر وقت زیادی ندارید، تنها کاری که باید هنگام بازدید از لارامبلا انجام دهید، رفتن به La Boqueria  است. این بازار معروف از زمان های گذشته، بهترین فروشگاه مواد غذایی در شهر بوده است. در داخل آن، طیف گسترده ای از محصولات تازه، گوشت، ماهی و تقریباً هر چیزی را که ممکن است برای تهیه یک شام مجلل لازم داشته باشید، پیدا خواهید کرد. همچنین مکان بسیار خوبی برای امتحان کردن غذاهای خیابانی، کلاس های آشپزی یا یک لیوان نوشیدنی در دکه های کوچک است.

 

  • از El Corte Inglés خرید کنید.

اگر به دنبال خرید کردن هستید و فقط سوغاتی نمی خواهید، حتماً به El Corte Inglés  که درست در انتهای لارامبلا و در میدان کاتالونیا قرار گرفته است، سر بزنید. این فروشگاه  نسخه اسپانیایی Macy’s  یا Nordstrom است و در آن می توانید همه چیز مورد نیاز خود را پیدا کنید؛ از یک جفت کفش پاشنه بلند گرفته تا مبلمان جدید برای آپارتمان.

 

  • چیزی برای خوردن پیدا کنید.

این خیابان نه تنها مکان مناسبی برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه است، بلکه برای قدردانی از تاریخ برخی از رستوران ها و کافه هایی است که طی دهه ها تغییر در این خیابان معروف، باعث شکل گیری آن شده اند. دو مکان جذاب برای بازدید، Cafe delopera و Pasteleria Escriba هستند که می توانید در آن ها قهوه بخورید و از یک کروسان تازه لذت ببرید. همچنین انواع مختلفی از کافه­های مخصوص پیش غذاهای اسپانیایی (تاپاس) و رستوران ها در این خیابان وجود دارند.

 

  • از گالری هنری Centre d’Art Santa Monica دیدن کنید.

بخش مهمی از سفر به بارسلونا، دیدن هنرهای زیبا و معماری خیره کننده در سطح شهر است و لارامبلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این خیابان تعداد بیشماری از گالری های زیبا پیدا خواهید کرد مانند d’Art Santa Monica . این گالری فضایی شگفت انگیز را در خود جای داده است که به دلیل میزبانی از نمایشگاه های مختلف هنری معاصر معروف شده و در آن می توان آثار هنرمندانی را که از سراسر دنیا آمده اند، مشاهده کرد. فقط کافی است پنج دقیقه به سمت پایین خیابان بیایید و آن جا را پیدا خواهید کرد.