بارسلونا، شهر معماری های عجیب و خیره کننده (۲)

موزه پیکاسو

معروفترین موزه ی بارسلونا در منطقه بورن قرارگرفته است. ارتباط پابلو پیکاسو با شهر بارسلون در سال ۱۹۶۲ به بار نشست و ژائومه یابارتس، مدیر پیکاسو مجموعه او را به این شهر اهدا کرد. اگر از این موزه که غنی از تاریخ متعلق به صدها سال پیش هستند، بازدید کنید، می‌توانید زیبایی‌های معماری باری گوتیک بارسلونا را نیز تماشا کرده و از آن لذت ببرید.

 

محله گوتیک

محله‌ی «گوتیک» یکی از زیباترین محله‌های بارسلون است. جایی که خیابان‌های طولانی و پرپیچ‌و‌خم و بناهای تاریخی‌اش، شما را در خود غرق می کند.

شاهکار معماری گوتیک، کلیسای قرون وسطی در مونته تابور قرار دارد و بلندترین نقطه در مرکز شهر است.محله‌ی گوتیک بارسلونا کلیسا، قصر، بازار، ساختمان‌های استثنایی مدرن و آوانگارد آنتونی گائودی و موزه‌های فراوانی دارد و بخش‌هایی از دیوارهای قدیمی و رومی باقی مانده در این منطقه را هم می‌توانید مشاهده کنید.

 

گوتیک

موزه ملی هنر کاتالونیا

این موزه مجموعه بی همتایی از هنر رومی کاتالونیا،را در خود دارد که شامل همه چیز از محراب تا نقاشی‌های دیواری می‌شود. موزه ملی هنر کاتالونیا، از جمله موزه هایی است که خودش بیش از آثار درونش، بازدیدکننده را مسحور می کند. مجموعه هنر مدرنیسم که آثار قرن نوزدهم تا دهه ۱۹۴۰ را در خود جای داده است و شامل آثار آنتونی گائودی، سالوادور دالی، پابلو پیکاسو و آنتونی تاپیئز می شود.

این ساختمان در نزدیکی میدان پلازای اسپانیا قرار گرفته است. یعنی شما می توانید با آمدن به این میدان،با یک تیر دو نشون بزنید و همزمان از دو جاذبه ی فوق العاده ی شهر دیدن کنید.

 

کلیسای جامع سانتا ماریا دل مار بارسلونا

این کلیسا که قرن چهاردهم ساخته شده است در کنار دریا قرار گرفته و به مرکزی برای تبادل نظر بازرگانان و صاحبان کشتی‌ها تبدیل شد. ساخت این کلیسا فقط ۵۵ سال طول کشید و در عین وفاداری به سبک گوتیک، ساخته‌ای نامتعارف در بین بناهای بزرگ قرون‌وسطی است.
این کلیسا در طول جنگ‌های داخلی اسپانیا در سال ۱۹۳۶ سوزانده و به خاکستر تبدیل شد و سپس معماران باهاوس اقدام به بازسازی این کلیسا کرده و خطوط رها و ظریف آن را حفظ کردند.

کلیسای ماریا

پارک مون‌جوییک

مگر می شود به اسپانیا سفر کنید و ازیکی از زیبا ترین پارکهای اسپانیا، مون جوییک دیدن نکنید. موزه‌ هنر ملی کاتالونیا، موزه‌ کاشا فروم و گالری المپیک بارسلونا، بنیاد میرو در این پارک دیدنی قرار دارند.

فواره‌ جادویی که در پارک مون‌ جوییک بارسلونا قرار دارد با نور و موزیک نمایش جذابی را ایجاد می کند. اگر حوصله‌ ایستادن در صف داشته باشید می‌توانید با تله‌کابین خود را به قلعه‌ مون‌جوییک در بالای تپه برسانید، در این صورت زیر پایتان تپه سرسبز و جنگلی مونت جوییک را می بینید واز سردر و دیوارهای ستبر قلعه مونت جوییک لذت می برید.

پارک مون‌جوییک

استادیوم نیوکمپ

خانه‌ی تیم فوتبال بارسلونا بزرگ‌ترین استادیوم اروپا و یازدهمین ورزشگاه بزرگ دنیا ورزشگاه نیوکمپ است که ۴۸ متر ارتفاع ، ۲۵۰ متر طول و ۲۲۰ متر پهنا دارد.

کمپ نوئو ورزشگاه خانگی باشگاه بارسلونا است که بعد از رئال مادرید پرافتخار‌ترین تیم اسپانیا محسوب می‌شود. در این استادیوم یکی از بزرگترین فروشگاه‌های نایک در اروپا هم وجود دارد که محصولات مربوط به این باشگاه را می‌فروشند. کمپ نو همچنین دارای «ال موزئو دل بارسا»، پر بازدید کننده‌ترین موزه کاتالونیا نیز می‌باشد، و حدود ۴۲۰ جام و مقام هایی که بارسلونا در طول سال‌ها کسب کرده‌است ، را در آن به نمایش گذاشته اند.

نیو کمپ