اتریش مهد تمدن موسیقی ومعماری دنیا (۱)

اتریش که پایتخت آن وین و از ۹ ایالت تشکیل شده و  اتریش یکی از کشورهای اروپای غربی ست
از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین همسایه است.
حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی شامل می‌شوند. زبان رسمی اتریش آلمانی است و ۹۸٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی از دیگر زبانهای رایج این کشور هستند.

وین

نهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا شهر وین است که در شمال شرقی کشور اتریش و در نزدیکی رود دانوب قرار دارد. سالانه حدود هفت میلیون توریست از وین بازدید میکنند. این شهر که به شهر رویاها و شهر موسیقی معروف است پس از شهر ملبورن در استرالیا، جایگاه دوم را در شهرهای مناسب برای زندگی کسب کرده است. شکوه باستانی آن مشتمل بر قصرها و باغ های مجلل سلطنتی، معماری داخلی چشم نواز باروک و میدان های و آب نماهای زیبااست.

کاخ شونبرون

کاخ شونبرون وین - اتریش

این کاخ نه تنها بخاطر معماری فوق العاده اش بلکه همچنین برای محیط پارک مانند آن افراد زیادی را به خود جذب میکند. شون‌برون به معنای چشمه ی زیبا است و یکی از آثار فرهنگی مهم کشور اتریش به شمار می رود. این پارک با چشم اندازهای جذاب و باغ های باروک باشکوه آن، یکی از فعالیت های ست که می توانید در وین انجام بدهید، هر چند برای ورود به باغ هزارتو و برخی از ساختمان های مجاور از جمله خانه نخل باید پول پرداخت کنید. فضای زیبای این باغ، که اقامتگاه تابستانی سابق هازبورگ بوده، دارای گلخانه، باغ وحش و حتی خرابه های مصنوعی روم می باشد که از جمله دیدنی های دیگر شونبرون هستند.

تالار اپرای ایالتی وین

اپرا وین - اتریش

اپرای وین منزلگاه یکی از بهترین و پر کار ترین شرکت های اپرا است. این اپرا یکی از بزرگترین و باشکوه ترین تئاترهای جهان است که میزبان بسیاری از آهنگسازان، موسیقی دانان، تک نوازان و رقصنده های معروف جهان بوده است. برنامه‌های ارکستر فیلارمونیک وین و اجراهای اپرایی و باله هر ساله در این سالن برگزار می شود.

موزه مادام توسو وین

مادام توسو - اتریش

موزه‌های «مادام توسو» یکی از دیدنی‌های شهرهای مهم جهان است که تندیس‌های مومی از افراد مشهور چنان به واقعیت شبیه‌اند که حیرت بازدیدکنندگان را بر می‌انگیزند.
این موزه های زنجیره ای که مرکز آن در شهر لندن، انگلستان قرار دارد توسط مادام توسو به همراه پسرانش اداره می شد و آخرین تندیسی که او پیش از مرگ به اتمام رساند پرتره‌ای از خود است.

کلیسای سنت استفان

کلیسای جامع سنت استفان - اتریش

این کلیسای ۹۰۰ ساله یکی از شاهکارهای دوره ی گوتیک و بزرگترین کلیسای شهر وین است.
کلیسای اصلی را در قرن ١٢ میلادی ساخته‌اند، اما در حال حاضر فقط دروازه‌ی عظیم غربی و برج‌های کافران یا هایدن‌تورمه از آن دوران باقی مانده‌اند که هر دو سبک رومانسک دارند. با بالا رفتن از ۳۴۳ پله و رسیدن به اتاق نگهبانی شما می توانید چشم اندازی تماشایی از وین و برج جنوب که ناقوس بزرگ پومرین در آنجا قرار دارد را داشته باشید. کلیسای بی نظیر سنت استفان با ناقوس های عظیمش به عنوان یکی از بهترین جاذبه های وین شناخته شده است .

موزه‌ تاریخ هنر

موزه تاریخ هنر در وین - اتریش

این موزه در «رینگ اشتراسه» از زیباترین موزه‌های اروپا و حتی جهان است که توسط امپراتور فرانتس ژوزف من از اتریش – مجارستان ساخته شده است. این موزه هنر و شگفتی ها با تالاری از گنجینه های پیشین کمیاب و جعبه هایی از هابزبورگز از سلسه های اصلی اروپا، با نمایی مستطیلی شکل وگنبدی به ارتفاع ۶۰ متر و همچنین نقاشی های زیبا و بی نظیر روی دیوارها هر بازدیدکننده را ساعتها محو تماشای خود می کنند.