دبی یکی از مهمترین و بزرگترین شهر های امارات متحده عربی می باشد که بیشترین جمعیت را در میان هفت امارت دارد و در سواحل خلیج فارس واقع شده است.این شهر مدرن که پایتخت تجار یدبی به حساب می آید در سال ۲۰۰۷ هشتمین شهر پر بازدید جهان انتخاب گردید و پایتخت خرید خاورمیانه نام گرفت.دبی با بیش از هفتاد مرکز خرید بزرگ ،فروش ملک به شهروندان خارجی،رویدادهای مختلف تفریحی و ورزشی و همچنین اسمان خراش هایش سالانه میلیونها توریست را به خود جذب میکند.در ادامه با ما باشید تا با برخی از بهترین دیدنی های دبی اشنا شویم.

 

برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۹ متر در مرکز شهر دبی بلندترین ساختمان جهان و یکی از مهمترین دیدنی های دبی می باشد.این آسمان خراش دارای ۱۶۳ طبقه که شامل ۴۹ طبقه اداری ،۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنین است. شما میتوانید به بالای این برج بروید و از دیدن مناظر دیدنی و عکاسی در روز و شب لذت ببرید.البته در صورتی که ترس از ارتفاع ندارید!

 

برج العرب

برج العرب

هتل هفت ستاره برج العرب چهارمین هتل بلند جهان می باشد که با ارتفاع حدود ۳۲۰ متر در جزیره ای مصنوعی قرار دارد و جالب است بدانید اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است.این هتل که یکی از شگفتی های معماری و مهندسی می باشد به شکل حرف وی انگلیسی ساخته شده است و دو رستوران اَل مُنتَها و اَل مَهارا  معروف با چشم اندازی فوق العاده در آن قراردارند.

 

دبی مال

دبی مال

 

این مرکز خرید با بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه بزرگترین مرکز خرید جهان شناخته شده است که شهرت و آوازه اش در سراسر دنیا شنیده میشود.دبی مال جزوی از پروژه ی عظیم برج خلیفه است و دارای رستورانهای بی شمار،آکواریوم بزرگ دبی ،سینما ،شهربازی و زمین اسکی روی یخ سرپوشیده می باشد. همچنین بزرگترین بازار طلای سرپوشیده جهان که شامل ۲۰۰ فروشگاه طلا از مشهورترین مارک ها است در این مال قرار دارد. فواره موزیکال دبی که در کنار دبی مال قرار دارد،فضایی شاد و مفرح به صورت رایگان در اختیار میلیونها گردشگر قرار میدهد.اگر از دبی دیدن کردید لذت بازدید از این مکان باشکوه را از دست ندهید.

 

مدینه الجمیرا

مدینه الجمیرا

در پایان خیابان جمیرا در کنار ساحل جمیرا و برج العرب این تفرجگاه مجلل واقع شده است که با فروشگاههای متععد،کافه ها و رستورانها،دو هتل لوکس و زیبا،سالن آمفی تئاتر،کلوپ شبانه ، دریاچه زیبا و قایقرانی بازدیدکننده ها را به خود جذب میکند.معماری بازارچه مدینه الجمیرا الهام گرفته از معماری سنتی عربی ست و در این منطقه رستورانی ایرانی به نام انار قرار دارد که میزبان بسیاری از توریستها می باشد.

 

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی

اگر اهل هیجان و تفریحات جذاب هستید ، حتما به این پارک آبی سری بزنید. پارک آبی وایلد وادی در کنار هتل برج العرب و مدینه الجمیرا قرار دارد  و جزو ده پارک آبی معروف دنیا می باشد.این پارک با وسایل بازی و سرگرمی های گوناگون ،سرسره های متعدد و ماشینهای موج سواری و آبشار ۱۸ متری و دو فروشگاه و سه رستوران شما را به خود جذب می کند و جالب است بدانید بزرگ‌ترین و بلندترین سرسرۀ آبی جهان در خارج از ایالات متحده آمریکا و همچنین بزرگ‌ترین استخر موج‌دار خاورمیانه با موج‌هایی با ارتفاع ۱.۵ متر در این وادی وحشی قرار دارند.