جزیره پانگکور لَوت مالزی

پنانگ مالزی
این جزیره زیبا و دیدنی که به خاطر داشتن فضایی فوق العاده دیدنی و عالی و به خصوص چشم انداز بی نظیرش یکی از زیباترین مکانهای دیدنی مالزی است، در ساحل ایالت پراک در شمال غربی مالزی قرار دارد. پراک یکی از ۱۳ ایالت کشور مالزی است وجزیره پانگکور تنها ۸ کیلومتر مربع وسعت و هزار نفر جمعیت در خود دارد. ماهیگیران، تجار و دزدان دریایی محلی این جزیره را به عنوان یکی از پناهگاههای خود می شناسند. قایق موزی، جت اسکی،تورهای کشتی، غواصی، موج سواری و ماهیگیری ، معبد فولین کنگ، معبد کالی عمان و باقی مانده قلعه هلندی که پناهگاه سنگ تاریخی بوده،کوه پیمایی در جنگل و شنا در شب در میان پلانکتون آبی از جاذبه های تفریحی این جزیره زیباست.

 

مسجد کریستالی مالزی

مسجد کریستالی مالزی
یکی از زیباترین مساجد در جهان که در ایالت کوالا ترِنگانو واقع شده، کریستال ماسک مالزی ست. “میزان زین العابدین” که در سال ۲۰۰۶ پادشاه این ایالت بود دستور ساخت این مسجد شیشه ای را صادر کرده است.این مسجد که به یک معجزه شگفت انگیز می ماند ، چهار مناره و نه گنبد دارد و از فولاد، شیشه و کریستال ساخته شده و به همین دلیل چهره ای بسیار نفیس و مدرن دارد.

 

پنانگ مالزی

پنانگ مالزی
پنانگ معروف به مروارید شرق،ایالتی در کشور مالزی ست که محبوبیتش را مدیون سواحل شنی زیبا و بکر، معماری باشکوه و منحصر‌ به‌ فرد، خوراکی‌های متنوع، فرهنگ خاص مردم جزیره و مکان‌های دیدنی فراوان آن است.یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری پنانگ ارتفاعات آن است که گردشگران به خاطر دیدن مناظر زیبا، استفاده از آب و هوای پاک و دیدن آثار تاریخی از این منطقه دیدن میکنند. از دیگر مناطق دیدنی این ایالت زیبا میتوان به معبد وات چایا مانگکالارام، پارک ملی تامان نگارا پائولو پنانگ ،قلعه کورنوالیس ، ساحل باتو فرینگی ، مسجد کاپیتان کلینگ ومجموعه تفریحی اسکیپ ادونچر لند اشاره نمود. جالب است بدانید کهپنانگ پایتخت غذای خیابانی آسیاست و کاربران اینترنتی در رای گیری وب سایت سی ان ان، سال ۲۰۱۱ این غذا را در ردیف ۵۰ خوراکی برتر جهان قرار دادند.

لنکاوی مالزی

لنکاوی - مالزی
اگر میخواهید از یکی از مناطق جذاب و بیادماندنی آسیا دیدن کنید،لنکاوی را از دست ندهید. این منطقه که به مانند قطعه ای از بهشت است به دلیل جاذبه های تاریخی، قیمت مناسب، امکانات غواصی عالی، زندگی شبانه، سواحل بکر و زیبا و جنگل های انبوه به یکی از محبوبترین مقاصد توریستی مالزی تبدیل شده است.یک از بهترین مناطق این جزیره برای بازدید میدان عقاب است. پل هوایی لنکاوی ، تله کابین ،موزه سه بعدی هنر در بهشت و آکواریوم لنکاوی از دیگر مناطق ساخته شده توسط دولت مالزی ست که سالانه میلیونها توریست را به خود جذب میکند. اما اگر میخواهید از مناطق طبیعی این جزیره زیبا دیدن کنید پیشنهاد ما به شما کوه گونونگ رایا ، آبشار دوریان پرانگین ،پارک دریایی پولائو پایار و سواحل تانجونگ روهو ، پانتایی کوک و پاسیر هیتام است.