شهر مسکو

مسکو به معنی شهر کنار رود پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و واحد فدرالی روسیه است که با جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر بزرگترین شهر در قاره اروپا و یازدهمین شهر پرجمعیت جهان به حساب می آید.این کلانشهر در کنار رودخانه مسکو در غرب روسیه  قرار دارد و با چهار فرودگاه بین المللی ، نه ایستگاه راه آهن، موسسات علمی و ورزشی در رتبه های بالا، فستیوالها و جشنهای متعدد و همچنین مترو مسکو که عمیق ترین تونل جهان است ، به عنوان قلب تپنده روسیه شناخته می شود.

در ادامه برخی از معروفترین مناطق و مکانهای این شهر زیبا را توصیف می کنیم.

  

میدان سرخ و کاخ کرملین

میدان سرخ و کاخ کرملین مسکو

اصلی ترین میدان مسکو که تمام بزرگراهها به آن متصل هستند ، میدان سرخ مسکو می باشد.این میدان قلب کشور روسیه به شمار می رود و در اطرافش چهار قصر ،چهار کلیسا و چندین برج واقع شده است.کاخ کرملین یکی از بناهای مهم این میدان است که مربوط به قرن ۱۹ میلادی می باشدو بیش از ۷۰۰ اتاق در خود دارد.کرملین که به معنای دژ است  زمانی محل اقامت مسئولین دولتی و بسیاری از مقامات بلند پایه و خانواده های سرشناس روسی بود. در حال حاضر میدان سرخ محل برگزاری بسیاری از کنسرتهای بزرگ می باشد پس اگر به مسکو سفر کردید لذت دیدن این مجموعه زیبا را از دست ندهید.

  

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری روسیه و در واقع پر بازدید کننده ترین معماری این کشور به حساب می آید، کلیسای جامع سنت باسیل است. معماری بی نظیر، گنبدهای رنگارنگ و فوق العاده زیبا و چشم انداز این کاخ سالانه میلیونها توریست را جذب خود میکند. ایوان مخوف که دستور ساخت این کلیسا را داده بود به دلیل زیبایی بیش از انتظار این کاخ چشمهای معمارش را گرفت که دیگر نتواند به مانند آن چیزی بسازد!

 

آرامگاه  لنین

آرامگاه لنین مسکو

لنین که از بنیانگذاران حزب کمونیست و یکی از تاثیر گذارترین چهره های قرن بیستم که در سال ۱۹۲۴ در گذشت ،در مقبره‌ای سرخ رنگ ساخته شده از گرانیت اعلای قرمز، سیاه و خاکستری نگهداری شده است. بعد از مرگ او رهبران حزب کمونیست و مردم خواهان حفظ جسد وی شدند بنابراین جسد او را به مومیایی تبدیل کردند.

خیابان آربات

خیابان آربات مسکو

یکی از قدیمی ترین و معروفترین خیابانهای مسکو خیابان آربات می باشد که با فضای سرزنده متغیری که دارد مانند روح مسکو توریست ها را به خود جذب می کند. این خیابان از قرن ۱۸ میلادی پاتوق بزرگترین و معروفترین هنرمندان و نویسندگان مسکو بوده است و از کاخ کرملین با پای پیاده تا آن حدود ده دقیقه راه است .شما میتوانید در این منطقه زیبا از امکانات زیادی مانند رستورانهای متعدد،آثار هنری و فروشگاههای هنری ، نقاشان پرتره ، موسیقی زنده ، فروشگاههای خرید سوغاتی و کافه ها لذت ببرید.

میدان مانژ

میدان مانژ مسکو

میدان مانژ مسکو در جنوبی ترین منطقه مسکو خیابان تی ورس کایا قرار دارد و به قلب مسکو معروف است.مجسمه سنت جورج که شخصیت محبوب داستان ‌های عامیانه با لقب قاتل اژدها و همچنین نماد پایتخت روسیه است در وسط این میدان می باشد .اگر به این میدان سر بزنید به راحتی می توانید از بسیاری از جاذبه های دیدنی اطراف آن مانند موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر ( الکساندر گاردن ) در جنوب ، مسکو مانژ در غرب آن و دانشگاه مسکو در شمال آن دیدن کنید.