سفر به اسپانیا شاید آرزوی مشترک تمامی کسانی باشد که عاشق جهانگردی هستند. کشوری در جنوب غربی اروپا که با تاریخ فوق‌العاده غنی و فرهنگ خاص خود، توانسته به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شود. اما مشکل اصلی برای سفر به این کشور زیبا، شاید هزینه‌های بالای سفر باشد. البته نگران نباشید. ما در ادامه این مطلب، ترفندهایی را به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید تا بیش از 50% هزینه‌های خود را کاهش دهید تا سفری ارزان قیمت به اسپانیا داشته باشید.

زمان سفر به اسپانیا

مسافرانی که قصد دارند یک سفر لذت بخش به اسپانیا را تجربه کنند بیشتر در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و همچنین شهریور، مهر و آبان این کار را انجام می‌دهند. به این دلیل که آب و هوای بیشتر نقاط اسپانیا در این ماه‌ها بسیار مطلوب است. اما شما که به دنبال سفر ارزان قیمت هستید باید از سفر در این ماه‌ها خودداری کنید. به این دلیل که در این مقطع، شما با high season مواجه خواهید شد. یعنی هزینه همه چیز برایتان چند برابر حالت معمولی است. پروازها، هتل‌ها و حتی هزینه تغذیه در این بازه زمانی، در اسپانیا به شدت افزایش می‌یابد. اما اگر شما بتوانید کمی گرمای تابستان را تحمل کنید در قبال آن هم می‌توانید هزینه‌های سفرتان را به شدت کاهش دهید. در فصل تابستان که هوای اسپانیا گرم و شرجی است قیمت هتل‌ها و پروازها، بخاطر نبود مسافر به شدت کاهش می‌یابد و تخفیف‌های بسیار مناسبی در خدمات گردشگری به مسافران ارائه می‌شود. پس اولین قدم برای سفری ارزان قیمت به اسپانیا این است که زمان مسافرتتان را به اسپانیا را هوشمندانه انتخاب کنید.

تهیه بلیط ارزان اسپانیا

دومین کاری که باید برای شروع هر سفر انجام دهید تهیه بلیط است. شما با مدیریت آن می‌تواند هزینه خود را تا حد زیادی کاهش دهید. برای این کار باید از ایرلاین‌های بین‌المللی دوری کنید. در عوض به سراغ شرکت‌های هوایی داخلی بروید که هزینه پایین‌تری دارند. در هنگام رزرو بلیط سعی کنید زمان آن مربوط به وسط هفته باشد که مسافران کمتری تقاضای بلیط دارند و بلیط کمی ارزان‌تر است. وقتی می‌خواهید به اسپانیا بروید بهتر است اول یک پرواز ارزان به ترکیه داشته باشید و آنجا دوباره ارزان‌ترین پرواز را به مقصد یکی از فرودگاه‌های معمولی اسپانیا انتخاب کنید. معمولاً پروازهای مستقیم بین‌المللی گران‌تر تمام خواهند شد. همچنین قبل از پرواز، تورهای لحظه آخری را نیز چک کنید، معمولاً تخفیف‌های مناسبی در لحظات آخر نصیبتان می‌شود.

حمل و نقل در اسپانیا

اگر وضعیت حمل و نقل درون شهری و بین شهری را در سفر خود مدیریت کنید می‌توانید بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را کاهش دهید. مثلاً بهتر است برای رفتن به شهرهای دیگر از قطارهایی که شب حرکت می‌کند استفاده کنید چون ارزان‌تر هستند. همچنین قطارهای کندرو شاید کمی دیرتر به مقصد برسند اما هزینه بلیط آن‌ها یک چهارم قطارهای سریع‌السیر ‌است. در اسپانیا شرکت‌های اتوبوس‌رانی مختلفی هستند که خدمات مناسب و ارزانی را ارائه می‌دهد. برای جابجایی در شهر پیشنهاد می‌شود که از آن‌ها استفاده کنید زیرا هزینه سوارشدن تاکسی در اروپا بالاست. البته یک شرکت ارزان تاکسی‌رانی به نام balbalcar وجود دارد که چیزی شبیه به اسنپ در ایران است. با ثبت نام در سایت آن‌ها www.blablacar.es می‌توانید خدمات مناسب و ارزانی را دریافت کنید.

