نام کشور: مراکش (Morocco )

پایتخت : رباط

نوع حکومت: پادشاهی مشروطه

زبان و خط رسمی: عربی ، بربری

مساحت: ۷۱۰۸۵۰ کیلومتر مربع

واحد پول: درهم مراکش (MAD)

دین رسمی: مسلمان مالکی مذهب

جمعیت : بیش از ۳۲ میلیون نفر

درباره مراکش چه می‌دانید؟ – مراکش کشوری در شمال آفریقا می باشد که از یک سو با اقیانوس اطلس سواحلی طولانی دارد و از سوی دیگر به دریای مدیترانه وصل است. همسایگان این کشور از شمال اسپانیا و تنگه جبل الطارق هستند، از جنوب به صحرای غربی میرسد، در شرق با کشور الجزیره همسایه است و از غرب کنار اقیانوس اطلس واقع شده است.

آب و هوای مراکش معتدل و بارانی است در مناطق شمالی آب و هوای مدیترانه ای حاکم است و در مناطق غربی آب و هوا متاثر از اقیانوس اطلس است. مناطق میانی آب و هوای قاره دارد که در رشته که های اطلس بارش برف و باران بیشتر میشود.مناطق جنوبی داردای آب و هوای گرم و بیابانی است.

مساجد، کاخ ها و آرامگا های پادشان از جمله آثار تاریخی کشور مراکش هستند که در شهر های توریستی مهم این کشور ازجمله مراکش، کازابلانکا، فاس، مکناس، اگادیر، طنجه، تطوان و رباط پراکنده اند. از جمله این آثار عبارتند از:

شهر کازابلانکا: بزرگترین مسجد مراکش که حسن دوم نام دارد سومین مسجد بزرگ دنیا محسوب میشود.این مسجد گنجایش ۸۰۰۰۰ نمازگزار را دارد و در ساحل اقیانوس اطلس بنا شده است. تقریبا نیمی از این مسجد به روی آب قرار دارد.

شهر رباط: موزه باستانشناسی و موزه ودایه، کلیسای نوتردام، دلورد، نیومدیا، آرامگاه ملک محمد، مسجد حسان و قلعه شاله

شهر مکناس: ضریح مولای اسماعیل، باب المنصور و موزه دار المجامع

شهر طنجه: موزه هنرهای معاصر، موزه کازبا، غار هرکول، آرامگاه ابن بطوطه

شهر فاس: مقبره پادشاهان سلسله سعدیون، مسجد بوعینیه، جامع قزویین، موزه باتا، الحمراه

شهر مراکش: شهر مراکش به دلیل برگزاری جشنواره فیلم مراکش شهرت یافته است.

۹ اثراز آثار تاریخی فرهنگی مراکش به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.این آثار عبارتند از: محوطه باستانی ولوبیلس، کاخ آیت بن حدو، شهر صویره، شهر فاس، شهر مراکش، شهر تطوان، شهر تاریخی رباط، شهر پرتقالی مازگان

تور مراکش