آژانس هواپیمایی ملیکاسیرآژانس هواپیمایی ملیکاسیر
رمز عبور را فراموش کرده اید؟

شهرهای دانشجویی آلمان

 

آلمان

در این مقاله به معرفی دانشگاه ها و شهرهای دانشجویی آلمان خواهیم پرداخت. اگر قصد تحصیل در کشور آلمان و یک دانشگاه خوب را دارید پیشنهاد میکنیم که به رتبه‌بندی مجله تایمز هایر اجوکیشن که یکی از بهترین منابع است توجه کنید. بر طبق جدیدترین رتبه بندی این مجله، شما از اطلاعات بهترین دانشگاه های آلمان که شامل موسسه‌های قدیمی و معتبر و دانشگاه های فنی جدیدالتاسیس است ،آگاه می شوید.
رویهمرفته ۴۴ دانشگاه آلمانی در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان هستند و خوشبختانه بهترین دانشگاه‌های آلمان هم در یک یا چند شهر متمرکز نیستند و بنابراین امکان تحصیل در برلین، مونیخ و ۳۸ شهر دیگر را برای دانشجویان وجود دارد. بالغ بر ۵۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر آلمان تدریس می شود. و شما می توانید مدرک‌تان را با زبان انگلیسی بگیرید.

مهم ترین شهرهای دانشگاهی آلمان:

  • برلین

دروازه براندنبورگ - برلیندروازه براندنبورگ – برلین

برلین از نظر مدرن بودن و سرآمدی با شهرهای بزرگی همچون لندن و نیویورک رقابت می کند. برلین همچنین یکی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان محسوب می شود. فضای فرهنگی متنوع، خلاقیت و هم زیستی دوستانه ی مردم این شهر، برلین را گزینه ای مناسب و تا حدودی ارزان برای دانشجویان بین المللی کرده است. چند دانشگاه برلین در لیست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار داده است. از جمله:

دانشگاه هومبولت - برلینHumboldt-Universität zu Berlin – دانشگاه هومبولت برلین

این دانشگاه هم از لحاظ علمی و آموزشی و هم روش‌های آموزشی و مدل دانشگاهی یکی از بهترین های جهان است. سبک آموزشی دانشگاه هومبولت برلین توسط بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی و غربی تقلید می شود. اساس این دانشگاه تدریس و تحقیق است که هر دو توسط محققان و دانشمندان برجسته انجام می‌شود. برخی از مشهورترین دانشمندان آلمانی در دانشگاه هومبولت تدریس و تحصیل کرده‌اند؛ از جمله اتو فون بیسمارک، هاینریش هاینه و رابرت کوخ, مارکس و انگلس، والتر بنجامین، آلبرت انیشتین و ماکس پلانک.
دانشگاه هوبولت در زمینه ی علوم طبیعی و پزشکی، هنر و علوم انسانی نیز بسیار مشهور است.
کتابخانه ی دانشگاه ۱۸۷۴ افتتاح شده و یکی از یزرگ ترین کتابخانه‌ های آلمان است. این کتابخانه بیش از ۶.۵ میلیون نسخه کتاب و هزاران مجله و نشریه دارد.
۱۶ درصد دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی هستند.
ویژگی دانشگاه هومبولت ارتباط و پیوند قوی آن با صنعت است؛ نمونه اروپایی “سیلیکون ولی” اطراف این دانشگاه احداث شده است و امکان جذب سرمایه های کلان خارجی برای تحقیقات علمی اساتید و دانشجویان را فراهم کرده است.

دانشگاه آزاد برلینFreie Universität Berlin – دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد شهر برلین در سال ۱۹۴۸ تاسیس شده است.. این دانشگاه در شمار ۱۱ دانشگاه برتر آلمان است.

 

دانشگاه فنی برلینTechnische Universität Berlin – دانشگاه فنی برلین

دانشگاه فنی شهر برلین علاوه بر این که از بهترین دانشگاه‌ های فنی اروپا است، در شهری قرار دارد که به نسبت دیگر شهرهای بزرگ اروپایی، هزینه زندگی کمتر برخوردار است.