کارت سفر به اروپا

“یوریل” یک کارت سفر به اروپاست که می‌توانید با داشتن آن از تمامی قطارها، اتوبوس‌ها و سیستم حمل نقل اروپا با قیمتی ارزان‌تر استفاده کنید. این کارت آپشن‌های متفاوتی دارد. شما باید با توجه به مقاصد سفرتان و همچنین میزان زمانی که در سفر هستید بهترین گزینه آن را برای خودتان انتخاب کنید. خرید این کارت می‌تواند تا 30% از هزینه حمل و نقل شما را کاهش دهد.

محل اقامت

هتل‌ها یکی از چیزهایی هستند که هزینه گزافی را به شما تحمیل می‌کنند. اولاً در سفر به اسپانیا باید بدانید که هزینه هتل در ماه‌های نوامبر تا مارس حدود 30% ارزان‌تر است. در ضمن شما بهتر است از هاستل‎ها و هتل‌های بسیار ارزان استفاده کنید و هتل را فقط به چشم مکانی برای اینکه شب در آنجا بخوابید ببینید. در هاستل‌ها و مهمانسراهای کوچک اروپایی ممکن است سرویس بهداشتی یا حمام مشترک باشد اما مسئله چندان مهمی نیست و نسب به اینکه شما هزینه‌ای تا 70% کمتر از هتل‌ها پرداخت می‌کنید کاملاً به صرفه به نظر می‌رسند. همچنین شما می‌توانید با پیدا کردن یک دوست اسپانیایی در سایت Couchsurfing.com به طور رایگان در خانه او اقامت داشته باشید.

هزینه غذا در اسپانیا

یکی از بخش‌هایی که می‌توان به راحتی در آن صرفه جویی کرد هزینه خورد و خوراک شما در طول سفر است. چند توصیه ساده در این بخش می‌توان پرداختی‌های شما را تا 30% کاهش دهد. به خاطر داشته باشید که صرف صبحانه در همه هتل‌ها رایگان است. پس یک صبحانه مفصل بخورید. که تا زمان ناهار گرسنه نشوید. همچنین شما می‌توانید یک کیف غذا داشته باشید و مقداری از خوراکی‌هایی که در صبحانه ارائه می‌شود را درون کیفتان بگذارید به این صورت یک عصرانه مجانی برای خودتان جمع کرده‌اید. اسپانیا به خاطر وجود توریست‌های فراوان، کشور گرانی محسوب می‌شود. پس به هیچ وجه در رستوران‌های آن غذا نخورید. بخصوص رستوران‌هایی که نزدیک به اماکن گردشگری است. سعی کنید برای غذا خوردن به محله‌های سنتی بروید و از غذاهای خیابانی تغذیه کنید. اتفاقاً کیفیت این غذاها بسیار مناسب است و شما را با فرهنگ محلی نیز بیشتر آشنا می‌کند.

نکاتی درباره سفر ارزان به اسپانیا

  • برخی روزهای هفته، هزینه بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی به صورت نیم بها است. اطلاعات آن را از هتل محل اقامت خود دریافت کنید. مثلاً یک شنبه اول هرماه بیشتر موزه‌های اسپانیا کاملاً رایگان است.
  • سعی کنید یک بطری آب داشته باشید تا نخواهید مدام هزینه خرید آب معدنی که در اسپانیا بسیار گران است را پرداخت کنید
  • حرکت از شهری به شهر دیگر اسپانیا را معمول در شب و با قطار برنامه‌ریزی کنید. به این صورت از هر دو طرف یک شب کمتر هزینه هتل می‌پردازید
  • به هیچ وجه بار اضافی همراه خودتان نیاورید و تا حد ممکن سبک سفر کنید
  • از تورهای داخلی هتل‌ها برای دیدن اماکن گردشگری شهر غافل نشوید چون معمولاً هزینه کمتری نسب به سفر انفرادی دارند
  • در کل اروپا و بیشتر شهرهای اسپانیا امکان اجاره دوچرخه وجود دارد. بهتر است برای جابجایی در شهر از آن استفاده کنید تا در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید