همه چیز در مورد جزایر قناری

بعید است کسی وجود داشته باشد که ادعا کند نام جزایر قناری را نشنیده، جزایری که هر گاه نامشان به زبان جاری می‌شود تصوری از زیبایی، آرامش و نشاط را با خود در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. اما به واقع جزایر قناری کجا است؟ چه ویژگی‌هایی داشته و چرا تا این حد محبوبیت دارد؟

باید بگوییم جزایر قناری مرکب از هفت جزیره در اقیانوس اطلس است که در نزدیکی ساحل مراکش قرار گرفته و یکی از 17 منطقه خود مختار کشور اسپانیا به حساب می‌آید. در ادامه متن شما را با اطلاعات کاملی در خصوص جزایر قناری آشنا می‌کنیم.

علت نام گذاری جزایر قناری چیست؟

جزایر قناری

قناری یا کاناری که به معنی سگ بوده، توسط رومیان بر روی سومین جزیره بزرگ مجمع الجزایر به دلیل سگ‌های وحشی و پراکنده موجود در آن، گذاشتند. خیلی‌ها تصور می‌کنند نام جزایر قناری را از روی این پرنده برداشته‌اند اما کاملا برعکس است زیرا نام پرنده قناری از روی این جزایر برداشته شده است زیرا این پرنده، بومی این منطقه است.

دین ساکنین جزایر قناری چیست؟

جزایر قناری

مسیحیت کاتولیک اولین دین مردم ساکن جزایر قناری است. کندلاریا مرکز زیارتی کاتولیک در این منطقه بوده و دارای کلیسایی با نام ویرجین است که مکانی حامی مقدس در جزایر قناری به حساب می‌آید. سایر ادیان در این جزایر عبارتند از: اسلام، مسیحیان پروتستان، آیین هندو، ادیان چینی، بودیسم، بهائی و یهودیت

نام جزایر مجمع الجزایر قناری و مرکز آنها چیست؟

مجمع الجزایر قناری دارای هفت جزیره است که هر کدام دارای یک مرکز هستند. این جزایر و مرکز آنها عبارتند از:

  • تنریف (مرکز سانتا کروس د تنریفه)
  • گرند کاناریا (مرکز لاس‌پالماس گرن کاناریا)
  • لانزاروته (مرکز آرسیفه)
  • لاپالما (مرکز سانتا کروز لاپالما)
  • لا گومرا (مرکز سان سباستیان لا گومرا)
  • ال هیرو (مرکز والورده)
  • فوئرته‌ونتورا (مرکز پوئرتو دل روساریو)
با مهمترین مراکز دیدنی جزایر آشنا شوید

جزایر قناری

جزایر قناری با طبیعتی بکر و زیبا سراسر پر شده‌اند از مراکز تفریحی که نمونه‌هایی از آنها در ادامه آمده است.

پارک ملی تیده

یکی از شگفت انگیزترین مراکزی که می‌توان در جزایر قناری یافت، پارک ملی تیده است. وجود سنگ‌های آتشفشانی شگفت انگیز و چشم‌انداز خیره کننده، سبب می‌شود شما به عنوان یک گردشگر ساعت‌ها در این منطقه کوهستانی به گشت و گذار بپردازید و حال و هوایی متفاوت را تجربه کنید. در دل این پارک، کوه آتشفشانی تیده قرار دارد که بلندترین قله اسپانیا نیز محسوب می‌شود و سومین آتشفشان فعال و بزرگ دنیا به حساب می‌آید که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

پارک لورو

اگر می‌خواهید به یک منطقه هیجان انگیر بروید، بهتر است خود را به پارک لورو برسانید. این پارک، پارکی مناسب برای کسانی است به حیوانات علاقه دارند زیرا هیچ جای دنیا نمی‌توان 350 گونه طوطی را یک جا مشاهده کرد. به غیر از بزرگترین مجموعه طوطی در جهان، انواع گوریل، ببر، شامپانزه و… در این پارک وجود دارد که شما می‌توانید در یک محیط طبیعی آنها را مشاهده کنید.