 

  • مونیخ

مونیخ با مرکزیت تجاری و مالی آلمان کمی گران تر از دیگر شهرهای دانشجویی آلمان است. اما برای دیدن زیبایی های باواریا نیاز به هیچ هزینه ای ندارید. مونیخ تاریخی غنی دارد و از شهر های با قدمت اروپاست و اگر در مونیخ تحصیل کردید حتما به دیدن کاخ پادشاه لودوینگ بروید.
جشنواره ی نوشیدنی های مالت مونیخ سالانه جهانگردان زیادی جذب می کند. مونیخ در جنوب آلمان یکی از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل است.

دانشگاه های معتبر مونیخ:

Ludwig Maximilians-Universität München – دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان مونیخ رتبه ی ۵۲ جهانی


دانشگاه لودویک ماکسیمیلیان دانشجویان خارجی بسیاری دارد و ۱۳ درصد دانشجویانش خارجی هستند. این دانشگاه در سال ۱۴۷۲ تاسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین آلمان به شمار می رود. ۳۴ برنده جایزه نوبل از این دانشگاه هستند. دانشمندان معروفی مثل اتو هان، ورنر هایزنبرگ و ماکس پلانک جزو اساتید این دانشگاه بوده‌اند.
تمرکز اصلی این دانشگاه از پایان قرن هجدهم روی علوم طبیعی بوده است و این روند به تحقیقات، اکتشفات و اختراعات جهانی منجر شده است.

 

Technische Universität München – دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ

این دانشگاه تنها دانشگاه ایالتی آلمان در حوزه علوم و تکنولوژی است. دانشگاه فنی مونیخ در آغاز به کارش فقط روی علوم مهندسی تمرکز داشت اما به مرور رشته‌ های علوم طبیعی، علوم اجتماعی، کشاورزی، تکنولوژی غذایی و پزشکی هم به رشته های این دانشگاه اضافه شد. علوم مهندسی و فناوری اطلاعات زیرشاخه های مختلفی دارد که سه دپارتمان این دانشگاه را در بر می گیرد.
این دانشگاه در آلمان به دانشگاه کارآفرینی مشهور است.
دانشگاه مونیخ از سال ۱۹۲۷ تا کنون موفق به کسب ۱۳ جایزه نوبل در رشته‌های فیزیک، شیمی و پزشکی شده‌اند.

 

Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg – دانشگاه روبرشت کارلز هایدلبرگ

هایدلبرگ – آلمانهایدلبرگ – آلمان

 

سومین دانشگاه برتر آلمان دانشگاه هایدلبرگ است. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است. در این دانشگاه بیش از صد رشته ی در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می‌شوند. رشته‌های علمی جدیدی از جمله روانپزشکی ژنتیک، جامعه شناسی مدرن و فیزیک محیطی از این دانشگاه نشات گرفته اند. .
نزدیک به ۲۰ درصد از دانشجویان دانشگاه هایدلبرگ بین المللی هستند. بیش از یک سوم دانشجویان دکتری نیز از بین همین دانشجویان خارجی هستند.
تحقیقات نوآورانه و تاثیرگذاری فکری در رشته‌های متعدد و متنوع از ویژگی های این دانشگاه است. ۵۶ برنده جایزه نوبل با این دانشگاه همکاری داشته و دارند.
تعداد بسیاری از فیلسوفان و سیاستمداران و دانشمندان مشهور و تاثیرگذار فارغ‌التحصیل یا استاد دانشگاه هایدلبرگ بوده‌اند. مانند ماکس وبر “بنیانگذار جامعه شناسی مدرن” و هانا آرنت فیلسوف نامدار.

