آژانس هواپیمایی ملیکاسیرآژانس هواپیمایی ملیکاسیر
رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رفع ریجکتی ویزا

رفع ریجکتی ویزا

درخواست ویزای شنگن ممکن است در برخی  موارد که به آن اشاره خواهیم کرد، بر اساس صلاح دید افسر کنسولی رد و اصطلاحا ریجکت شود که اقداماتی جهت رفع ریجکتی ویزا باید صورت گیرد.

ریجکت شدن از طرف یک سفارت برای شخص متقاضی مشکلات دیگری را نیز در پی خواهد داشت، چرا که با مراجعه به سفارت های دیگر جهت اخذ ویزا عمدتا به ریجکت شدن مجدد منتهی می گردد، لذا همیشه از شما خواهشمندیم که با متخصصین با تجربه در این زمینه مشاوره و کسب اطلاعات کافی را به انجام برسانید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورید. تیم مشاوره ملیکاسیر با داشتن اطلاعات و تجربه کافی و به روز هرگز مراجعین خود را در چنین پروسه پر مخاطره ای قرار نمیدهد و تنها زمانی اقدام به تقاضا ویزا می نماید که از قبول درخواست ویزا توسط سفارت اطمینان کامل را حاصل کرده باشد. چنانچه شما مسافر گرامی از طرق دیگر اقدام به اخذ ویزا نموده و درخواست شما رد (ریجکت)شده است. تیم مشاوره ملیکاسیر آماده است تا شما را در زمینه رفع ریجکتی ویزا به طور کاملا قانونی و دریافت  مجدد ویزا یاری نماید. همکاران ما در ملیکاسیر ابتدا اقدام به گرفتن استعلام از سفارت و بررسی دلایل رریجکتی شما به صورت کاملا قانونی و حقوقی می نمایند و پس از کسب اطلاعات موثق از پرونده شما و نواقص آن در جهت رفع ریجکتی ویزا اقدام و پس از آن مراحل اخذ ویزا مجدد طی خواهد شد. جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان در اینجا به برخی از موارد که ممکن است باعث رد درخواست ویزا (ریجکتی) شود اشاره می کنیم.

رفع ریجکتی ویزا

دلایل رد درخواست ویزا (ریجکت)

رد درخواست ویزا میتواند دلایل متفاوتی داشته باشد. به طور کلی اگر شخص متقاضی دلایل و مدارک کافی جهت لزوم سفر خود به منطقه شنگن و همچنین دلایل محکم و کافی برای اثبات بازگشت به کشور خود را نداشته باشد، درخواست ویزا وی رد خواهد شد. علاوه بر این موارد دیگری نیز وجود دارند که در ریجکت شدن درخواست ویزا تاثیرگزار هستند. از جمله این موارد :

 فعالیت‌های غیرقانونی و ارتکاب جرم

وضعیت اجتماعی و شرایط زندگی فرد درگذشته و حال تاثیر به سزایی در رد یا قبول درخواست ویزای شنگن دارد.

چنانچه متقاضی دارای سابقه کیفری باشد، حضور وی در منطقه شنگن به منزله تهدیدی برای جامعه محسوب می گردد، لذا درخواست وی رد(ریجکت) می شود.

عدم ارائه مدارک کامل و موثق

در صورت نقص مدارک و یا ارائه مدارک جعلی درخواست ویزا شخص به طور کامل رد خواهد شد.

عدم دلایل کافی مبنی براقامت در منطقه شنگن

ازجمله دلایل مهمی که در رد درخواست ویزا شنگن نقش دارند، عدم ارائه دلایل کافی و منطقی و هدف مشخص برای ورود به منطقه شنگن می باشد.

چنین موارد عبارتند از:

– عدم هماهنگی و انطباق منطقی تمکن مالی شخص با حرفه و شغلی که به آن مشغول است

– عدم ارائه اسناد و مدارک کافی که مشخصص کننده هدف شخص از سفر به منطقه شنگن باشد.

– عدم هماهنگی برنامه سفر با مدت زمان درخواست ویزا

گذرنامه مخدوش

ارائه گذرنامه ای که به هر دلیلی صفحات آن مخدوش، آسیب دیده و یا پاره باشند، سبب رد درخواست ویزا می گردد.

گذرنامه فاقد اعتبار

موارد زیر سبب رد درخواست ویزا می گردد:

– گذرنامه هایی که کمتر از سه ماه اعتبار داشته باشد.

– گذرنامه ای که کمتراز دو صفحه خالی داشته باشد.

– مدارک دیگری به جای گذرنامه معتبر

– عدم ارائه گذرنامه معتبر برای کودکان بالای ۱۰ سال

نداشتن هدف مشخصی از سفر

یکی دیگر از دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن  عدم ارائه برنامه سفر مشخص و واضح از سفر خود در منطقه شینگن است . این موارد عبارتند از:

– استفاده از سفارت اشتباه از منطقه شینگن (که نمی توانند به تعیین مقصد اصلی سفر خود را در منطقه شینگن کمکی کند)

– عدم اثبات داشتن رزرو محل اقامت برای هر شب اقامت در منطقه شینگن

– عدم ارائه رزرو بلیط پرواز برای هر متقاضی (هنگام سفر گروهی)

عدم تمکن مالی کافی جهت امرار معاش در منطقه شنگن

چنانچه شخص متقاضی قادر به اثبات توانایی مالی خود مبنی بر امرار معاش در مدت زمان حضورش در منطقه شنگن نباشد درخواست وی رد خواهد شد.

بیمه‌نامه نامعتبر

ارائه بیمه مسافرتی معتبر از جمله الزامات درخواست ویزا می باشد که چنانچه این بیمه نامه کشور مقصد را پوشش ندهد، و زمان و اعتبار کافی نداشته باشد منجر به رد درخواست ویزا می گردد.

محل اسکان در مدت اقامت

از عوامل دیگری که در رد یا قبول درخواست شما نقش به سزایی دارد، محل اقامت شما در مدت زمان حضورتان در منطقه شنگن می باشد.به همین منظور می بایست مدارکی ارائه شود نظیر:

– رزو هتل

– دعوتنامه از جانب میزبان و تضمین اقامت شما نزد میزبان

– مدارکی مبنی بر خریداری تور مسافرتی

*** برای کسب اطاعات بیشتر به منظور رفع ریجکتی ویزا و اخذ ویزای مجدد با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ملیکاسیر تماس حاصل نمایید.***

44 دیدگاه

پیام بگذارید

ایمیل شما نمایش عمومی داده نمی شود. وارد کردن تمامی موارد الزامیست.

یازده + 9 =