کلیسای ایگلسیا دو نوئسترا سینیورا

این کلیسا تاریخی‌ترین منطقه جزایر قناری به حساب می‌آید. بنای ابتدایی کلیسا در قرن 16 ساخته شد اما آنچه امروزه با نام کلیسای ایگلسیا دو نوئسترا سینیورا شناخته می‌شود، متعلق به قرون 17 و 18 میلادی است. یکی از جذابیت‌های این کلیسا این است که در سقف آن نمونه‌هایی از معماری اسلامی دیده می‌شود؛ همچنین وسط محراب این کلیسا، صلیب مقدس پیروزی قرار دارد که عمر آن به سال 1949 باز می‌گردد.

ساحل لاس کانتراس

این ساحل یکی از جاذبه‌های جزایر قناری است زیرا با آب و هوایی معتدل و روزهای بلند و همیشه آفتابی، فضایی دلنشین برای گشت و گذار گردشگران ایجاد کرده است. این ساحل دو کیلومتری با ماسه‌های طلایی و آب‌های شفاف و کریستال گونه، منطقه بسیار جذاب برای گردشگرانی به حساب می‌آید که به شنا و حمام آفتاب علاقه‌مند هستند و ورزش‌های آبی را می‌پسندند.

دهکده‌ ماسکا

دهکده ماسکا یکی از مهمترین مراکز برای پیاده روی در آب و هوایی ویژه و خارق العاده محسوب می‌شود که با وجود کوهستانی زیبا، جمعیتی 1000 نفره، جاده‌ای باریک و سرسبز، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های جزایر قناری معرفی کرده است.

موزه طبیعت و انسان

اگر به علوم و تاریخ طبیعی علاقه دارید باید بگوییم این موزه یکی از شگفت انگیزترین مکان‌هایی است که در زندگی با آن رو به رو خواهید شد. موزه‌ای در جزایر قناری که با وجود اجساد مومیایی، اسکلت ساکنین باستانی، اکتشافات تاریخی و موارد متعددی از این دست که به راحتی می‌تواند شما را شگفت زده کند. از طرف دیگر چند گالری با موضوع حیات وحش، زمین شناسی و گیاه شناسی وجود دارد که در بخشی از آن به کارگاه آموزشی صوتی در مورد آتشفشان آل تیده متنهی می‌شود. همچنین این موزه دارای کافه و فروشگاهی است که هم برای بزرگسالان جذابیت دارد و هم می‌تواند کودکان را با طبیعت و تاریخ طبیعی آشنا سازد.

موزه کولون

موزه کولون یکی از جاذبه‌های مهم جزایر قناری به حساب می‌آید که در شهر قدیمی لاس پالماس قرار گرفته است. در این موزه، اشیایی از سفرها و اکتشافات کریستف کلمب و ماکت کشتی بادبانی اسپانیولی که به آن گالئون می‌گویند، به نمایش در آمده است. همچنین در طبقه بالای این موزه گالری هنری تاسیس شده که مدل‌های زیبایی از شهر لاس پالماس در دوران قدیم و جدید را نشان می‌دهد.

از طرف دیگر اتاق‌های شماره 5 و 6 می‌تواند شما را مجذوب خود سازد زیرا این دو اتاق به نقشه‌های باقی مانده از قرن 16 اختصاص داده شده و شما می‌توانید ساعت‌ها مشغول بازدید آنها شوید. نکته مهم در مورد این موزه، ساختمان آن بوده که یکی از دیدنی‌ترین مراکز موجود در جزایر قناری به حساب می‌آید و از دو پاسیوی بالکن‌دار و تعداد زیادی فواره و آب‌نما و نخل و طوطی تشکیل شده است.

جزایر قناری