دیدنی های تهران

تهران پایتخت ایران و بزرگترین شهر این کشور است که با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر بیست و چهارمین شهر پر جمعیت جهان به شمار می رود.تهران که در شمال کشور ایران و جنوب رشته کوه البرز قرار دارد، دارای آب و هوای نیمه خشک می باشد وبه دو ناحیه دشتی ، کوهپایه ای تقسیم میشود. تهران با تمدنی قدیمی که زندگی در آن به دوران نوسنگی باز میگردد دارایجاذبه های متعدد و دیدنی می باشد.با ما همراه باشید تا با برخی از این زیبایی های تاریخی آشنا شویم.

 

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران تهران

یکی از دیدنی ترین مقاصد گدشگری در شمال شرق تهران مجموعه موزه های کاخ نیاوران است که تاسیس آن به زمان قاجار باز میگردد.این مجموعه جهت اقامت های ییلاقی شاهان قاجار و همچنین پهلوی برگزیده شد. پس از انقلاب این کاخ به موزه و لوکیشن بسیاری از فیلم ها و سریالهای تلویزیونی تبدیل گردید.این مکان در منطقه ای بسیار خوش آب و هوا در نزدیکی روستایی به نام گرده به بناگردیده وهر ساله بازدیدکننده های زیادی را به خود جذب میکند.

 

کاخ گلستان

کاخ گلستان تهران

این کاخ با قدمتی بالغ بر ۴۴۰ سال از  زمان سلطنت شاه طهماسب اول صفوی ومحل اقامت شاهان سلسله قاجار،  یکی از زیباترین مجموعه ای از بناهای تاریخی ست که در زمانهای مختلف ساخته و تکمیل شده است.

کاخ گلستان نمایانگر سندی بی‌همتا و باشکوه از زبان معماری و هنر تزئینی دوره قاجار است که در زمان ناصر الدین شاه وقتی که الهامی از هنر اروپایی و ایرانی به حساب می آمد به اوج خود رسید ودر سی و هفتمین اجلاس سالانه  میراث جهانی سازمان یونسکو در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.

 

موزه ملی ایران

موزه ملی تهران

موزه ملی ایران یا موزه ایران باستان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین موزه های ایران به شمار میرود که از دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تشکیل شده است.این موزه با زیربنایی حدود بیست هزار متر دارای مجموعه‌های غنی از آثار باستان‌شناسی است که کهن ترین آنها مربوط به دوره پارینه سنگی تا دوران ساسانی می باشد.موزه ملی ایران دارای سیزده بخش مختلف می باشد که شامل آثار ماقبل تاریخ ، اسلامی، مهر و سکه، مرمت، کتبیه‌‏ها، کتابخانه و مرکز اسناد، پژوهشی تاریخ هنر ایران، پژوهشی تاریخ تمدن ملل، عکاسی، روابط عمومی و روابط بین‌‏الملل و پایگاه اطلاع رسانی و حفاظت فیزیکی است.

 

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر تهران

این موزه مرکز فعالیت‌ها و رویدادهای مهم هنری ایران در زمینه هنرهای تجسمی به شمار می‏آید و مجموعه ارزشمندی از آثار هنری هنرمندانی از کشورهای مختلف را در اختیار دارد که برخی از آن‌ها سال‌ها است که به نمایش گذاشته نشده‌اند.ساختمان این موزه یکی از نمونه های بی همتای معماری نوین ایران به شمار می رود که با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی بناشده است.

باغ ایرانی

باغ ایرانی تهران

اگر از زندگی پر مشغله شهری، آلودگی هوا، ترافیک و شلوغی در شهر خسته شده اید ،پیشنهاد ما به شما بازدید از این باغ زیباست.باغ ایرانی که در خیابان شیخ بهایی قرار دارد از عناصر سنتی ساخته شده و فضای سبز بی نظیر آن در تعطیلات اخر هفته و همچنین روزهای بین هفته بازدید کننده های زیادی را به خود جذب میکند.

اگر از باغ ایرانی دیدن کردید می توانید از باغ‌راه‌های اصلی، چنارستان، سروستان و آبنماهای محوری، کتابخانه همگانی سر در باختری و خاوری، زمین بازی کودکان و زمین ورزشی روباز این مجموعه لذت ببرید.

 

دربند

دربند تهران

دربند یکی از محله های قدیمی تهران است که در منطقه تجریش و از دهکده های شمیران می باشد.این منطقه خوش آب و هوا به مانند فشم،لواسان،فرحزاد و درکه نخستین گزینه شهروندان ایرانی و خارجی  برای بازدید و استراحت می باشد.دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از معروفترین و پر آب ترین رودخانه های تهران به نام رود دربند از این منطقه می گذرد. بسیاری از طبیعت گردان و شهروندان از امکانات رفاهی و رستورانهای متعدد و همچنین آب و هوای بی نظیر و خنک این مجموعه بی نهایت لذت می برند.

 

اگر قصد بازدید از دیدنی های این شهر زیبا را دارید حتما در مورد جاذبه های متعدد آن تحقیق کنید. از دیگر مناطق خاص و بی همتای تهران میتوان به باغ فردوس ، کاخ سعد آباد ، برج میلاد ،موزه آبگینه ،بوستان نهج البلاغه ،چشمه علی ،بازارهای سنتی ،برج آزادی و …. اشاره کرد.