آیا میدانید چرا کشور اسپانیا به یکی از بزرگترین قطب‌های گردشگری در دنیا تبدیل شده است و سالانه میلیون‌ها نفر را به سوی خود جذب می‌کند؟ یکی از مهمترین دلایل آن وجود تاریخی منحصر به فرد است که سبب شده این کشور اماکن تاریخی متعددی را در خود جای دهد و زیبایی‌های شگفت انگیزی را به نمایش بگذارد. در این گزارش می‌خواهیم شما را با چند نمونه از مهمترین اماکن تاریخی کشور اسپانیا آشنا کنیم تا در صورتی که قصد سفر به این کشور را داشتید، حتما سری هم به اماکن نامبرده بزنید و از زیبایی‌های آنها لذت ببرید.

کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی اسپانیا

کاخ سلطنتی که اقامتگاه رسمی پادشاه اسپانیا است، در مراسم دولتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما نیز مانند سایر مردم به راحتی می‌توانید به این کاخ سلطنتی مراجعه کرده و در روزهایی غیر از روزهای تعطیل و زمان‌هایی که مراسم خاصی برگزار نمی‌شود، از آن دیدن نمایید. این کاخ زیبا و قدیمی که دارای معماری ویژه‌ای است، همواره مورد توجه گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد تا جایی که گاه در هنگام ورود تورهای گردشگری بسیاری را می‌بینید که همزمان وارد کاخ می‌شوند. لازم است تاکید کنیم ورودی این کاخ برای ساکنین اتحادیه اروپا رایگان است و سایر مراجعه کنندگان باید بلیت تهیه کنند.

باسیلیکای سانتا ماریا دل مار (باسیلیکای مریم مقدس دریا)

باسیلیکای سانتا ماریا دل مار اسپانیا

کلیسای باسیلیکای مریم مقدس دریا در سده 14 میلادی ساخته و به یکی از زیباترین کلیساهای شهر بارسلون و همچنین اسپانیا تبدیل شده است. ساخت این بنای زیبا 54 سال به طول انجامید و در نهایت کلیسایی ساخته شد که نمونه نامتعارفی از معماری سبک گوتیک در کاتالان محسوب می‌شود و دارای معماری چشمگیری در تقارنی ساده است. این کلیسا که ظاهری آرام و صلح جو دارد، در میان ازدحام شهری شلوغ ساخته شده است تا مفاهیم متعددی را به مراجعه کننده خود القا کند. کافی است از میان خیابان‌های پر رفت و آمد سری به این کلیسا بزنید، آن وقت است که هنگام ورود نور خورشید از پنجره‌های زیبای آن و ایجاد فضایی روشن و شگفت انگیز، تضادی عمیق با خارج کلیسا را مشاهده خواهید کرد.

باسیلیکای سانتا ماریا دل پی (باسیلیکای مریم مقدس کاج)

باسیلیکای سانتا ماریا دل پی اسپانیا

کلیسای باسیلیکای مریم مقدس کاج که در سده 14 میلادی ساخته شده است، یکی از اولین کلیساهای شهر بارسلون محسوب می‌شود. وجه تسمیه کلیسا به درخت کاجی باز می‌گردد که رو به روی کلیسا قرار گرفته است و مسیر را به گردشگران نشان می‌دهد. کلیسای سانتا ماریا دل پی نیز به سبک باقی کلیساهای شهر دارای فضایی ساده بوده و تزئیناتی جزئی دارد. این کلیسا دارای جاذبه‌های بسیاری است که از نمونه‌های آن می‌توان به موزه و خزانه داری کوچکی که تاج خار منسوب به حضرت مسیج در آن نگهداری می‌شود، اشاره کرد.

موزه‌ ملی باستان‌شناسی اسپانیا

موزه ملی باستان شناسی اسپانیا

این موزه از یافته‌های باستان شناسی سراسر اسپانیا پر شده و تعدادی از آثار یافته شده در تمدن مصر و بین النهرین را نیز در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌هایی که شما را به سمت این موزه می‌کشاند این است که موزه ملی باستان شناسی، به بخش‌های گوناگونی تقسیم می‌شود که مراحل تمدن اسپانیا را نمایان میسازد.

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا اسپانیا

این کلیسا یکی از قدیمی‌ترین بناهای موجود در شهر والنسیا است که به دلیل درب‌های ورودی ویژه‌ای که دارد و سبک معماری منحصر به فردش، سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. سه درب ورودی این کلیسا که بسیار قدیمی هم هستند، دارای سه سبک معماری متفاوت بوده که همین امر بر جذابیت‌های کلیسا افزوده است. نام یکی از ورودی‌های کلیسای والنسیا دروازه قصر بوده که به سبک رومی طراحی شده است. همچنین دروازه دیگری که با نام آیرونز معروف می‌باشد، به سبک باروک و دیگری دروازی حواریون به شیوه معماری گوتیک جلوه گری می‌کنند. یکی دیگر از دلایلی که این کلیسا شهرتی جهانی کسب کرده، اعتقاد برخی از افراد است که عقیده دارد این کلیسا همان کلیسای شام آخر بوده و قدمت آن به قرن اول میلادی باز می‌گردد.

تورس د سناروس

تورس د سناروس نام یکی از دروازه‌های قدیمی شهر والنسیا است که بخشی از دیوار مسیح این شهر را تشکیل داده است. برج شگفت انگیز و زیبای گوتیک که معروف‌ترین برج والنسیا است، در سال 1391 میلادی ساخته شده و تورس د سناروس، ورودی اصلی آن، به عنوان یک زندان و یک ورودی تشریفاتی مورد استفاده بوده است.

کلیسای جامع مالاگا

این کلیسای جامع نما، دارای سر دری مزین به برج‌های دو قلو است و در محوطه خود نیز یک مسجد قدیمی مربوط به قرن 16 میلادی دارد. کلیسای کوچکی نیز در بخش جنوبی آن قرار گرفته که به نام «باکره و قدیسین»، توسط آلونسو کانو (Alonso Cano) آراسته شده است.

پیشنهاد می‌کنیم پس از آن که از کلیسای جامع مالاگا را بازدید کردید، به بخش قدیمی شهر مالاگا نیز بروید و از ترکیب خیابان‌های قرون وسطایی و میادین خلوت آن دیدن کنید. این خیابان‌ها دارای رستوران‌ها و کافه‌های متعددی است که قطعا می‌تواند جذابیت‌های بسیاری برایتان رقم بزند.

قلعه خیبرالفارو

قلعه خیبرالفارو اسپانیا

این قلعه بر فراز کوه خیبرالفارو قرار گرفته و در زمان قرون وسطی به سبک اسپانیایی – اسلامی طراحی شده است. عبدالرحمن سوم، سلطان گرانادا، یوسف اول، این دژ نظامی را در اوایل قرن ۱۴ گسترش داد؛ اما این قلعه بیش از همه به خاطر محاصره سه ماهه‌اش توسط پادشاهان کاتولیک، فردیناند و ایزابلا شهرت دارد تا جایی که تصویر این بنا بر روی پرچم مالاگا قرار گرفته است.