موزه ملی مالزی

این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذاشته است وساخت و ساز آن  نشان دهنده هویت ملی می باشد . مجموعه ای از چهار گالری اصلی در این موزه گنجانیده شده است که  دو گالری آن در طبقه همکف و دو گالری دیگر در طبقه اول واقع شده‌اند. اگر به کوالالامپور سفر می کنید حتما از این موزه که با نام «موزه نگارا» نیز شناخته می‌شود دیدن کنید.

آکواریوم کوالالامپور ( KLCC)

آکواریوم کوالالامپور مالزی

اگر تماشای انواع ماهی ها، خزندگان و دیگر موجودت آبزی و انواع کوسه ها برایتان هیجان انگیز است میتوانید این حس را در این اکورایوم تجربه کنید. این اکواریوم با مساحت ۴۶۴۵۱۵ متر مکعبی خود بیش از ۱۵۰ گونه موجود دریایی را در بردارد و برنامه‌های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه است.

پارک پروانه کوالالامپور 

پارک پروانه کوالالامپور مالزی

این پارک مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در بوم طبیعی خود است که یک بهشت مخفی واقعیست. پارک پروانه بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون و جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود و همچنین ماهی های ژاپنی کوی، لاک پشت های آب شیرین، حشرات زنده و یک موزه با مجموعه بزرگی از پروانه و حشرات متنوعی را در خود دارد.

بلندی های گنتینگ

بلندی های گنتینگ مالزی

این مجموعه تفریحی  و تجاری بالای کوه های تی‌تی وانسگا در ۴۵ کیلومتری کوالالامپور قرار دارد و با پنج هتل متفاوت ،پارک های بازی در فضای باز و بسته و تعداد زیادی فروشگاه و رستوران متنوع یکی از جاذبه های پرطرفدار گردشگری کشور مالزی می باشد.  این بلندی ها برای علاقمندان به ماجراجویی ها و فعالیت هایی نظیر فرود با طناب، صخره نوردی در فضای سر پوشیده و زیپ لاین مکانی بسیارمحبوب می باشد. جالب است بدانید بزرگ ترین هتل جهان به نام «نخستین هتل دنیا» در مجموعه تفریحی گنتینگ قرار دارد و نام آن در رکوردهای گینس ثبت شده است. اگر به این منطقه ی زیبا و حیرت انگیز سفر کردید حتما از تله کابین این مجموعه که در سال ۱۹۹۷ میلادی افتتاح شده است و طولش چیزی در حدود ۳٫۳۸ کیلومتر می باشد و بلندترین و سریع ترین تله کابین جنوب شرق آسیا است ،برای رسیدن به ارتفاعات استفاده کنید.