یکی از پرطرفدارترین شهرهای بزرگ روسیه سنت پترزبورگ است که در شمال غربی این کشور قرار دارد و و دارای ۴۲ جزیره و ۴۰ رودخانه است؛ از این رو‌ به «ونیز شمال» نیز معروف است. این شهر که در سال ۱۷۰۳ به دستور پتر کبیر ساخته شد با حدود ۴۰۰ پل قدیمی و مدرن، ۲۲۱ موزه، ۸۰ سالن تئاتر، هتل های مجلل، رستوران های با شکوه و مراکز خرید بی نظیرش سالانه هزاران توریست و گردشگر را بخود جذب می کند. بنابراین اگر به روسیه سفر کردید حتما ۴ یا ۵ روزی را به سنت پترزبورگ اختصاص دهید.

 

قلعه پتر و پائول

قلعه پتر و پائول

یکی از جذابترین دیدنی های سنت پترزبورگ که نمادی از این شهر می باشد قلعه پتر و پائول از چند قلعه بجا مانده از قرن هجدهم است. دژ پیتر و پائول در یک جزیره کوچک اولین قلعه ای است که توسط پیتر اول ساخته شد و زمانی از این قلعه به عنوان زندان سیاسی استفاده میشد. کلیسایی که در داخل دژ قرار دارد مرتفع ترین ساختمان سنت پترزبورگ است که مزار همه شاهزادگان و پادشاهان روس از پیتر اول تا سایر تزار ها می باشد.این کلیسا به پتروپائولوفسکی معروف است و برج ناقوسش بلند ترین برج ناقوس جهان می باشد.

 

کاخ موزه هرمیتاژ

موزه آرمیتاژ

سومین موزه بزرگ دنیا بعد از موزه مادام تسو و لوور موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ است که در کنار رود نوا قرار گرفته و محل اقامت امپراطور و کاترین کبیر بوده است. در این موزه که یکی از قدیمی ترین و غنی ترین موزه های جهان می باشد، بیش از ۳ میلیون اثر هنری، شامل شاهکارهایی از لئوناردو داوینچی، پیکاسو ، رامبراند و همچنین قدیمی‌ترین فرش دنیا که در دره‌ی پازیریک روسیه پیدا شد و مربوط به دوره‌ی هخامنشیان است، به نمایش گذاشته شده است. پس اگر به سنت پترزبورگ سفر کردید بدون بازدید از کاخ موزه هرمیتاژ و گنجینه ای از آثار هنری برجسته جهان آنجا را ترک نکنید.

 

کلیسای جامع اسحاق

کلیسای اسحاق

چهارمین کلیسای بزرگ جهان کلیسای اسحاق مقدس است که ساختش ۴۰ سال طول کشید وگرانیت قرمز، موزاییک های مرغوب،نقاشی های کلاسیک اروپایی و مجسمه های زیبا در آن بکار برده شده اند.این کلیسا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری سنت پترزبورگ به شمار میاید و با ظرافت و زیبایی بی نقص خود و گنبد طلایی اش که حدود ۱۰۰ کیلوگرم طلا برای پوشاندن آن استفاده شده ، به مانند بسیاری از آثار تاریخی شهر سنت پترزبورگ به دستور پتر کبیر ساخته شده است.

 

کلیسای منجی رستاخیز

کلیسای منجی رستاخیز

یکی از جذاب ترین دیدنی های سنت پترزبورگ که در محل ترور الکساندر دوم اوایل قرن ۲۰ ساخته شده است، کلیسای منجی رستاخیز در خیابان نوسکی پروسپکت است. این کلیسا با گنبد پیازی رنگ بسیار زیبا و موزاییک‌های تقریبا پر زرق و برقی که با سبک ملی گرایی رمانتیک بنا شده اند، معماری روسی شگفت انگیزی را به رخ بازدید کنندگانش می کشد.زمانی که الکساندر دوم مورد اصابت گلوله قرار گرفت بدن او را به خشکی رساندند و محلی از زمین غرق در خون او شد، به همین دلیل این کلیسا را کلیسای ناجی در خون نیز می نامند.شما با قدم زدن در خیابان نوسکی به راحتی می توانید از نمای این کلیسا در شب یا روز لذت ببرید.