دانشگاه هایدلبرک

دانشگاه روبرشت کارلز هایدلبرگ

جالب است بنای دانشگاه نیز مانند خود هایدلبرگ از جاذبه های گردشگری آلمان است.
این شهر با تمام مدرنیته توانسته است سبک و سیاق فرهنگ و زندگی زیبای روستایی خود را نگه کند. گردشگران بسیاری هر ساله از هایدلبرگ دیدن می کنند. قلعه ی باستانی این شهر که سقف قرمزش خیره کننده است مقصد خوبی برای سفر است. هایدلبرگ به جمعیت زیاد توریستی که سالانه جذب می کند شهرت دارد.
ده استاد دانشگاه هایدلبرگ برندگان جوایز نوبل هستند و با بیش از چهل برنده ی دیگه ی نوبل نیز مراوده و همکاری دارد.

 

  • کلن

کلن - آلمانکلن- آلمان

دانشگاه کلن

دانشگاه شهر کلن رتبه دهم را در میان دانشگاه‌های محبوب آلمان به دست آورده است. مردم خون‌گرم این شهر و نزدیکی آن به کلان‌شهرهای بزرگ اروپا چون آمستردام، بروکسل و پاریس، این شهر دانشگاهی را از محبوبیت زیادی برخوردار کرده است
کلن یکی دیگر از شهرهای مهم دانشجویی آلمان است. کلیسای جامع این شهر با معماری زیبا و بی نظیر و طبیعت روح نواز و زیبای کلن معروف است. و موزه ها و گالری ها ی هنری فراوان و رستوران ها و مغازه ها و جاذبه های گردشگری فراوان. از کلن می توان با قطار مستقیما به پاریس, بروکسل, آمستردام و لوکزامبورک رفت. کلن به عنوان شهری برای ادامه ی تحصیلات برای کسانی که به غرب اروپا رقت و آمد دارند بسیار مناسب است. دانشگاه کلن جزو ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان و البته دومین دانشگاه بزرگ و قدیمی آلمان است.

دانشگاه کلندانشگاه کلن

  • فرانکفورت

فرانکفورت - آلمانفرانکفورت – آلمان

فرانکفورت یکی دیگر از شهرهای دانشگاهی آلمان است. این شهر مرکز اصلی اقتصادی و تجاری آلمان است. فرانفورت شهر آسمان خراش های بزرگ است و بیشترین ترافیک هوایی اروپا را دارد. جشنواره ی رنگارنگ موسیقی فرانکفورت مشهور است. فرانکفورت به منهتن اروپا مشهور است.

Goethe Universität Frankfurt –دانشگاه گوته ی فراکفورت

دانشگاه گوته فرانکفورت

دانشگاه گوته فرانکفورت

این دانشگاه نامش را از شاعر نامدار این کشور ولفگانگ فون گوته گرفته است.
این دانشگاه در زمینه ی علوم اجتماعی حرف اول را می زند.

 

دانشگاه فنی آخن

 

دانشگاه آخن RWTH – دانشگاه فنی آخن

دانشگاه فنی آخن پنجمین دانشگاه برتر آلمان است و نزدیک مرز بلژیک و هلند قرار دارد. این دانشگاه ۴۲ هزار دانشجو دارد و ۱۴۴ رشته در مقاطع مختلف. این دانشگاه سال ۱۸۷۰ توسط شاهزاده ویلیام تاسیس شد. او می خواست یک مرکز فناوری در استانراین بسازد. یک شرکت بیمه کمک مالی برای تاسیس این دانشگاه را به شاهزاده ی پروسی اعطا کرد.
برنامه‌های علمی این دانشگاه با شعار “فکر به آینده” در زمینه های علمی و عملی پیگیری می شود

 

دانشگاه دویسبورگ-اسن

دانشگاه دویسبورگ-اسن ۳۷ هزار دانشجو دارد و از بهترین دانشگاه‌های آلمان است. این دانشگاه توسط دانشگاه‌های دو شهر دویسبورگ و اسن تاسیس شده است و در منطقه روهر آلمان قرار دارد. روهر یکی از پزجمعیت ترین مناطق آلمان است.

دانشگاه دویسبورگ اسن دانشگاه دویسبورگ و اسن

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش عمومی داده نمی شود. وارد کردن تمامی موارد الزامیست.

18 − 6 =