استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد و پایتخت فرهنگ اروپا شناخته میشود. این شهر که در میان آسیا و اروپا قرار دارد بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین شهر ترکیه شناخته شده است. با ما همراه باشید تا در یک سفر کوتاه و کم هزینه از بهترین مناطق این شهر زیبا دیدن کنیم.

 

ایا صوفیه

مسجد ایاصوفیه استانبول

ایاصوفیه که ۱۵۰۰ سال پیش به عنوان یک کلیسای بیزانس برای امپراطوری رومی ها ساخته شد در قرن ششم دوباره بازسازی و افتتاح شد و در قرن بیستم به مسجد تبدیل شد. موزاییک مریم مقدس باقی مانده از قرن یازدهم در بالای دروازه خروجی اصلی وقتی وارد این مکان اسرار آمیز می شوید توجه شما را به خود جلب میکند.امروزه این مسجد به مانند یک موزه به یکی از محبوبترین مناطق دیدنی استانبول برای توریست ها تبدیل شده است.

 

قصر توپکاپی

قصر توپکاپی استانبول

یکی از زیباترین اماکن استانبول که برای مدتها محل اقامت بسیاری از سلاطین و حاکمین بوده، قصر توپکاپی ست که به دستور سلطان مِحمِت فاتح ساخته شد. این قصر عظیم که بر روی تپه ای مشرف به دریای مرمره استانبول، تنگه بسفراست ، در حال حاضر تبدیل به نمایشگاه کریستال، نقره و ظروف چینی تاریخی دوره امپراطوری عثمانی شده است و سالانه میلیونها توریست را به خود جذب می کند. در قصر توپکاپی بسیاری از آثار هنری و ادبی ایرانی و همچنین گنج های سلطنتی ، شمشیر حضرت محمد و عصای حضرت موسی به نمایش گذاشته شده اند.

 

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد استانبول

این مسجد که به دلیل کاشی های آبی بکار رفته در آن به مسجد آبی معروف است ،مشرف به میدان اسب دوانی در مرکز استانبول قدیم، یکی از بناهای باشکوه در این شهر تاریخی است. معماری جذاب و خیره کننده این مسجد با گنبدهای آبشاری و شش منار باریکش در مقابل عمارت ایا صوفیه بنا شده است و در ذهن اکثر کسانی که به استانبول سفر می کنند تا مدتها ماندگار است.

 

تنگه بسفر

تنگه بسفر استانبول

یکی از پر بازدید ترین مکانهای استانبول که جایگاه بسیاری از هتل های لوکس و پنج ستاره این شهر می باشد، تنگه بسفر در شمال ترکیه است.تنگه ای که دریای سیاه و مرمره را به هم وصل میکند و استانبول را بین آسیا و اروپا تقسیم کرده است. بسیاری معتقد هستند که اگر این تنگه زیبا و پل روی آن نبود محبوبیت استانبول به این اندازه نمی بود.پس اگر به این شهر تاریخی سفر کردید حتما بازدید از این تنگه و لذت تماشای مرغان دریایی و ماهیگیران محلی را از دست ندهید.

 

میدان تکسیم و خیابان استقلال

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد یکی از شناخته شده ترین و معروف ترین مناطق این شهر است و بسیاری از هتل های معروف و مراکز خرید را در خود دارد. این میدان به همراه خیابان استقلال که به شانزلیزه استانبول معروف است،به دلیل وجود مغازه ها، رستوران ها، کافه تریاهای دنج ، سینماها، گالری های هنری  و آثار تاریخی به عنوان قلب تپنده ی این شهر در ذهن مردم نقش بسته است و برای بسیاری از توریست هایی که به قصد خرید به آنجا سفر میکنند در اولویت قرار دارد. این بنا همچنین محل دور زدن ترامواهای قدیمی است که اکنون تبدیل به تنها وسیله حمل و نقل در خیابان استقلال شده‌اند.